Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#398100
Ik heb tot nu toe alleen kippenekken die echte rmb's zijn.Verder kipkarkassen die ik kompementeer tot rmb's met snijsels.Maar ik zoek me een ongeluk naar andere rmb's :(, het enige wat ik wel kan krijgen is ribben(rund) maar deze zijn kaal.Hoe doen jullie dat? Ook komplementeren met ander los vlees?
Verder heb ik vanmorgen een hele koeiepens aan stukken van zo'n 460gr gesneden :P.
Ook orgaanvlees heb ik van kip.
Dus wat zijn nu echt goede rmb's met de goede verhouding.
Oh ja, runderstrotten krijg ik als het goed is ook morgen. ;D
Laatst gewijzigd door Tarek op do 06 okt 2005, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marielle
#398182
lamsnekken zit vrij veel vlees aan.
als ik wat kalere botten heb, dan geef ik meestal de dag erna pens/ ander orgaanvlees of vis.
Aan de lamsribben en andere kalfsbotten zit hier redelijk wat vlees aan.
Door Doedels
#398262
Tarek schreef: Ik heb tot nu toe alleen kippenekken die echte rmb's zijn.Verder kipkarkassen die ik kompementeer tot rmb's met snijsels.Maar ik zoek me een ongeluk naar andere rmb's :(, het enige wat ik wel kan krijgen is ribben(rund) maar deze zijn kaal.Hoe doen jullie dat? Ook komplementeren met ander los vlees?
(Te) kale botten completeer ik altijd met vlees. Soms koop ik hele mooie vlezige ribben, schouder of nekken bij de islamitische slager. Kippenvleugels en poten vallen ook onder rmb. Verder kun je denken aan konijn, eend en parelhoen.
Door Audrina
#398278
Op ca 20 minuten rijden van Voorthuizen af ligt Ermelo en daar zit Carnibest waar ze ook allerlei botjes verkopen. Niet 1 van de goedkoopste adressen, maar je krijgt wel hele goeie botten. ;)
Door Marielle
#398282
Doedels schreef: (Te) kale botten completeer ik altijd met vlees. Soms koop ik hele mooie vlezige ribben, schouder of nekken bij de islamitische slager. Kippenvleugels en poten vallen ook onder rmb. Verder kun je denken aan konijn, eend en parelhoen.

wat voor vlees doe je er dan bijv. bij?
Door Tarek
#398291
Vandaag had ik runderpoelet wat op de datum van verkoop was en bij de kipkarkassen heb ik snijsels gekregen(vet,vlees en kleine stukjes lever).
Door Doedels
#398340
Marielle schreef: wat voor vlees doe je er dan bijv. bij?
Kopvlees, pens, poulet, stukken die ik van een geitenbout of schapenbout afhaal of sudderlappen uit de aanbieding.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door