Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#403520
Zoals jullie vast allemaal gelezen hebben zijn in Turkije vogelgriepbesmettingen gevonden.
Wat betekent dit voor het voeren van rauwe kip voor je hond? Als je kip gebruikt dat geschikt is voor menselijke consumptie, loop je dan geen risico als je dat rauw gaat gebruiken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#403525
[quote="macgirlie"]
Zoals jullie vast allemaal gelezen hebben zijn in Turkije vogelgriepbesmettingen gevonden.
Wat betekent dit voor het voeren van rauwe kip voor je hond? Als je kip gebruikt dat geschikt is voor menselijke consumptie, loop je dan geen risico als je dat rauw gaat gebruiken?
[/quote]

Besmette kip zal uit de voedselketen gehaald worden en komt dus niet in de winkels c.q. ons bord terecht.
Het betekend dus verder niks ten aanzien van het rauw voeren, wel is de kans groot dat de prijs zal stijgen, maar dat is een ander verhaal.
Door Lizzy
#403532
Tis ook al in Roemenie.... Volgens mij kunnen we eerder een beetje bang worden dat dit virus zich muteert met het menselijke griepvirus dat dan weer over kan slaan op de mens, waartegen wij geen enkele afweer hebben en je Spaanse Griep toestanden krijgt (met veeeeeel te weinig virusremmers op de wereld). Er zijn in 1918 (ofzo) zo'n 40 miljoen menselijke slachtoffers gevallen......
Gebruikersavatar
Door Angelique
#403537
[quote="Lizzy"]
Tis ook al in Roemenie.... Volgens mij kunnen we eerder een beetje bang worden dat dit virus zich muteert met het menselijke griepvirus dat dan weer over kan slaan op de mens, waartegen wij geen enkele afweer hebben en je Spaanse Griep toestanden krijgt (met veeeeeel te weinig virusremmers op de wereld). Er zijn in 1918 (ofzo) zo'n 40 miljoen menselijke slachtoffers gevallen......
[/quote]

Uhh, het is toch al gemuteerd ???
Door conleeuw
#403541
Angelique schreef: Uhh, het is toch al gemuteerd ???
niet helemaal. Mensen zijn nu besmet met deze volgel griep virus, maar de besmette mensen kunnen geen andere mensen besmetten. Als de vogel griep virus met de mensen virus een soort nieuwe super virusje zou vormen, dan zou besmetting van mensen onderling mogelijk zijn. En dan hebben we zeg maar een mega grote probleem. Niet te hopen dus. :(
Door Nelly
#403586
Nee, het virus is nog niet zodanig gemuteerd dat het van mens naar mens gaat. dat is waar de medische wetenschap bang voor is, dat dat gaat gebeuren. Overigens is er vlak over de grens in Duitsland ook weer varkenspest geconstateerd, dus het gaat weer lekker. :-\
Door Laura2004
#403587
Er wordt ook gezegd dat het niet een kwestie is van of er zo'n zware epidemie komt onder mensen, maar dat het een kwestie is van waneer, dus dat er iets ergs gaat gebeuren dat is zeker. :(
Door Tineke *
#403615
Gevter ik denk toch dat ik maar een beetje uitkijk met rauwe kip.Tssssssssss hebben ze net voor het eerst een half braadkuiken gehad.

:( :( Tineke
Door Marielle
#403634
Nou Nou nou, jullie weten iemand ook op te vrolijken ::)
een beetje positief denken he!
Anders wordt het zeker een selffullfilling prophecy! ;)
Door Lizzy
#403637
Wanda schreef: Gevter ik denk toch dat ik maar een beetje uitkijk met rauwe kip.Tssssssssss hebben ze net voor het eerst een half braadkuiken gehad.

:( :( Tineke
Aangezien het er voor alsnog op lijkt dat honden helemaal niet besmet kunnen raken zie ik eigenlijk geen noodzaak waarom je uit zou kijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door