Moderator: Lizzy
chrisje schreef: Ik heb gehoord dat medicatie voor epilepsie ook de lever aantast. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik ga me vanavond toch weer op de zetel leggen, voor het geval dat ... . Ben echt niet meer gerust.Het is kiezen uit 2 kwaden. Of een hond met regelmatig aanvallen en dan is 3 in de maand (die je meegekregen hebt) om mee te beginnen best veel. Of minder of geen aanvallen met een medicijn wat helaas net als alle andere medicijnen zijn bijwerkingen heeft. Leverschade KAN onstaan bij langdurige gebruik van hoge doseringen. Je moet dit ook niet zien dat die volgende maand geelzucht heeft oid. Meestal begin je met een bepaalde dosis en als dit goed gaat probeer je iets minder en zo probeer je een balans te vinden.![]()
chrisje schreef: En spreken we hier dan over fenobarbitol? ???Ik wel. En de anderen waarschijnlijk ook omdat dat het meest gebruikte medicijn is.
202Spots schreef: Hier kan je meer lezen over de verschillende medicijnen die nu worden gebruikt.
Epitard en Kaliumbromide (KBr) hebben minder lever bijwerkingen dan fenobarbital.
http://www.epilepsiebijhonden.nl/behandeling.htm
btw. wanneer 'n hond eenmaal op meds is dan zou ik nooit aanbevelen om ZELF te minderen of helemaal te stoppen.
Angelique schreef: Ik weet niet hoe het bij jullie (in de US) is, maar hier wordt de KB meestal in combi gegeven met de fenobarbital. In sommige gevallen kan men dan minderen met de fenobarbital, maar dat schijnt maar weinig te zijn.Met Boef had ik eerst feno en later ook de KBr erbij.