Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marielle
#399424
Geplaatst: Za Okt 08, 2005 1:55 pm Onderwerp: Vis

Ik had net zalmkoppen gehaald voor de honden.
3 vinden het erg lekker, maar Noel wil er niet aan beginnen, ook losse stukjes ervan wil ze niet eten.
Terwijl ze zalm uit de vriezer of uit een blikje wel at.

Ik probeerde haar daarna forel te geven, maar ook dat wilde ze niet.

Net spuugt ze dat beetje dat ze wel gegeten had ook nog uit, maar dat heeft ze toen opnieuw opgegeten.

zijn er meer honden die niet van verse vis houden?
Kan ik haar dan ook in plaats daarvan diepvries en blikvis geven?
Door 202spots
#399537
Ja er zijn honden die niet van vis houden..
Er zijn ook veel honden die eerst moeten leren dat ;t heus wel lekker is en als ze de smaak te pakken heben dag eten ze 't graag.
Je kan de vis ook eerst in kleine stukjes knippen en in de bak geven. Of even met warm water afspoelen zodat 't niet zo "glibberig" is.
Gewoon even doorgaan met proberen.

Of inplaats van met 'n zalmkop te beginnen is het misschien makkelijker om sardientjes te geven ;)
Door tieneke
#399542
Hier vonden ze vis ook niet echt lekker in het begin,kwestie van proberen wat ze wel graag lust misschien?
Ook klein maken wil nog wel eens helpen.
Door Lizzy
#399812
Ja hoor, dat is heel normaal. De eerste keer dat ik aan Brutus vis gaf ging hij erin liggen rollen. Want tja, DAT is wat een 'echte' hond met vis doet ;D. Ik heb de rauwe vis (sardientjes) in stukjes geknipt en gemengd met groente en wat zuivel en toen had meneer door dat de sardien was om te eten, niet om in te rollen. Hij eet het nu wel, maar zijn lievelingsprakje is het niet.

Pinkel vind bijna alle vis ronduit smerig. Sardien vindt ze goor, makreel helemaal en het enige wat zij wel heel lekker vindt is zalm. Zalmkoppen vindt ze ook zalig. Blikjes vis vindt ze wel lekker. Maakt niet uit welke soort. Maar ja, logisch he... dat is gekookt.

Linga heeft als pup bij de fokker al rauwe/hele vis gegeten en dat is goed te merken. Zij vindt alle vis heerlijk!
Door Mevroi Kruim
#400596
Ja, hier is vis ook niet echt populair. Tara eet het plichtsgetrouw op, omdat ze nu eenmaal alles plichtsgetrouw eet (de scheet ;D) maar Kátur moet er ook ernstig van mutsen.
Nu zijn hele zalmkoppen voor de kabouter ook wat heftig, dus ik hak ze aan stukken voor hem, en dan gaat het al beter. Sardien eet hij wel maar met lange tanden. Ik voer dus meestal vis na een vastendag, dat scheelt behoorlijk in de trek (gemeeeeeeen 8))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door