Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mmj
#401610
ik geef mijn hond nu ook rauw vlees met groente die wil die na lang aandringen wel eten.
maar hij weigert nog steeds botten te eten hij eet wel het vlees eraf maar verder gaat die niet wat kan ik als alternatief geven is gistocal een opsie
Door Borke
#401617
Wat voor botten geef je aan je hond?
Hoe oud is je hond?

Het handigste is het om met wat zachtere botten te beginnen, bijvoorbeeld een kipkarkas.
Door mmj
#401916
het is een jack en ongeveer 18 maanden
ik krijg die botten niet gemalen wat ik ook geef kip of lams/kalfs ribjes meneer eet het vlees eraf en laat het bot liggen. :P
Door Peet
#401921
Gistocal is erg ongezond, dus niet geven!!

Geef anders een kvv waar gemalen bot in zit (Bibi, Carnibest).....
Door bowie
#401937
mmj schreef: hoezo is dat erg ongezond er zit van alles in
vitamine en kalk ???
Voor zo ver ik weet zit in gistocal gist en dat hebben ze niet nodig en het is ongezond voor een dier.
Door 202spots
#401974
mmj schreef: ik krijg die botten niet gemalen wat ik ook geef kip of lams/kalfs ribjes meneer eet het vlees eraf en laat het bot liggen. :P
Krijg je de botten niet gemalen omdat je geen vleesmolen hebt?
Je kan eventueel de kippen karkas of nekjes met de knipschaar in kleine stukjes knippen...ook al slikt ze 't dan in 1 keer naar binnen, ze krijgt dan in ieder geval de bot erbij.. :-\
Door Doedels
#401984
mmj schreef: ik geef mijn hond nu ook rauw vlees met groente die wil die na lang aandringen wel eten.
maar hij weigert nog steeds botten te eten hij eet wel het vlees eraf maar verder gaat die niet wat kan ik als alternatief geven is gistocal een opsie
Heb je het al eens geproberd met kippennekken? Desnoods knip je die in stukjes of je kneust ze met een hamer. Als dat lukt kun je vervolgens kipvleugels proberen die de zelfde bewerking hebben ondergaan. En zo langzaam opbouwen tot het echte werk. Sommige honden vinden het in eerste instantie te veel moeite om botten te eten. O ja, lichamelijke oorzaken moeten altijd worden uitgesloten. Dus: is zijn gebit helemaal in orde? Gistocal doet afbreuk aan het gezonde voer dat je geeft. Gemalen eierschaal is een betere optie.
Door mmj
#402197
als ik ze klein maak slikt hij ze zo in, inknippen gaat ook niet hij bijt ze bij de breuk doormidden en slikt het zo in is er ook een alternatief voor botten een soort calcium wat je in de winkel kunt kopen ik hoop het wel.
Door Lizzy
#402203
mmj schreef: als ik ze klein maak slikt hij ze zo in, inknippen gaat ook niet hij bijt ze bij de breuk doormidden en slikt het zo in is er ook een alternatief voor botten een soort calcium wat je in de winkel kunt kopen ik hoop het wel.
Botten malen is dus geen optie voor je? Want feitelijk is er maar 1 echt heel goede calcium leverancier en dat is bot....

Als dat echt niet kan kun je ook eierschaalpoeder geven. Ik zou dat overigens zelf alleen aan volwassen honden geven, niet aan pups.
Door 202spots
#402726
bassie schreef: geef hem anders een gekookte mergpijp dat is zachten kan hij eraan wennen
Are you for real?????
of gewoon 'n Grapjas... :-\
Door Doedels
#402727
bassie schreef: geef hem anders een gekookte mergpijp dat is zachten kan hij eraan wennen
Oeps, nooit gekookt bot geven. Is heel gevaarlijk. Lees even het bottendocument in de bieb. Daar wordt alles duidelijk uitgelegd. Mergpijp is heel erg hard en kan de tanden beschadigen. Wij geven nooit botten van dragende delen van het dier. Ik zou toch voor gemalen bot gaan. Sommige poeliers verkopen gemalen kippenkarkassen. Misschien kan mmj die door het vlees mengen.
Door bassie
#402731
nou mijn bassie is er heel erg gek op als ik het opzet dan staat hij al bij de keuken en gaat er al netjes voor zitten en als ik het laat afkoelen en dan geef ik het aan hem en dan heb ik geen kind meer aan hem
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door