Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door SabenJin
#403481
Een hele tijd terug heb ik het eens geprobeerd en eerst vond ze het maar niks. Ik knip de botjes in het midden door, maar als ik hem vast blijf houden dan pakt ze hem gewoon niet aan dus geef ik het haar, maar ze kauwt niet goed en slikt vervolgens die hele velugel in 1 x door. Ze heeft toen de volgende ochtend zitten braken en het hele botje kwam er weer uit. Ik ben toen maar gestopt.

Nu heb ik het sinds kort weer geprobeerd en weer slikt ze die hele vleugel door en vervolgens had ze een paar dagen later een stuk bot in haat ontlasting zitten. Wist eerst niet waar het van was, maar ik geef Jin nu net weer een vleugeltje en gaat het lampje ineens branden.

Net geef ik haar dus weer een vleugeltje en hou hem vast maar dan wil ze hem niet. Dus ik heb hem toch maar gegeven. Ze nam hem mee legde het neer en keek er niet naar om. Vervolgens heb ik dat ding naar buiten gegooid en ze ging er bij liggen likte er af en toe aan maar vond het niet echt wat. Toen kwam ze er weer mee naar binnen, beetje likken, in de bek, uit de bek, ik hoorde 1x knap dus ik denk ja ze kauwt en ik kijk weer hele vleugel weer weg dus ben benieuwd hoe deze er dit keer uit gaat komen.

Sorry maar ik vind het echt waardeloos zo.

Ik heb verder alleen een poelier hier zitten en de vleugeltjes haal ik gewoon bij de c1000.
Door bowie
#403488
In het begin deed ik het ook even een klap erop en dan pas geven .

Nu eten ze hier hele kippen en dat gaat prima :P .
Door Nelly
#403496
Gewoon dat hele vleugeltje tot gort meppen met een hamer en evt. ook nog eens her en der inknippen met een tuinschaar.
Door Sofie
#404055
Ik zou dan idd ook gewoon dat hele vleugels inknippen en plaatslaan! Zo kan ze ervan genieten en hoef je geen schrik te hebben want dan verteerd het toch nog goed! :D
Door Yari
#404174
Idd kapot slaan met een hamer ofzo of gewoon geen vleugels meer geven, maar nekken bijv.
Yari kauwt ook niet op de nekken, maar die verteren ondanks dat toch gewoon. Kippenborst/karkas slikt ze trouwens ook hele stukken van door, maar hier nog nooit wat opgebraakt of terug gevonden in de ontlasting.
Door SabenJin
#404346
Maar wat is dan eigenlijk het nut als ze er niet op kauwen en het alleen zo doorslikken?

Mij werd juist geadviseerd met kippenvleugels te beginnen en dat het wel verteerd zou worden omdat ze toch al vers gewend is, maar ze verteerd het dus echt helemaal niet.

Kippennekken kan ik geowon bij de poelier halen?
Het lijkt me wel ontzettend smerig en ze eet alles binnen op de vloerbedekking op en niet buiten. Wat moet ik me bij kippennekken voorstellen en kan je dat zo geven of moet je daar ook nog iets mee doen?
Door Lizzy
#404357
Wanneer een hond een kippenvleugel heel in slikt geeft hij/zij daar eigenlijk mee aan dat dit werk 'm niet serieus genomen wordt. Veel te klein, dit bot, voor jouw hond. Je slaat dus of de vleugel tot moes zodat het bot al verpletterd in de maag terecht komt en daar vast beter verteerd. Of, en dat lijkt me een veel betere optie, je geeft een bot dat zo groot is dat ze het niet in 1 keer KAN inslikken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een halve kip.
Door SabenJin
#404439
een halve kip :o en dat mag ze dan zo in 1x opeten?

Het moet niet gekker worden met die hond van mij.

In kippennekken zit dus ook bot en is dan ook te klein voor haar? Ze doet de moeite dus niet er op te kauwen. En je geeft dit alles gewoon rauw toch?

En je mag alleen niet dragende botten geven toch? Maar ik hoor ook vaak varkenspoten??

En gerookte dingen zijn ook niet goed? Jin krigjt namelijk erg vaak bullpezen en die zijn volgens mij gerookt. Ook vind je vaak gerookte poten e.d. in de winkels.
Laatst gewijzigd door SabenJin op ma 17 okt 2005, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#404462
SabenJin schreef: een halve kip :o en dat mag ze dan zo in 1x opeten?

Het moet niet gekker worden met die hond van mij.

In kippennekken zit dus ook bot en is dan ook te klein voor haar? Ze doet de moeite dus niet er op te kauwen. En je geeft dit alles gewoon rauw toch?

En je mag alleen niet dragende botten geven toch? Maar ik hoor ook vaak varkenspoten??

En gerookte dingen zijn ook niet goed? Jin krigjt namelijk erg vaak bullpezen en die zijn volgens mij gerookt. Ook vind je vaak gerookte poten e.d. in de winkels.
Je hebt toch een Labrador? Nou, die kan wel een half kippetje wegkrijgen van 500 grammetjes hoor ;D. Geef je een kwart kip of iets groter als een kwart kip. Kan ook.

Nekken kun je wel geven maar daar zal ze dus niet op kluiven. Ze zal ze (waarschijnlijk) gewoon in 1 keer inslikken. Maar doordat de botjes van nekken anders zijn als de botjes van vleugels, geven de nekken verterings-wise geen problemen (met uitspugen van botjes).

Ik denk dat je verder het best even het document "honden en het eten van botten" in de Barfplaats bibliotheek kunt lezen.

Varkenspoten en gerookte botten zijn allemaal no-no's.
Door Lizzy
#404475
SabenJin schreef: een kippepoot is ook een stukje groter dan zo'n vleugel dus kan ik dat dan ook proberen? en moet ik dat ook eerst kapot slaan?
Kippenpoot kun je ook geven, maar heeft net als de vleugel vrij hard bot en sommige honden vreten deze toch in 1 keer op. Ik zou een stuk karkas van de kip geven, maar ja, je moet het zelf weten natuurlijk ;)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door