Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#400856
We hebben een paar kilo pens in de vriezer liggen, wat door de slager al in vrij kleine stukken was gesneden. (3 bij 5 cm zeg maar) Te klein om echt te knagen en scheuren, te groot voor Storm om gewoon door te slikken.

Toch schrokt hij het gewoon naar binnen en is het al 2x voorgekomen dat een stuk gewoon te groot is en hij het uitbraakt. Volgende poging weer en keer 3 blijft ie binnen.... :o

Nu vraag ik mij af of dat kwaad kan. Of kan ik beter alles gewoon nog kleiner knippen zodat het echt hapklare brokken worden??
Door Doedels
#400890
:o ::) :P Zo doen meer honden het. Het kan niet echt kwaad. Sommige honden slurpen een lap van een kilo naar binnen om het weer uit te braken en daarna weer naar binnen te werken. Misschien doet Storm het wel netjes als je een grote lap geeft. Zolang hij maar niet zoveel tegelijk naar binnen propt dat hij dreigt te stikken kan deze actie geen kwaad.
Door EstherVanPuck
#400895
Ik vind het er best eng uitzien als hij al die stukken zo naar binnen gooit, gaat kokhalzen en een stuk uitbraakt en zo het ritueel weer herhaalt. Hou dan echt mijn hart vast van 'stikt ie niet?' Of 'is alles inwendig wel flexibel genoeg voor zulke hompen?'

Pfffhh, als dit echt zijn manier is voor de rest van zijn pens-eet toekomst ::) :-X
Door Doedels
#400954
EstherVanPuck schreef: Ik vind het er best eng uitzien als hij al die stukken zo naar binnen gooit, gaat kokhalzen en een stuk uitbraakt en zo het ritueel weer herhaalt. Hou dan echt mijn hart vast van 'stikt ie niet?' Of 'is alles inwendig wel flexibel genoeg voor zulke hompen?'
Nou, het gaat heel vaak goed. Maar er zijn honden die echt te veel in één keer door het keelgat proberen te proppen. Dat kan verkeerd aflopen omdat ze dan geen lucht mee kunnen krijgen. Je moet Storm dus wel goed in de gaten houden. En als je denkt dat het onverantwoord is dan hou je de stukje gewoon voor hem vast. Lekker smerig werkje, maar dat heb je vast over voor Storm ;D ;D
Door tieneke
#401544
henneke heideveld schreef: Vast houden lijkt me een goede oplossing
Dan ben ik hier meteen een paar vingers kwijt ;D ;D
Door geer
#401548
Ted eet penslappen als een krokodil...ze werkt ze, haast zonder te kauwen, naarbinnen...Ik hou haar altijd wel een beetje in de gaten, maar eigenlijk gaat het altijd goed...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door