Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jack
#39816
Ik kan bij een pluimveeslachterij kippenvlees kopen. De minimum afname is 50 kilo. Wat kan ik het beste kopen als aanvulling op het vlees dat ik al heb. Ik voer nu kippengehakt met gemalen bot, rundergehakt, runderhart, kopvlees, vuile pens, rauw ei. Wie heeft hier een idee over?
Door ziggy
#39817
hoef je geen gehakt meer te geven. Je hond kan nu lekker scheuren, daarvoor heeft hij dat speciale gebit gekregen.
Groet,
Vic.
Door roger
#39821
<<Ik kan bij een pluimveeslachterij kippenvlees kopen. <<


Hele kippen Jack, geslacht en gepluimd, voor de rest alles erop , erin en eraan laten.
Je kan die zo , zondermeer in een plastik zak, invriezen.

Dat is de ultieme manier van voeren, komplete prooidieren in een min of meer korrekte verhouding.

Op die manier kan je dat kippegehakt weglaten en zoals Vic al aangaf is hele stukken of brokken vlees veel beter dan gemalen.

Hier krijgt elke hond één maal per week zo'n hele kip.

gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op di 13 jan 2004, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jack
#39841
Hoi Roger,
Hoe doe ik dat met mijn teckels. Ik zie dat niet zitten.
Kan ik niet beter de kippen in onderdelen kopen. Natuurlijk kan ik ze ook zelf in stukken snijden.
Kan ik alles van de kip gebruiken? Behalve kop en tenen.
Door roger
#39843
<<Hoi Roger,
Hoe doe ik dat met mijn teckels. Ik zie dat niet zitten.
Kan ik niet beter de kippen in onderdelen kopen. Natuurlijk kan ik ze ook zelf in stukken snijden.
Kan ik alles van de kip gebruiken? Behalve kop en tenen.<<



Jack, met een gewone eenvoudige keukenschaar van "den aldi" kan je zulke kippen makkelijk in stukken knippen.


Als je alle "onderdelen" los kan krijgen, is dat natuurlijk ook prima, dan moet je het zelf niet versnijden of in stukken knippen, maar alles van de kip, uitgezonderd de veren, kan je gebruiken,ook de kop en de poten, zeker als je teckels al ervaren barfers zijn.

Klauwen , sporen en bek zou je desnoods kunnen bijknippen maar ik denk dat je dat alleen maar de eerste keren zal doen. ;D ;D

Als het scharrelkippen zijn zou ik ook de maag opensnijden, en leegmaken ivm eventuele scherpe stukjes inhoud, ik heb er ooit glas uitgehaald uit een kippemaag,(en uit een schapemaag een condoom ! ) maar voor de rest zijn alle kippedelen prima stuff.

Gr.
Roger.
Door jeanne
#39852
ohoooo, ik heb nog steeds die soepkip voor Freule in de vriezer. Die ga ik er NU uithalen ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#40145
roger schreef: Als het scharrelkippen zijn zou ik ook de maag opensnijden, en leegmaken ivm eventuele scherpe stukjes inhoud, ik heb er ooit glas uitgehaald uit een kippemaag,(en uit een schapemaag een condoom ! ) maar voor de rest zijn alle kippedelen prima stuff.
Was toch niet dat chocoladecondoom van die melkboer uit de Humocommercial?
Door Li@nne
#40195
Nou mijn labrador Amber krijgt geen vleugels meer, ze slikte hem in 1 keer naar binnen :( en ik had de botjes niet kapotgeslagen...
Ik heb m'n da gelijk gebeld, en hij zegt dat ik even af moet wachten of ze goed blijft eten, zoniet dan mag ze weer komen :(
Ik ga ook maar over op de hele kippen op de kippendag!
Door sharpie
#40200
Ja, lijkt me een goed idee.
Je kan trouwens wel kippenekjes los geven zonder gevaar.
Maar misschien wist je dat al?
Door roger
#40202
<<Nou mijn labrador Amber krijgt geen vleugels meer, ze slikte hem in 1 keer naar binnen :( en ik had de botjes niet kapotgeslagen...
Ik heb m'n da gelijk gebeld, en hij zegt dat ik even af moet wachten of ze goed blijft eten, zoniet dan mag ze weer komen :(
Ik ga ook maar over op de hele kippen op de kippendag!<<


Li@nne, dit is dus een van de redenen waarom Tom Lonsdale schrijft en zegt dat bot met vlees, ofte vleesbotten, best aangepast moet zijn aan het formaat van de hond.


Sonja, weet je zeker dat dat een chocolade-condoom was in den Humo ?

Gr
Roger
Door Li@nne
#40206
Li@nne, dit is dus een van de redenen waarom Tom Lonsdale schrijft en zegt dat bot met vlees, ofte vleesbotten, best aangepast moet zijn aan het formaat van de hond.


Gr
Roger
Ja, het zal me nooit meer gebeuren hoor!! :-[ :-[
Gebruikersavatar
Door Sonja
#40226
roger schreef:
Sonja, weet je zeker dat dat een chocolade-condoom was in den Humo ?
Nou, ik heb 'm niet zelf geproefd. Ben een beetje bang voor m'n tanden. Dus met zekerheid zeggen kan ik het niet.
Door Lizzy
#40246
Is jouw hond het al gewend om kippenbot te eten? Ik zou me niet TEveel zorgen maken hoor. Het is hier (met Brutus natuurlijk) ook al een paar keer gebeurd. Ik ben inderdaad vOOr groterer stukken bot/vlees. En als dat niet lukt (ik geef ook nog steeds wel vleugeltjes - het is totaal zinloos voor Brutus en heeft derhalve ook geen tandreinigende werking) dan knip ik het bochtje in. Maar, meestal verteren ze in de maag zo'n vleugeltje wel hoor! Omdat het maagzuur nu vooral zo zuur mogelijk moet zijn (om bot te verteren) zou ik geen koolhydraatrijke voeding geven (en morgenochtend).

Groetjes, Lizzy
Door Li@nne
#40348
Lizzy schreef: Is jouw hond het al gewend om kippenbot te eten? Ik zou me niet TEveel zorgen maken hoor. Het is hier (met Brutus natuurlijk) ook al een paar keer gebeurd. Ik ben inderdaad vOOr groterer stukken bot/vlees. En als dat niet lukt (ik geef ook nog steeds wel vleugeltjes - het is totaal zinloos voor Brutus en heeft derhalve ook geen tandreinigende werking) dan knip ik het bochtje in. Maar, meestal verteren ze in de maag zo'n vleugeltje wel hoor! Omdat het maagzuur nu vooral zo zuur mogelijk moet zijn (om bot te verteren) zou ik geen koolhydraatrijke voeding geven (en morgenochtend).

Groetjes, Lizzy
Heel hartelijk bedankt voor de uitleg!! Ik zorg voor koolhydraat arm voer!!
Af en toe kregen ze al wel kippenbot, dus helemaal ongewoon is het niet gelukig!! Maar ik geef ze niet meer in elk geval, ik ben zo geschrokken!!
Bedankt!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door