Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#398991
>:( Het valt niet mee om aan barf ingerdienten te komen.Gister al hals over kop aan het eind van de middag maar naar v.Bunschoten(carnibest) gereden voor een beetje vleesbotten anders als kip en al runderpoelet gekocht wat op de datum was en dus niet erover om aan m'n totaal van rmb's te komen.Vandaag het zelfde verhaal;1 slager bij mij in het dorp wil me wel een beetje helpen maar draait natuurlijk zelfgehakt van de overblijfselen.Wel botten gekregen waar nog wat aanzit maar ook niet genoeg om op 50/50 uit te komen,maar weer runderpoelet gekocht.
Vandaag ook langs Foppen paling en zalm gereden maar zij hebben al iemand die de zalmkoppen koopt :(
en zitten niet op een particulier die komt zeuren te wachten en zo is het bij de meesten. Ook bij een slachter in de buurt geweest waarvan m'n slager zei die hebben zat, die slachten nu zo'n 600 :o schapen. Ik vragen. Nee hoor is het antwoord die nemen die mensen allemaal mee. Nu weet ik zeker dat er echt wel wat overblijft maar als men niet mee wil werken dan houdt het op he ?
De enigste deal die ik heb kunnen maken is dat een buurtsupertje z'n vlees wat over de datum is apart houd en dat kan ik kopen voor een redelijke prijs. ::)
Al met al heel wat adressen bij langs geweest maar ze hebben of niks of hebben er al mensen voor. :(
Je zou bijna weer brokken gaan voeren.
Het enigste goede adresje is mijn kippeman.
Nu kan ik volgende week weer terugkomen bij mijn slager en moet ik maar kijken wat hij heeft.Vandaag zou ik ook runderstrotten krijgen maar niks hoor en om nou elke dag vlees bij te moeten kopen is ook wat.

Ik geef Tarek (44 kg) en Yvanka (28 kg) nu evenveel dit kregen ze met brokken ook al en Yvank is zo'n hyperdepiep ;D dus ik zie wel hoe het gaat.Ze kraken alles keurig, geen diaree gehad en staan te springen(maar dat deden ze met brokken ook) Vanmorgen hebben ze bv. 450 om 500 gr kippenekken op met groente/fruit. Vanavond rib met 160gr poelet.De ribben haal ik maar weg als het meeste vlees eraf is, als ze dan tenminste niet in als eerste gekraakt en gegeten worden want dan krijgen ze natuurlijk weer teveel bot op 1 dag.
Ik heb wel het idee dat ze weinig eten of komt dat door dat ik 2x p/dg een bak brokken gewent ben?
Want zoals 'savonds is het dus maar 130 gr vlees volgens het menu en eventueel een beetje tafelresten.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#398999
Hoever is het van jou naar Kampen? Daar woont namelijk mijn vriendin en die komt regelmatig spulletjes bij me halen, ik zou haar dan ook voor jou mee kunnen geven.
Door Marielle
#399018
Moeilijk hoor.
Ik woon ook niet in de buurt.
Heb je al in het telefoonboek (internet) gezocht op slachthuis?

Heel veel succes ermee!
Door Tarek
#399020
Bij 1 slachter ben ik dus geweest en tot nu toe niks.
Als het goed is zit in Harderwijk ook een slachter ga volgende week daar eens buurten. :-\

Enne kampen is zo'n 60 km
Laatst gewijzigd door Tarek op vr 07 okt 2005, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tarek
#399051
Quote:<<Vanavond rib met 160gr poelet.De ribben haal ik maar weg als het meeste vlees eraf is, als ze dan tenminste niet in als eerste gekraakt en gegeten worden want dan krijgen ze natuurlijk weer teveel bot op 1 dag.<<

