Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#399953
Wie kent ze...ze worden gegeten als Waterkonijn in belgische restaurants, is een ware delicatesse...als ze geslacht zijn zie je ook geen verschil tussen konijn of muskus hoor..ze noemen het rat maar is het eigenlijk niet echt. Het smakt ook nar konijn overigens..
Vriend van me is rattenvanger van beroep en moet deze dieren vaak opruimen, waarna ik dus ook een deel kan krijgen van em...voor de honden want zelf nee dank je ..
Ik denk dat dit heel mooi vlees is voor ze....hij voert ze zelf ook aan zn honden en fretten.
En als mensen ze ook eten, waarom niet dan he...
Tuurlijk moet ik ze dan wel mininmaal 3 weken invriezen, maar dit lijkt me wel wat...toch?
Laatst gewijzigd door Daisy75 op zo 09 okt 2005, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chamourel
#399957
ja een paar maanden terug hier een in de tuin ;D

ik wist toen nog niet wat het was , wel een rat natuurlijk maar wat voor een.
heb angstvallig de honden binnen gehaald toen hij de plaats op kwam lopen.
en dat deed hij drie dagen achter elkaar.
daarna hebben we hem niet meer gezien :-\
moet er niks van hebben bbbbbrrrrrr
Door Nelly
#399963
Ja, ik ken ze wel hoor, hier in de beek vlakbij zitten ze ook, kom ook regelmatig een rattenvanger tegen; die heeft me trouwens ook eens een beverrat laten zien, prachtig beest zeg. Ik heb nog nooit de kans gehad om muskusrat te eten, maar zou het best eens willen proeven. Wat de honden betreft geloof ik niet dat je erg bang hoeft te zijn, behalve bij een moederdier met jongen, die kunnen behoorlijk fel zijn, maar welke moeder niet? ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#400034
Ja ik zou ze ook gewoon voeren.
Zelf eten naahhhh ik eet al slakken en intvis kikkerbillen heb ik ook wel eens geproefd , maar waterkonijn nee, ik lust ook geen gewoon konijn.

Ga je ze dan helemaal geven (en zouden ze dat eten?) of moet je ze dan zelf villen enzo (dan zou ik dus al aftaaien :-X)
Door Daisy75
#400057
sylvia schreef: Ja ik zou ze ook gewoon voeren.
Zelf eten naahhhh ik eet al slakken en intvis kikkerbillen heb ik ook wel eens geproefd , maar waterkonijn nee, ik lust ook geen gewoon konijn.

Ga je ze dan helemaal geven (en zouden ze dat eten?) of moet je ze dan zelf villen enzo (dan zou ik dus al aftaaien :-X)
ha ha nee ze worden gevild door die vriend van me...staart en kop eraf want dat hoef ik er niet aan hoor brr...verder ga ik het zeker wel voeren aan ze denk dat ze het wel lusten hoor
Door tieneke
#400162
Ehh voor mij nu even niet :-X
Vandaag met hout voor de kachel ruimen kwam ik een dode rat tegen tussen het hout...blehhhggg :-X
Misschien als ie ontdaan is van alles? ;D
Door conleeuw
#400300
wij hebben hier ook van die waterkonijnen, Dot zwemt soms tussen de konijnen.
;D
Door Daisy75
#400341
tieneke schreef: Ehh voor mij nu even niet :-X
Vandaag met hout voor de kachel ruimen kwam ik een dode rat tegen tussen het hout...blehhhggg :-X
Misschien als ie ontdaan is van alles? ;D
ja hij vilt ze voor me en kop en staart enzo eraf, hij zei al, je ziet het verschil dan niet met een gevild konijn...dus ik ga het gewoon geven hoor
Door Doedels
#400353
Waterkonijn is familie van de marmot. Het zijn hele leuke beestjes. Helaas richten ze nogal veel schade aan. Daarom worden ze gevangen. Als ze dat niet zouden doen, zou iedereen het schattige diertjes vinden. Het lijkt me uitstekend voer voor de honden. Volgooien die vriezer ;D
Door Daisy75
#400374
Doedels schreef: Waterkonijn is familie van de marmot. Het zijn hele leuke beestjes. Helaas richten ze nogal veel schade aan. Daarom worden ze gevangen. Als ze dat niet zouden doen, zou iedereen het schattige diertjes vinden. Het lijkt me uitstekend voer voor de honden. Volgooien die vriezer ;D
ja ze zien er heel schattig uit hoor niet echt als een rat..maar ja lammetjes en koetjes enzo vind ik ook lief en die eten me honden ook...hahah dus zonder kop en huis maakt het mij niet echt uit.
En idd volgooien die vriezer hihihi!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door