Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#3989
Las net het artikel dat Lizzy had geplaatst en waarin ze zegt dat je honden die brokken eten beter geen botten kunt geven. Ook lees je overal op deze site, dat honden botten moeten leren eten.
Enfin, toen ik mijn honden (brokkeneters en 1x in de week vers vlees en 1 tot 2x per week bot om de tanden te reinigen) een bot met vlees eraan gaf, had geen van het stelletje moeite met het bot. Bij één van de vier leek het er even op of hij wel moeite had, dus ik pakte het bot en hield het vast. Mooi dus nooit meer, hij dacht meteen dat mijn vingers ook een verlengstuk van het bot waren. De 3 kleine heb ik niet het hele bot laten opeten, de helft vond ik wel genoeg. De Labrador mocht dat wel. Het ging prima met alle 4, ook qua verteren.
Ze gebruikten ook alle 4 meteen netjes de kiezen om de botten te lijf te gaan.
Moet er wel bij zeggen, dat ik ze botten alleen geef als ze ieder in hun eigen bench liggen, want een bot is zoiets lekkers, dat proberen ze echt anders van elkaar te pikken en het idee dat de ander het kan afpakken geeft natuurlijk wel schrokken met de kans, dat ze proberen grotere stukken in één keer naar binnen te werken.
Zeg hiermee niet dat alle honden zo maar meteen botten kunnen eten, maar er zijn er kennelijk die het gewoon meteen snappen.
Door Ink
#3991
Natuurlijk KAN het goed gaan. Maar het KAN ook fout gaan en dan gaat het ook GOED fout.

Ik kan met mijn auto door rood licht over een drukke kruising knallen. Met een beetje mazzel gaat het goed. De kans is echter niet gering dat ik in de kreukels lig.
Door ine
#3993
Natuurlijk KAN het goed gaan. Maar het KAN ook fout gaan en dan gaat het ook GOED fout.

Ik kan met mijn auto door rood licht over een drukke kruising knallen. Met een beetje mazzel gaat het goed. De kans is echter niet gering dat ik in de kreukels lig.
Zonde van die mooie auto!! :-/ ;) ;D
Door lobbes
#3994
Zonde van die mooie auto!! :-/ ;) ;D
wat voor een auto ????? als het maar geen toureq is !!
Door Ink
#3995
Het moet hier niet gekker worden ... het feit dat mijn auto in de kreukels ligt is erger dan dat ik op een hoop lig. OK girls, ik weet mijn plaats weer.

En voordat ik van Liz op m'n donder krijg dat ik niet bij het onderwerp blijf ... Ik meen het echt. Botten en brokken: pas op.


Dit is em trouwens. Maar dan leuk aangekleed en een soort rood.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3997
nah, volgens mij lig je zelf niet zo heel erg gauw in de kreukels in zo'n auto.... de auto zelf misschien wel maar de inhoud... ;D
Door lobbes
#3998
Had eigenlijk de kleur blauw verwacht...dat is toch altijd zo bij de Touareq  ???
MOOI AUTO he Paul ?????? ;D
die wil ik wel hebben hoor en jij ? ;D
Door sylvia
#3999
Zeg hiermee niet dat alle honden zo maar meteen botten kunnen eten, maar er zijn er kennelijk die het gewoon meteen snappen.
Nicolette,ervan uitgaande dat de mensen jou hier niet kennen,en dat het hier zoals je hebt kunnen lezen ,en ik weet zeker dat je bijna alles, zoniet alles gelezen hebt,altijd over eetbare botten gaat,zou je er bij kunnen vermelden dat jou honden zogenaamde recreatiebotten eten,zoals mergpijpen.Deze worden niet opgegeten en vallen dus ook niet in de categorie botten die je hier doet voorkomen.In alle stukken op het andere forum heb je hier herhaaldelijk over verhaald welke botten je honden krijgen ,en dat zijn dus niet de botten die hier bedoeld worden,dat jou honden raad weten met deze botten is ook geen wonder, iedere hond weet raad met een mergpijp,daar ze het niet opeten heb je ook geen probleem omdat je honden brokken eten en dan een pijpje.
Door Lizzy
#4000
Aha! Tja, wist ik veel dat het hier om mergpijpjes ging.. Deze worden inderdaad niet opgegeten en alleen afgeloven en dit is heel wat anders als het eten van botten.

Overigens, ik vind het ook uitkijken geblazen met mergpijpjes. Er zijn brok-honden die het toch voor elkaar krijgen om hier vrij veel bot afkluiven. En, dit zorgt regelmatig voor verstopping. Verder vind ik dat mergpijpjes (wanneer je deze vaak geeft) tandslijtage veroorzaken.

Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#4001
Hoi Sylvia en Lizzy,
Dit keer ging het niet om mergpijp, maar om zogenaamde platte rib. Dat is iets wat in Nederland onbekend is, maar het is van de koe en er zit dus een stukje rib aan. Nu gaan jullie natuurlijk allemaal gillen over koeienbot, maar deze rib is heel zacht. Dat Belgische blauw-witte vee, waar de Belgen zo trots op zijn, is echt mals tot en met het bot.
Door lobbes
#4002
wat is nu een goed recreatiebot ????
ik geef nu mergpijpjes die in de lengte richting zijn doorgezaagd (tip van sylvia )
ellen :P
Door roger
#4003
<<wat is nu een goed recreatiebot ????<<


als je 't mij vraagt: een maal in de week een volledige schape- of geitekop.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door