Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door aliesalgra
#39523
Hallo,

Wij geven onze hond nu altijd Rodi compleet. Maar mijn ouders vroegen zich af hoe we dat moeten doen als we op vakantie naar frankrijk gaan. Ik wil niet 3 weken brokken gaan geven. Hoe doen jullie dat?

groetjes Alies
Door Jolly
#39524
hoe ga je op vakantie, ga je kamperen of ga je in een huisje?, want als je het laatste doet, dan kun je wel een deel goed ingevroren in een koeltas meenemen en dat daar in het vriezertje doen. Als je gaat kamperen dan zou ik het zo 1 -2-3 even niet weten, maar er zijn al diverse mensen die dat wel weten en die gaan vast wel even reageren.
Door aliesalgra
#39525
Ja we gaan inderdaad kamperen ja ???
Door Lizzy
#39526
Er staat mij iets bij dat Rodi ook verkocht wordt in Frankrijk. Mail Rodi anders even op dit email adres:

[email protected]

Overigens zou je ook kunnen besluiten om die weekjes zelf wat samen te stellen. In Frankrijk schijnen ze mooie vleespakketten te verkopen "Pour Chien". Misschien kun je bij het vakantie-menu van Ink (onder menu's) wat ideeen op doen.

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#39532
Ik ben van de zomer 3 weken wezen kamperen in Frankrijk. We stonden bijna elke dag ergens anders. Ik heb 1 keertje een versvleesvoer zien liggen. Dogideal of zoiets. Maar heb het niet geprobeerd. Ik heb overal in supermarkten onderdelen gekocht om zelf samen te stellen. Voor nood heb ik wat blikjes vis meegenomen en wat potjes gepureerde groente, babyvoeding van de groene winkel. Niet ideaal, maar als je per ongeluk niets anders hebt een redelijk alternatief.
Je kunt in grote supermarkten heel veel krijgen om een goed menu samen te stellen, zelfs al hebben ze geen pakketjes "pour chien".
Ik heb onder andere dit gekocht: côtes d'agneau (lamsribben) poitrine d'agneau (lamsborst, maar ziet eruit als ribben) foie d'agneau (lamslever, je kunt vaak ook bakjes met lever of niertjes kopen van allerlei diersoorten, foie de... ) rognons d'agneau (lamsniertjes) côtes de veau (kalfsribben) queue de veau (kalfsstaart) morceaux de lapin (stukken konijn, meestal rug en poten) demi lapin (half konijn, dan krijg je vaak een complete helft met lever en niertjes erbij) en stukken kalkoen (dinde), kip (poulet) en eend (canard), gevogelte is trouwens 'volaille'. Ik heb ook een keer een hele kalfsnier gegeven (rognon de veau) en deze keer vond ik ook pattes de chevrette (jonge geitepootjes) en allerlei soorten wild, waarvan de uitgebeende botten in een pakketje "pour animaux" aangeboden werden in de Leclerc-supermarkt (bij mijn familie in Frankrijk is dat tot nu toe de enige supermarkt waar ik zo'n pakketje heb gevonden, raar...).
Ik ben vast nog iets vergeten, dan schrijf ik het ook wel op, maar je kunt heel veel vinden in de supermarkten daar om zelf mee samen te stellen. 't is wel even raar zo op de camping bij je tentje. Er waren soms wel mensen die een beetje raar opkeken van zo'n hond die vol overgave vlees van haar lamsribbetjes aan het trekken is, zo met een poot op een kant om 'm tegen te houden... ;D ;D ;D Maar kreeg ook vaak leuke reacties.
groetjes Eva
Door Helen
#39705
Het eninge wat ik eng vond in Frankrijk. Heb ook gewoon gebarft daar. Is dat ze geen onderscheid maken tussen varken en andere beesten. Ze snijden op dezelfde plank en met de zelfde messen ( rustig na elkaar ook ) een big en daarna een schaap. Zelf gezien!!!!