Nou Tarek viste dus eerst die rib eruit, dus ik denk zo afpakken komt ie 2 minuten later om z'n bak verder leeg te eten.Ik denk hij kan hem nog niet ophebben,ik zoeken. Nou dus echt wel ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#399062
Vind je het te doen om naar Kampen te rijden?
Ik kan voor je het volgende regelen:
pens
runderstrotten
geitenribben
hart (koe en schaap),
testikels
schapenkoppen
kopvlees
En volgens mij vergeet ik ook nog wel wat. Laat het maar weten. HEt enige is dat je dan wel op de dag dat het hier gehaald wordt het ook in Kampen moet halen. Anders wordt het voor haar wel heel moeilijk om alles in de diepvries te krijgen.
Door nikèdog2000
#399098
hallo ik was gisteren bij de uitbeender in leiderdorp ik vroeg om vlees resten en toen werd die me een partij nijdig!!!!!!!! heb ik niet, ik hou het zelf , zei die,.. ik zei .... wat een onzin dat wordt gewoon weg gegooid......... kan me niet schelen je krijgt het niet ik sta hier om wat te verdienen en niet om het weg te geven .....wat een klojo!!!!!!!!!! daar hoeft dus niemand naar toe te gaan voor gratis barf.
nikèdog2000
Door tieneke
#399149
Pauline schreef: Vind je het te doen om naar Kampen te rijden?
Ik kan voor je het volgende regelen:
pens
runderstrotten
geitenribben
hart (koe en schaap),
testikels
schapenkoppen
kopvlees
En volgens mij vergeet ik ook nog wel wat. Laat het maar weten. HEt enige is dat je dan wel op de dag dat het hier gehaald wordt het ook in Kampen moet halen. Anders wordt het voor haar wel heel moeilijk om alles in de diepvries te krijgen.
Zo die kans zou ik meteen pakken :D
En wat is 60 km nu?
De keren dat Jaco en ik een paar uur heen en weer moesten rijden om de vriezer vol te krijgen waren er heel wat.
Hierna lagen de vriezers helemaal afgestampt met allerlei lekkernijen.
So what ;D ;D
Door bowie
#399198
Pauline schreef: Vind je het te doen om naar Kampen te rijden?
Ik kan voor je het volgende regelen:
pens
runderstrotten
geitenribben
hart (koe en schaap),
testikels
schapenkoppen
kopvlees
En volgens mij vergeet ik ook nog wel wat. Laat het maar weten. HEt enige is dat je dan wel op de dag dat het hier gehaald wordt het ook in Kampen moet halen. Anders wordt het voor haar wel heel moeilijk om alles in de diepvries te krijgen.
zo dat ziet er goed uit :P
Door 202spots
#399203
Tarek schreef: Bij 1 slachter ben ik dus geweest en tot nu toe niks.
Als het goed is zit in Harderwijk ook een slachter ga volgende week daar eens buurten. :-\
Enne kampen is zo'n 60 km
Ik vond 't wel heel aardig van Pauline dat ze aanbood om je te helpen.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#399250
Ik rijd ook de nodige kilometers om aan onderdelen te geraken ;) en het is superlief van Pauline dat zij je wil helpen
Door Daisy75
#399274
Hier net zo hoor, ik rijd zowiezo minimaal 40km om vlees en zo te halen, en ruim 50 voor de kippenekken, en 118 km voor me carnibest....en dat zijn alleen de heenreisjes dan he moet ook nog terug...tja je moet er wat voor overhebben, maar hier in denhelder zelf is ook geen bal te vinden verder.
Door bowie
#399283
Ja barfen heeft ze voor en ze nadelen je moet er wat voor over hebben wij rijden ook heel wat kilometers .
Maar als dan de vriezers weer vol liggen met porties vlees :P en je kan weer lekker kiezen voor je bullies zijn we weer tevreden :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#399296
Nou Pauline is ook echt een schatje!!! ;D ;D ;D
Nee zonder dollen, als ik ook maar iets voor iemand (en daardoor ook voor de hond) kan betekenen, doe ik dat graag.
Dus als er andere mensen zijn die ik kan helpen, laat het me maar weten.
Door Borke
#399301
Als je hele einden rijdt voor goedkoper vlees, dan is het wel handig om die reiskosten op de vleesprijs door te berekenen en dan nog eens kritisch te kijken wat het vlees dan kost.

Ik denk dat het dan al gauw de moeite niet meer loont, tenzij je hele grote vriezers hebt en dus heel veel tegeljik kunt kopen en ook meerdere honden hebt, zodat je ook heel veel kunt gebruiken. Of natuurljk door samen te doen met een ander.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door