Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syl_kler
#400656
Hallo..

Ik heb hier veel zitten lezen over barfen, ik wil ook van de brok af, maar als ik dit allemaal zo lees, heb ik een dag taak aan het barfen? Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Mijn vraag dus, is er niet een korte samenvatting, hoe ik mijn hond van 15 kilo goed kan barfen zeg maar haha..

Groetjes Leeuwtje
Door Lizzy
#400660
Heb je al in de bibliotheek van Barfplaats gekeken?

Leuker en korter kan ik het niet maken: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326

Maar een dag-taak? Nee hoor, dat is het in de verste verte niet. Je moet jezelf gewoon goed organiseren en dan valt het allemaal echt reuze mee. Daarnaast is het ook leuk om te doen hoor! Dus je stopt er energie in, maar je krijgt er ook veel voor terug! (een blije hond bijvoorbeeld ;)).
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 10 okt 2005, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#400674
Hoi ;)
Als Barfen je nog te ingewikkeld lijkt zou je al kunnen overstappen op KVV oftwel komplete versvleesvoeding zoals Carnibest, Energique, Duck enz.
Dan is je hond toch al van de brokjes af, krijgt hij gezonde voeding en hoef je je nog geen zorgen te maken over eventuele tekorten in de voeding omdat de verhoudingen nog niet kloppen.
Intussen kan je je dan verder gaan inlezen over hoe je het beste zelf kan gaan samenstellen.
Het lijkt allemaal veel ingewikkelder dan het is, maar eens je weet wat en hoe valt dat extra werk nog wel mee.
(zei ze toen ze gemakkelijkheidshalve weer een pakje Duck uit de diepvries nam... :P ;D)
Door Borke
#400684
Ik snap wel dat je er zo tegen aan kijkt, want dat deed ik in het begin ook.

Je kunt met kvv starten, in de bibliotheek vind je daar adressen voor.
kvv is compleet voer, daar hoef je dus verder niets bij te doen.
Is net zo eenvoudig als brokken voeren, eigenlijk eenvoudiger want je hond heeft er minder en betere ontlasting op.

Als je mazzel hebt dan vind je een goed verkoopadres in de buurt wat zelf ook honden heeft. Verkooppunten van BIBI en Carnibest verkopen vaak ook botten (verkoopadressen zijn particulieren).

Dan zou je eens kunnen proberen om een keer per week een bot te voeren, als je eerst het bottenverhaal hebt gelezen in de bibliotheek.

Dan kijk je hoe het jou en je hond bevalt, leest hier wat meer en wie weet ga je dan ook een beetje zelf samenstellen en een beetje kvv geven - dat is wat ik nu doe.

Maar gewoon 7 dagen per week kvv voeren is een hele gemakkelijke en goede manier om je hond te voeren!
Door syl_kler
#400686
hahahaha dat bedoel ik dus, gemakshalve gaf ik dus brok, maar lees zoveel slechte berichten nu over de brok. Ik wil het beste voor mijn maatje, oke ik ga dus eerst maar een complete vleesvoer halen, en me rustig een barfcursus toebedelen woohoo... Iedergeval geen brokken meer, waar internet al niet goed voor is. Ik ging lezen over eukenuba, zat te denken om wat duurdere brok te gaan geven, mijn hond poept de hele dag door en is broodmager, wel heel levendig hoor, maar lijkt mij niet goed zoveel ontlasting. Veel geleerd uurtje lezen over de voeding van je hond. Ik wil absoluut ook gaan barfen, denk dat mijn maatje het zeker niet erg zal vinden ;-)

Senks voor de tips en jullie horen hoe het barfen mij zal vergaan.
Door Borke
#400698
Leuk dat we je enthousiast hebben gemaakt en fijn als je laat horen hoe het je verder vergaat!

Ik heb hier zelf erg veel steun en hulp gevonden (nog steeds trouwens) en leer zo iedere dag weer nieuwe dingen.

Die dunne poep zal zeker beter worden, dat is waarschijnlijk het eerste resultaat wat je zult zien ;D
Door syl_kler
#400727
Hoe krijgen jullie die leuke foto's erbij?
Dat wil ik ook *grijns*

Greetz Sylvia
Door Lizzy
#400733
amazing_leeuwtje schreef: Hoe krijgen jullie die leuke foto's erbij?
Dat wil ik ook *grijns*

Greetz Sylvia
Hihihihi, ja leuk he ;D! Als je op de ondersteunende website van BarfPlaats kijkt (BarfClub), dan kun je een handleiding-kje vinden:

http://www.barfclub.nl/F_A_Q.htm
Door 202spots
#401262
amazing_leeuwtje schreef: senks..... ;)
wat is senks ???
Door 202spots
#401299
Judith van Sam schreef: Ik denk hetzelfde als thanks... :P
Oh.. ::) senks dan mar...
in ieter gevol betankt vor te fertallin hor! ;)
Door Shia
#401482
Hee deze topic brengt me wel op een idee inderdaad.
Ik ben me pas net aan het inlezen over het barfen maar aangezien ik echt wil weten wat ik doe vind ik de stap lastig, en ook adressen vinden om het spul bijelkaar te krijgen.
Ik denk dat ik zowiezo ga overstappen op kvv en daarbij het barfen ga uitproberen en me verder te verdiepen :)

senks ;D ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door