Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tineke *
#402384
Ik heb het gelezen hier maar kan het niet meer vinden.Dus welke groenten mogen er nu wel(b.v.Boerenkool)?

Tineke
Door Laura2004
#402388
Alle groenten, behalve prei en uien. En met groentes van de nachtschade familie : tomaat, aubergine,paprika en aardapppel (ik hoop dat ik ze allemaal heb genoemd) moet je voorzichtig zijn, want daar kunnen honden soms allergisch op reageren, dus die moet je met mate geven.
En te veel kool is ook niet goed voor de schildklier en aan honden die al schildklier problemen hebben kan je het beste helemaal geen kool geven.
Je kan ook een beetje knoflook door de mix doen, maar ook niet te veel ivm bloedarmoede. Dus je moet gewoon veel verschillende groentes geven.
En sperciebonen en snijbonen daar moet even de kook over. Ik hoop dat alles klopt :)
Door Laura2004
#402389
Volgens mij is te veel spinazie ook niet goed, maar ik weet niet meer waarom. :-\
Door 202spots
#402428
Wanda schreef: Ik heb het gelezen hier maar kan het niet meer vinden.Dus welke groenten mogen er nu wel(b.v.Boerenkool)?
Tineke
Ja Boerenkool mag, en Spinazie bevat 'n hoog gehalte van oxaalzuur,en Teveel spinazie kan dan de opname van calcium tegenhouden.
Maar 'n klein beetje spinazie ,(handje vol) kan je best door de mix doen hoor
meer groentes op:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=795
Laatst gewijzigd door mahuni op do 13 okt 2005, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#402467
Crisis wat een puinhoop,en je houdt geen bal over.Volgende keer maar kilo's te gelijk doen.Ben voorlopig ff bezig die k*tmachine schoon te maken.Ging mooi niet in de blender.Maar ja je hebt iets over voor je bloedjes van honden

:D :D ;D ;D Tineke
Door 202spots
#402483
Wanda schreef: Crisis wat een puinhoop,en je houdt geen bal over.Volgende keer maar kilo's te gelijk doen.Ben voorlopig ff bezig die k*tmachine schoon te maken.Ging mooi niet in de blender.Maar ja je hebt iets over voor je bloedjes van honden
:D :D ;D ;D Tineke
Welcome to the wonderful world of BARFing!!! ;D ;D ;D
Door Viv
#402485
;D Ha ha, jaaaa heeeel herkenbaar dit. Heb ook net staan maken en toen ging de machine stuk...grrrrrrr.

Ik maak dan ook het liefst zo groot mogelijke porties. Snap niet hoe sommige mensen het geduld hebben om meerdere malen per week zo'n mix te malen en in zakjes te doen... :P
Door Borke
#402493
Bink schreef: ;D Ha ha, jaaaa heeeel herkenbaar dit. Heb ook net staan maken en toen ging de machine stuk...grrrrrrr.
Waar doe je het dan nu mee, wat voor machine bedoel ik en waarom ging die ander kapot?
Veel vragen van iemand die nog steeds iets wil kopen om groentemixjes te maken.
Door Tineke *
#402494
Echt niet,ik heb nu voor alledrie nog 3 x in de vriezer liggen en volgende keer neem ik echt kilo's tegelijk.
Trek ik er een dagje voor uit.
;D ;D ;D Tineke
Door henneke
#402531
ik doe mijn mixjes gewoon in de keukenmachine , stort de volle bak leeg in een emmer tot ik door de groente heen ben en daarna doe ik de staafmixer nog een poosje op en neer door de emmer en dan de boel in de zakjes :)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#402537
Wanda schreef: Echt niet,ik heb nu voor alledrie nog 3 x in de vriezer liggen en volgende keer neem ik echt kilo's tegelijk.
Trek ik er een dagje voor uit.
;D ;D ;D Tineke
Hier is het standaard 3 uur voor drie kilo groentemix en ik kan mijn tijd echt niet verbeteren ;D
de keuken opruimen inbegrepen
Door Viv
#402555
..ik gebruik een magimix waar ik alles in een keer inkieper. Ze zeggen dat de bak waar alles in gaat gewoon in de vaatwasser kan, n ou mooi niet. De deksel is nu gespleten waardoor de hele machine het niet meer doet...grrrrrrrrrrrrrr >:(
Door 202spots
#402575
Bink schreef: ..ik gebruik een magimix waar ik alles in een keer inkieper. Ze zeggen dat de bak waar alles in gaat gewoon in de vaatwasser kan, n ou mooi niet. De deksel is nu gespleten waardoor de hele machine het niet meer doet...grrrrrrrrrrrrrr >:(
Kan je niet alleen 'n nieuwe deksel bestellen dan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door