Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#402653
Mijn senior Donny van bijna 13 heeft seniorenstreken. Vorige week ben ik voorzichtig aan begonnen met zelf samenstellen en dat vond ie niet echt denderend, maar hij at wel (met lange tanden). Hiervoor kreeg ie altijd CB.
Nu issie een paar dagen goed ziek geweest, kwam overigens niet door het eten, en toen heb ik hem alleen licht verteerbaar spul gegeven wat ik heel even door kokend water heb gehaald anders hield ie het niet binnen. En ik heb er toen ook kleine stukjes van gemaakt zodat ie het makkelijk op kon eten. Stom van me, ik weet het. ::)
Hij is nu weer beter en nu wil ik weer normaal doen en nu wil meneer dus niet meer eten. Lekkere hapjes wil ie wel, want zo kon ie vanavond wel mijn koolvisfiletje jatten en het bakje cottage cheese van mijn jongste teef. Maar zijn eigen eten wil hij dus niet.
Misschien dat ie wel gaat eten als ie echt honger krijgt, dus nu wil ik hem een paar dagen niks anders geven dan zijn normale eten en als ie dat niet wil eet ie maar lekker niks. Maar hoe lang kan je zoiets volhouden bij zo'n ouwe dibbes? Hij is overigens wel goed gezond.
Door conleeuw
#402672
Audrina schreef: Mijn senior Donny van bijna 13 heeft seniorenstreken. Vorige week ben ik voorzichtig aan begonnen met zelf samenstellen en dat vond ie niet echt denderend, maar hij at wel (met lange tanden). Hiervoor kreeg ie altijd CB.
Nu issie een paar dagen goed ziek geweest, kwam overigens niet door het eten, en toen heb ik hem alleen licht verteerbaar spul gegeven wat ik heel even door kokend water heb gehaald anders hield ie het niet binnen. En ik heb er toen ook kleine stukjes van gemaakt zodat ie het makkelijk op kon eten. Stom van me, ik weet het. ::)
Hij is nu weer beter en nu wil ik weer normaal doen en nu wil meneer dus niet meer eten. Lekkere hapjes wil ie wel, want zo kon ie vanavond wel mijn koolvisfiletje jatten en het bakje cottage cheese van mijn jongste teef. Maar zijn eigen eten wil hij dus niet.
Misschien dat ie wel gaat eten als ie echt honger krijgt, dus nu wil ik hem een paar dagen niks anders geven dan zijn normale eten en als ie dat niet wil eet ie maar lekker niks. Maar hoe lang kan je zoiets volhouden bij zo'n ouwe dibbes? Hij is overigens wel goed gezond.
ik durf mijn oudje niet langer dan twee dagen te laten vasten. Dan vindt ik het wel ruim voldoende.
Maar daar is geen wetenschapelijke reden voor, het is gewoon mijn gevoel.
Door Doedels
#402687
conleeuw schreef: ik durf mijn oudje niet langer dan twee dagen te laten vasten. Dan vindt ik het wel ruim voldoende.
Maar daar is geen wetenschapelijke reden voor, het is gewoon mijn gevoel.
Twee dagen zat ook in mijn hoofd. Ik wilde niet reageren omdat ik het ook niet kan onderbouwen.
Door Lizzy
#402792
Ik durf het niet te zeggen hoe lang een oudere hond kan vasten. Kun je het anders misschien langzaam afbouwen (de helft in kleinere stukjes en gekookt water over die helft en dan goed mengen met wat grotere rauwe stukjes vlees)? Ik zeg ook maar wat hoor!
Door Audrina
#402844
Lizzy schreef: Ik durf het niet te zeggen hoe lang een oudere hond kan vasten. Kun je het anders misschien langzaam afbouwen (de helft in kleinere stukjes en gekookt water over die helft en dan goed mengen met wat grotere rauwe stukjes vlees)? Ik zeg ook maar wat hoor!
Dan vist die pietlut gewoon alleen de "gekookte" stukjes er uit en de rest laat ie liggen.
Vanmorgen heeft ie in ieder geval niet gegeten, vanavond krijgt ie gewoon niks. Ik denk dat ik hem maar 1 keer per dag ga voeren de komende tijd.

Maximaal 2 dagen vasten zat ik zelf ook al aan te denken. Toen ie nog jonger was at ie ook wel eens een paar dagen niet en daar had ie dan niks van.
Maar wat als ie na die 2 dagen nog niet eet? Toegeven en toch iets lekkers geven?
Door Filou
#402869
Toen ik hem brokken gaf, liet ik het gewoon liggen... hij zou wel eten als ie honger had. Hij heeft dat vooral als ik hem bij familie laat omdat ik een paar dagen weg moest. Maar met verse voeding kan je dat moeilijk doen. Maar je kan het mss wel een paar uur laten liggen. Wel goed opletten dat de vliegen er niet op komen zitten.... want die gaan dan mss eitjes leggen.
Door Audrina
#402874
Filou schreef: de andere honden mss eerst laten eten, en ze dan een tijdje buitenhouden dan?? ???
Dat zou wel kunnen. Maar ik denk niet dat ie dan ineens wel eet. En ik wil er ook niet teveel gedoe van maken. Het is gewoon koppigheid en hij zal toch vanzelf wel een keer honger krijgen?
Door Truus
#402879
En als je nu eens apart het eten gaat geven?Of de bakken flink uit elkaar zet? Mila heeft ook een tijdje niet gegeten en dat kwam volgens mij omdat er iets met Timo was voorgevallen. Ze durfde niet samen met die ander te eten. Dit kan wel eens gebeuren en omdat jij nu ander voer gaf, zou dit wel eens kunnen.
Door Audrina
#402886
Truus schreef: En als je nu eens apart het eten gaat geven?Of de bakken flink uit elkaar zet? Mila heeft ook een tijdje niet gegeten en dat kwam volgens mij omdat er iets met Timo was voorgevallen. Ze durfde niet samen met die ander te eten. Dit kan wel eens gebeuren en omdat jij nu ander voer gaf, zou dit wel eens kunnen.
Ze krijgen alle 3 al in een aparte eigen ruimte te eten. Mijn jongste teef in haar eigen kamer (haar rustplekkie waar ook haar bench staat) mijn oudste teef in de hal en mijn mijn reu in de gang bij de voordeur.

Het maakt niet uit of ik de deur naar de gang open laat of dichtdoe. Het maakt ook niet uit of 1 van de teven komt kijken of er nog iets te pikken valt. Het maakt ook niet uit of ik zijn bak nou op een hele andere plek in het huis zet. Het maakt niet uit of ie nu 2 minuten krijgt om te eten of 2 uur. Hij wil gewoon niet. :-\

Ja lekkere dingen wil ie wel, maar dat vertik ik.
Door Truus
#402897
O.K. Dan zou ik het gewoon even volhouden, dus bak weg. Als er verder niets aan de hand is met de gezondheid, kunnen ze wel een paar dagen zonder hoor. Niet teveel drukte erom heen maken en even negeren lijkt me het beste. Uiteindelijk zal ze toch voor eten moeten kiezen, zo niet...dan is er meer aan de hand lijkt mij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door