Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#403506
Vanmorgen heb ik op de markt wijting (vis) gekocht. Vandaag wil ik Tara voor het eerst vis geven, hoe kan ik hier het beste mee beginnen, kan ik haar een hele vis geven (de kop is er al af) of kan ik beter eerst een klein stukje snijden. En hoeveel mag ze hebben, ze weegt 8 kilo (moet ong. 6 kilo zijn :-[) ze krijgt 120 gr CB op een dag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#403515
[quote="amber13"]
Vanmorgen heb ik op de markt wijting (vis) gekocht. Vandaag wil ik Tara voor het eerst vis geven, hoe kan ik hier het beste mee beginnen, kan ik haar een hele vis geven (de kop is er al af) of kan ik beter eerst een klein stukje snijden. En hoeveel mag ze hebben, ze weegt 8 kilo (moet ong. 6 kilo zijn :-[) ze krijgt 120 gr CB op een dag.
[/quote]

Je kunt 'm in 1 keer geven, maar stukkies kan ook, is net wat woef wil. Wijting is meestal niet zo'n succesvis, dus in dit geval zou ik met een stukje beginnen.
Wat er aan vis gegeten is breng je gewoon in mindering van de cb.
Door amber13
#403519
Waarom is het niet zo'n succesvis dan? Dacht juist dat dat wel wat was om mee te beginnen. Wat had ik dan beter kunnen nemen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#403524
[quote="amber13"]
Waarom is het niet zo'n succesvis dan? Dacht juist dat dat wel wat was om mee te beginnen. Wat had ik dan beter kunnen nemen?
[/quote]

Omdat de meeste honden 'm niet te vr*ten vinden :-\
Door amber13
#403529
Nou, we hebben net dus al even een klein stukje geprobeert (konden niet wachten om te zien of ze het zal lusten ;)) en ja hoor, Tara eet het dus ook niet, das leuk! :( We hebben het gekocht voor Tara en Revel, en die eten het niet, en Max, die ik het eigenlijk niet durf te geven vanwegen z'n gevoelige darmen, was niet te houden en dus hebben we hem ook een heel klein stukje gegeven, en die is er dol op!! Kan ik de vis ook invriezen en hem bewaren voor Max?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#403542
[quote="amber13"]
Nou, we hebben net dus al even een klein stukje geprobeert (konden niet wachten om te zien of ze het zal lusten ;)) en ja hoor, Tara eet het dus ook niet, das leuk! :( We hebben het gekocht voor Tara en Revel, en die eten het niet, en Max, die ik het eigenlijk niet durf te geven vanwegen z'n gevoelige darmen, was niet te houden en dus hebben we hem ook een heel klein stukje gegeven, en die is er dol op!! Kan ik de vis ook invriezen en hem bewaren voor Max?
[/quote]

Je kunt ze ook malan, dat was de enige manier waarop het hier gegeten werd. Groentetje erbij en dan eventueel een blikje sardines om het op te lekkeren ;D

De meesten vinden de vette vissen het lekkerst, zalm, verse sardines, makreel,haring (ongezouten) enz. en persoonlijk geef ik ze geen ongelijk.

Het is witvis, erg mager, dus als Max het wel lust, lekker aan hem geven.
Laatst gewijzigd door Angelique op za 15 okt 2005, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#403545
Ik dacht dat ik op barfclub net las dat wijting vette vis was, maar dat zal ik dan wel verkeerd gelezen hebben, maar het zal dus geen kwaad kunnen als ik wat aan max geef? moet ik ze dan nog fileren, want de graatjes schijnen nogal hard te zijn toch? Of ook gewoon pureren?
Door Lizzy
#403641
[quote="amber13"]
Ik dacht dat ik op barfclub net las dat wijting vette vis was, maar dat zal ik dan wel verkeerd gelezen hebben, maar het zal dus geen kwaad kunnen als ik wat aan max geef? moet ik ze dan nog fileren, want de graatjes schijnen nogal hard te zijn toch? Of ook gewoon pureren?
[/quote]

Nee hoor, wijting is echt witvis en mager. Maar je kunt het gerust geven hoor. En als je het in stukjes snijdt, dan hoef je de graatjes er niet uit te halen. Hier eten ze wijting met graat. Maar net wat Angelique al zegt: je kunt het een beetje opleuken met wat groente, beetje zuivel, blikje vis!
Door tieneke
#403762
[quote="Angelique"]
Omdat de meeste honden 'm niet te vr*ten vinden :-\
[/quote]
Jaja.....gooi het er maar uit ;D ;D
Onze honden vinden het inderdaad niet te vreten :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#403796
[quote="tieneke"]
Jaja.....gooi het er maar uit ;D ;D
Onze honden vinden het inderdaad niet te vreten :-\
[/quote]

Maar nu kun jij ze aan de poezen geven LOHHHOOLLL ;D
Door Elvira
#404184
Zingaro vond het ook niet geweldig. De eerste keer at hij het zonder problemen (de eerste in stukjes en de volgende helemaal) maar de week erop heb ik het met pijn en moeite erin gekregen. De sardines vindt hij daarin tegen heerlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door