Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#401360
Mijn hond heeft als pup alle entingen gehad en krijgt ieder jaar van de da keurig een kaartje gestuurt met daarop de datum voor de cocktail.is dat voldoende of moet er nog meer bij en de enting voor de kennelhoest hoe lang werkt die?ze heeft hem gehad toen ze op puppyspeelmorgen zat en daarna niet weer.Ze is veel in aanraking met andere honden en zou graag willen weten wat nodig is.Ze is nu een jaar oud.alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door danou2004 op di 11 okt 2005, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#401490
Hallo!

Ik ga proberen om antwoord te geven op je vragen:

- het jaarlijks herhalen van de coctail heeft weinig zin! Bij de eerste vaccinatie (inbrengen ziekte) gaat het lichaam bepaalde antistoffen vormen tegen deze virussen. Het dier wordt dus immuun gemaakt tegen gevaarlijke ziekten. Wanneer men ieder jaar een coctail geeft breken die antistoffen de virusdeeltjes gewoon af maar de immuniteit wordt hierdoor niet versterkt ofzo. Het heeft dus geen zin om iedere keer vaccins te herhalen.
Overigens zitten er in de meeste coctails vaccins tegen ziekten die helemaal niet dodelijk zijn of waartegen ene vaccin niet voldoende bescherming biedt.
Uit onderzoeken is overigens gebleken dat een hond al zeker tot 7 jaar immuun is indien gevaccineerd met een levend vaccin (zelfs tot levenslang!).
Je kan een hond niet meer immuun maken dan die al is!

- de vaccin tegen kennelhoest: deze zou ik niet laten zetten. Dit vaccin biedt nl niet voldoende bescherming en kan zelfs kennelhoest veroorzaken!
Door danou2004
#401542
dat van die kennelhoest wist ik echt niet!heb het ook nog nooit eerder gehoord maar vandaar ook de vraag.En bij de andere entingen komt het er dus op neer dat ze er alleen maar geld aan willen verdienen want zo zou je het kunnen zien waarom laten ze je anders steeds terug komen.Ze heeft als puppy alles gehad dus dat moet voldoende zijn?en wanneer zou het dan weer moeten?
Door Doedels
#401564
danou2004 schreef: dat van die kennelhoest wist ik echt niet!heb het ook nog nooit eerder gehoord maar vandaar ook de vraag.En bij de andere entingen komt het er dus op neer dat ze er alleen maar geld aan willen verdienen want zo zou je het kunnen zien waarom laten ze je anders steeds terug komen.Ze heeft als puppy alles gehad dus dat moet voldoende zijn?en wanneer zou het dan weer moeten?
Het immuunsysteem van een hond is pas optimaal v.a. de leeftijd van 6 mnd. Sommigen zeggen dat je dus na die leeftijd nog een keer moet enten om een optimale imuniteit te krijgen. Je kunt antistoffen (titers) laten bepalen voor parvo en hondenziekte. Dan weet je hoe de afweer voor die ziektes er nu voorstaat. Vervolgens kun je bepalen of en wanneer je een enting of titer wilt herhalen. Met enten tegen kennelhoest is het net zoiets als enten tegen griep. Het helpt lang niet altijd. Je hond kan er zelfs kennelhoest van krijgen. Bovendien is kennelhoest geen dodelijke ziekte.
De ziekte van Weil is geen virusziekte. Het wordt veroorzaakt door bacteriën. Die enting beschermt echt maar een jaar, sommige maar 9 maanden. Je zou kunnen overwegen of je daar wel voor wilt laten enten. Er is hier op het forum vrij veel over de voors en tegens van enten tegen Weil gediscussieerd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door