Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ice
#400116
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over gehaktmolens. Zijn er mensen die zo;n ding gebruiken? Ik zou graag een willen hebben om pens en vissenkoppen mee te malen. Wat moet ik dan hebben, wat is groot en krachtig genoeg? Op martplaats heb ik even gekeken en daar staat van alles op. Het liefst heb ik wel een elektrische.
Door Lizzy
#400432
Hier hebben ze het ook over gehaktmolens.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 6;start=15

Het ligt er ook een beetje aan hoeveel pens en hoeveel koppen je wilt gaan malen. Als je kleine beetjes gaat malen, dan zou een gewoon handmolentje al prima voldoen (wel zwaar werk!) of een klein gehaktmolentje. Als je echt grote hoeveelheden moet gaan malen: dan kom je daar niet meer mee weg en moet je wat stevigers....

Waarom zou je pens eigenlijk malen (als ik vragen mag)?
Door ice
#400469
Hoi Lizzy,

De reden dat ik pens wil malen is dat mijn hond de groente en fruitmix dan veel beter wil eten. Ik heb nu van die lappen pens, maar hij laat dan delen van de gfmix liggen. Gemalen gaat dat veel beter, dan kan ik het er helemaal doorheen prakken.
Door Lizzy
#400474
ice schreef: Hoi Lizzy,

De reden dat ik pens wil malen is dat mijn hond de groente en fruitmix dan veel beter wil eten. Ik heb nu van die lappen pens, maar hij laat dan delen van de gfmix liggen. Gemalen gaat dat veel beter, dan kan ik het er helemaal doorheen prakken.
Aha. Maar er kleven ook vele nadelen aan gemalen voedsel.... Ten eerste heeft gemalen voer geen enkel tandreinigend effect. Ten tweede verteren grote brokken vlees/pens veel beter als gemalen pens/vlees. Ik zou zelf nog eerder kiezen om de groente/fruitmix weg te laten (of minder te geven en de kleine hoeveelheid even door wat stukjes pens slingeren) als dat ik de pens zou gaan malen.
Door Daisy75
#400490
Kan je de groentemix dan niet door iets anders mixen wat hij lekker vind en dit dan als tussendoortje geven zodat hij het dan toch eventueel krijgt, en de pens dan gewoon apart voeren...?
Dan kun je gewoon de pens in lappen geven....
Laatst gewijzigd door Daisy75 op ma 10 okt 2005, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#400590
BV lever, dat maalt lekker makkelijk in de blender/staafmixer en heeft van zichzelf toch al niet zo'n tandreinigende werking. En ei, ook altijd lekker.
Door ice
#401978
ja, dat is ook een idee, ga ik eens proberen met wat anders. Hij krijgt sowieso wel lappen pens zonder gfmixen. Maar voor de zalmkoppen enz. vind ik een gehaktmolen wel ideaal.
Door Tarek
#402233
Ik heb van de week mijn doggies allebei een halve zalmkop gegeven,zo zonder malen.Of moet ie gemalen worden, nee toch? ::)
Door Mevroi Kruim
#402366
Tara van mij eet zalmkoppen zo, maar Kátur vindt vis sowieso vies en eet ze dus alleen als ik ze wat kleiner snijdt. Met lange tanden, de muts >:(
Door ice
#403156
ja dat is ook het probleem bij mij, hij wil alle vis slecht eten. Daarom dacht ik van nou als ik het nu maal en door iets lekkers doe, gaat het vast stukken beter
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door