groetjes Helen
Door aliesalgra
#39724
Ik kreeg net een mailtje van Rodi terug. Hun producten worden niet in frankrijk verkocht, maar je kunt hier in Nederland ook rodi worst kopen en dat is ook volledig voer, tenminste als je de smaak lam en rijst neemt. En die kun je heel lang bewaren em hoeven ook niet ingevroren te worden :)

groetjes Alies
Door Lizzy
#39726
Ehhh..... maar die Rodi worsten zijn dan ook zooi van het zuiverste water! Het is gekookte rommel en volgens mij zit er nog veel BHA en BHT in ook. Dan kun je nog beter brokken mee nemen......
Door aliesalgra
#39728
nou nee brokken niet hoor. Dat doe ik echt niet ik doe gewoon die worst
Door Jolly
#39731
alies, nu niet meteen gaan jengelen als een klein kind, eerst even nadenken.
Die worsten van Rodi liggen al lang in de schappen van de supermarkt, ze zitten nog veel meer vol met houdbaarheids troep, ze zijn niet voor niets nog zeker een jaar houdbaar. Je hond heeft jaren brokken gegeten, dus zal van die 3 weken echt niets overhouden. Die worsten daar lekker laten liggen, voor de eerste 2-3 dagen rodi mee nemen in de koelbox en dan brokken voeren, meteen als je thuis bent ga je gewoon weer op rodi.
Er zijn er zat die dit ook zo doen. Maar wees verstandig en laat die worsten lekker liggen in de winkel, wnat je hond gaat er gegarandeerd aaan de schijt van.

Het klinkt allemaal wat cru, maar soms vind ik je een beetje dom hoor, want je wordt geholpen en er wordt zeer goede raad gegeven en die sla je zomaar in de wind.
Tuurlijk wil die Rodi meneer dat je zijn worsten meeneemt op vakantie.
Door oebaya
#39735
Waarom doe je het niet als volgt: neem een 'goede' brok mee. Sylvia zweert bij Nutro, omdat volgens haar de honden probleemloos van vers vlees op Nutro over kunnen. Ik heb daar geen ervaring mee, omdat ik mijn honden altijd heel makkelijk van alles naar binnen kan stoppen zonder er problemen mee te krijgen, maar ik geloof haar zonder meer.
Die brokken voer je b.v. 's morgens en voor 's avonds maak je dan een vleesmaaltijd van wat je in de supermarkt kunt vinden met wat groente er door. Voor het gemak is een potje gepureerde babygroente waarschijnlijk best een goed idee. Je weet dan in elk geval dat de hond 's morgens een compleet voer krijgt, zodat hij tijdens jullie vakantie niet snel tekorten zal oplopen.
Overigens hoop ik dat die pakketen voor de hond niet zijn zoals in België. Daar zit erg veel raar afsnijsel in en mijn honden verdroegen het spul absoluut niet rauw, kotsten het er weer uit. Had de indruk dat er nogal veel orgaan inzat, maar het was allemaal niet zo erg herkenbaar.
gr.
Nicolette
Door jeanne
#39776
*Alies* schreef: nou nee brokken niet hoor. Dat doe ik echt niet ik doe gewoon die worst
Neem dan wel heel veel schoonmaakspul mee, want je hond komt gegarandeerd aan de dunne!
Sorry, maar die worsten zij echt troep! :-X
Dan kun je nog beter een goede brok voeren. Nutro bijvoorbeeld.
Door jeanne
#39777
Oh, hihi, had NIcolette ook al geschreven zie ik nu :-[
Door aliesalgra
#39869
Mijn hond heeft al eens eerder die worst gehad en haar ontlasting bleef prima
Door Helen
#39906
Mooi dat haar ontlasting prima bleef, maar dat zegt ook niet alles. Op brokken had jouw hond ook prima ontlasting. Maw, als je daarop kon baseren dat het goed voer is, dan zou het heel makkelijk zijn. Maarrr dat is dus niet zo. Als je logisch nadenkt besef je zelf waarschijnlijk ook dat iets dat zo lang ongekoeld goed blijft wel moet barsten van de conserveringsmiddelen. Maar je hebt ondanks de vraag die je hier stelde al duidelijk je mening gevormd. Prima, voer je hond die worsten. Het kan mij niet zo veel schelen wat jij je hond voert, maar stel geen vragen als het je toch niet kan schelen wat het antwoord is.


groetjes Helen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door