Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lette
#397964
Ik wil Probiotica geven aan een van mijn honden, maar welke kan ik het beste geven?
Ik las Protexin, is dat een goede?
En hoe kan je dat het beste geven en wanneer?
Door Anneke V
#397993
Ik hou de kinderdosis aan & doe de pillullen open & het poeder tussen hun eten...
Kijk ook eens onder de topic "Medisch"
Door Lette
#398000
Dank je wel, ik ga gelijk even kijken
Laatst gewijzigd door Lette op do 06 okt 2005, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#398008
Ik weet niet waar je die vraag hebt gesteld over welk merk ik goed vind, maar ik geef hier echt regelamtig een lijstje van probiotica's waar ik goede ervaring mee heb.

*Acidophilus van Akropharma (te koop bij veel reformwinkels). Ik vind deze echt goed en redelijk geprijst.
*Pro-soluble van Protexin (te bestellen via de dierenarts). Niet goedkoop, maar wel goed.
*Acidophilius van Solgar (te koop via een aantal drogisten en reformwinkels en verkooppunten). Wel duur. Ook wel goed.
*Darm-balans van de Groene Os (te koop via bijv. http://www.edera.nl. Inmiddels ervaring mee, niet goedkoop maar wel goed. Op de puurnatuur.nl site staat ook : "Indicatie(s)
bij darminfecties, diarree, obstipatie, verstoring van de darmflora en als darm reinigingskuur".

Groetjes, Lizzy en nee, ik weet niet waar dat stukje staat en dat zullen we dan zo maar laten. En je mag je vragen overigens altijd hier stellen maar ik vind het jammer als probiotica in een specifieke hoek wordt neergezet (voor bij diarree) terwijl het daar niet hoort. Vandaar mijn opmerking. Niks meer, niks minder.



HIERBOVEN EEN STUKJE VAN LIZZY OVER PROBIOTICA DAT IK TERUGVOND DOOR BIJ ZOEKEN (BOVENAAN) "PROBIOTICA" IN TE GEVEN ;)
Door Anneke V
#398012
Ik heb in de natuurwinkel SUPER ALTRADOPHILUS ACIDOPHILUS COMPLEX van Altisa gekocht als probiotica...(lange naam he!)

er staat op:Een exclusieve, geconcentreerde combinatie van goede darmbacteriën voor het behoud van een gezonde darmflora, een goede vertering en een gezonde stoelgang. Bevat oa L Sporogenes, een hoogwaardige cultuur(B.Coagulans) die de vorming van goede L(+) melkzuur activeert en de vormingvan ongewenste stoffen kan helpen voorkomen. 100% natuurlijk.
Gebruiksaanwijziging:
dagelijks, op een lege maag & voor de maaltijden: volwassenen(016jr) 2x1 capsule, kinderen: 1 capsule. Voor een kuur dosis verdubbelen.
Dit product is geen geneesmiddel & bevat geen kunstmatige kleur-, bewaar & smaakstoffen, gist , tarwe, mais, melkdirivaten, soja, gluten, suiker, zout & zetmeel.
L acidophilus 40mg
L bulgaricus 40mg
L bifidus 40mg
B longum 40mg
L Sporogenes 40mg
L casei 25mg
L fermentum 10mg
L plantarum 10mg
L salviarius 10mg
citrus pectin komplex- zitrus pektin komplex 200mg

Ik geef de honden 1 capsule 's morgens opengedaan tussen hun eten...Dit zal wel voldoende zijn denk ik

Hun stoelgang begint toch al meer worstvormpjes te krijgen


EN NOG EEN STUKJE VAN MIJ DAT IK OP DEZELFDE MANIER TERUGVOND ;)
Door Marielle
#398047
Mag ik vragen waarom je probiotica gaat geven?

Volgens mij doet Yakult het ook :)
Door Lizzy
#398049
Marielle schreef: Mag ik vragen waarom je probiotica gaat geven?

Volgens mij doet Yakult het ook :)
Yakult is ook gewoon probiotica. Alleen een beetje duurder dan de gemiddelde capsule. Plus ik vind de suiker in Yakult ook wel een bezwaar, eigenlijk.... (maar dat is waarschijnlijk persoonlijk).
Door Marielle
#398052
tja, die suiker.
Als je het veel geeft is dat idd een bezwaar.
Wij hebben het maar kortdurend gebruikt, daarom vond ik dat niet zo'n probleem.
Door Tarek
#398058
Is de darmflora van honden wel helijk aan die van mensen? en maakt het dus niet uit of je een probiotica geeft voor mensen?
Vandaag trouwens voor het eerst natte slijmerige poep :-X waarschijnlijk het bekende fenomeen.
Door Lette
#398075
Yana heeft best regelmatig diarree, dus ik hoop het hier een keer mee op te lossen
Door Marielle
#398082
Heel veel succes ermee.
Ik ben benieuwd of het werkt.
Hou je ons op de hoogte?
Door Doedels
#398084
Tarek schreef: Is de darmflora van honden wel helijk aan die van mensen? en maakt het dus niet uit of je een probiotica geeft voor mensen?
Vandaag trouwens voor het eerst natte slijmerige poep :-X waarschijnlijk het bekende fenomeen.
De darmflora van honden en mensen zal waarschijnlijk niet precies het zelfde zijn. Toch hebben velen van ons de ervaring dat probiotica voor mensen ook erg goed werkt bij honden. Met name probiotica waar verschillende bacteriesoorten in zijn verwerkt.
Door Ike
#398095
Lette schreef: Yana heeft best regelmatig diarree, dus ik hoop het hier een keer mee op te lossen
Had Ike ook, naast regelmatig diaree ook regelmatig slappe ontlasting, gaat nu heel goed door het vers vlees en ik geef hem idd nog steeds 1xpd probiotica, was niet van de een op andere dag allemaal over maar naar verloop van een aantal maanden knapte hij op!!! :)
Door Lette
#400918
Kan het zijn dat de diarree eerst iets erger word en dan beter of is dit onzin?
Bij Yana is dit namelijk het geval, sinds ik de probiotica geef heeft ze iets ergere diarree
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door