Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ine
#395947
Is er door bijv. bloedonderzoek uit te vinden, of een kat chronische niesziekte heeft?
Ik zit hier met een kater van zoonlief, zo'n platgewalste kop (Britse korthaar), waarbij ik dus twijfel aan een allergie of chronische niesziekte. Is hier achter te komen?
Vermoedelijk zal dat dan toch verschillend behandeld worden.
Door Ine
#396866
Hitam schreef: Nee, dat is niet door bloedonderzoek vast te stellen.
Als het een allergie is zou het bepaalde tijden minder moeten zijn.
Dat is het dus, waardoor we twijfelen.
Bij mijn zoon in huis, was het eigenlijk steeds, maar licht. In eerste instantie was het hier helemaal weg, maar nu ineens komt het redelijk heftig terug. Echt groene prut uit de neusgaten (beiden) en vieze ogen. Pruttelend adenhalen, maar het stomme is: Als mens zou je dan door de mond gaan ademen, maar Pookey blijft gewoon gezellig pruttelen ::) :-X
Gebruikersavatar
Door Hitam
#397511
Katten ademen alleen door hun mond als ze echt bijna stikken.
Bij een allergie komt er alleen maar doorzichtige uitvloeiing. Als het groen of geel snot is zit er zeker een bacterie bij.
Door Ine
#398316
Volgens mijn da, is het een chronische niesziekte, wat versterkt kanworden door een allergie.
Hij krijgt nu ab, want hij had wat verhoging en in de bek ook wat verdikking en daarnaast gaan we hem proberen zo gezond mogelijk te houden, meer weerstand etc.
Probiotica en verder cb, wat hij dolgraag eet, ook de hondenversie.
Zijn er verder nog middelen om z'n gezondheid op te vijzelen?
Door Nelly
#398360
Mijn Mistral had als kitten ook chronische niesziekte, kreeg steeds ab kuurtjes, dan zakte het weer een beetje, maar als het kuurtje op was begon de ellende opnieuw. Heb toen op de bonnefooi een homeopatisch middel tegen niesziekte van Dr. Vogel gehaald bij de dsz. Volgens de verkoopster zou Mistral dit middel zijn leven lang moeten slikken. Na ca. anderhalf jaar ben ik er mee gestopt, omdat ik het op dat moment niet kon krijgen. Mistral heeft het nooit meer nodig gehad en hij is nu 15 jaar... 8)
Door Debora
#398373
Nelly schreef: Mijn Mistral had als kitten ook chronische niesziekte, kreeg steeds ab kuurtjes, dan zakte het weer een beetje, maar als het kuurtje op was begon de ellende opnieuw. Heb toen op de bonnefooi een homeopatisch middel tegen niesziekte van Dr. Vogel gehaald bij de dsz. Volgens de verkoopster zou Mistral dit middel zijn leven lang moeten slikken. Na ca. anderhalf jaar ben ik er mee gestopt, omdat ik het op dat moment niet kon krijgen. Mistral heeft het nooit meer nodig gehad en hij is nu 15 jaar... 8)
Hey bedankt voor de tip! das altijd nog beter dan een ab kuur :) Ik ga eens kijken waar ik dat kan krijgen en anders via internet bestellen
Door Debora
#399997
Hmz het enige dat ik kan vinden van dr.vogel is euphrasiacomplex maar daarmee moet je de ogen deppen. Weet je niet meer hoe het heet Nelly?

En is colloïdaal zilver niet ook een goed middel?
Laatst gewijzigd door Debora op zo 09 okt 2005, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#400004
Sorry, maar het is al zo lang geleden, 15 jaar, dat weet ik echt niet meer, helaas :-[. En colloidaal zilver, daar had ik toen nog nooit van gehoord, kan ik dus niet over oordelen. Sorry, moet nu poosje weg, ff buiten in het zonnetje spelen met m'n beestjes :D
Door Ine
#442241
Helaas, Pookey is weer erg ziek en we gaan maar weer naar de da voor vermoedelijk een ab-kuurtje.
Wat is dit intriest! :-\ :'(
Laatst gewijzigd door Ine op ma 12 dec 2005, 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#444652
ine schreef: Helaas, Pookey is weer erg ziek en we gaan maar weer naar de da voor vermoedelijk een ab-kuurtje.
Wat is dit intriest! :-\ :'(
Heeft ze een nieuw kuurtje gekregen? Hoe gaat het nu met d'r? Ik hoop dat ze snel opknapt :-*
Door Ine
#444662
zurca schreef: Heeft ze een nieuw kuurtje gekregen? Hoe gaat het nu met d'r? Ik hoop dat ze snel opknapt :-*
Nee, we zijn niet gegaan. We hebben steeds het neusje schoongemaakt met gekookt water en nu houdt hij het zelf weer schoon. De troep is weer bijna doorzichtig van kleur en wordt ook steeds minder.
Om elke keer weer een ab-kuurtje erin te gooien, lijkt me ook niet goed.
Mijn zoon zei al, dat het steeds even terugkwam om daarna bijna uit zichzelf te verdwijnen.
Hij krijgt nu alleen CB te eten met wat probiotica.
Hij speelt weer af en toe met Miep, dus het gaat duidelijk beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door