Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maximus
#403117
ik geef Max bijna iedere dag Duck maar zo'n 1x per week krijgt hij ook kippennekken met wat groenten. Nu merk ik dat hij iedere keer diaree heeft ook als ik de groenten weg laat (heb ik al geprobeerd ;)) kan het zijn dat hij er gewoon minder goed tegen kan of is dit normaal?
Door Lil
#403135
Hier stoppen de kippennekken, maar het zou best kunnen dat je hond er niet tegen kan. Probeer het gewoon uit door de kippennekken weg te laten. Heeft hij geen diarree, dan ligt het aan de nekken.
Door Lizzy
#403436
Ik zou denken dat als hij altijd goede ontlasting heeft, behalve na de nekken dat het wel aan de nekken ligt. Blijkbaar heeft hij moeite met ze te verteren. Krijgt hij ook diarree als je hem een halve of kwart rauwe kip geeft? (ik weet niet hoe groot hij is maar een grote hond kan makkelijk een deel van een kip eten).
Door maximus
#403444
Max weegt zo'n 35 kilo en hij krijgt ook wel vaker rauwe botten (lamsribben) en ook wel een kippenpoten en dan heeft hij het niet. Ik vind het zo raar want waarom zou hij daar wel tegen kunnen en niet tegen de nekken?!
Door Lizzy
#403447
maximus schreef: Max weegt zo'n 35 kilo en hij krijgt ook wel vaker rauwe botten (lamsribben) en ook wel een kippenpoten en dan heeft hij het niet. Ik vind het zo raar want waarom zou hij daar wel tegen kunnen en niet tegen de nekken?!
Geen idee! Vreemd. Slikt hij ze in 1 keer in? Misschien dat het met de samenstelling van de kippennek te maken heeft? (vrij veel bot en weinig vlees).
Door maximus
#403646
het zijn de nekken welke ik vorige keer heb gehaald bij Erna en Huub, volgens mij zit er niet zoveel vet aan! Hij kauwt er ook goed op dus dat kan het ook niet zijn denk ik.... Blijft raar toch??!?! Ik probeer er de volgende keer gewoon wat extra vlees bij te geven, misschien dat het helpt?
Door maximus
#407629
gisteren heb ik, in plaats van kippennekken, kippenpoten gegeven om te kijken hoe hij daar op reageerde en prompt had hij weer diarree. Ik stop dus met het geven van rauwe kip. Ik denk dat ik de nekken maar kook en het gekooktje vlees van de botjes haal en het zo geef, dan kan hij er wel tegen. Ik vind het alleen wel vreemd want eerst had hij geen last en nu iedere keer. Het valt gewoon niet meer goed denk ik, terwijl hij heel veel andere dingen (bijv. rauwe vis en andere botten) wel goed verdraagt. Maar goed, ik stop gewoon met dit geven en probeer gewoon iets anders!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door