Moderator: Lizzy
Yari schreef: Hè nee hè meissie!? Godsamme...Als er vandaag nog niks uitkomt dan ga ik daar zeker een afspraak maken, dankje voor de tip
Ik zou idd zeker de ontlasting laten onderzoeken en hopelijk heeft het ook met haar loopsheid te maken.
Kan ze niet ook een darmontsteking hebben?
Dat kun je veelal door een echo aantonen.
In Heinenoord zit ene Monique Leqluijze die heel bekwaam is in het maken en beoordelen van echo's. Wij hebben vanuit de praktijk hele goede ervaringen met haar en zij is ook een type die er van alles aan doet om er achter te komen wat er met een dier aan de hand is.
Wellicht kun je daar dus een afspraak maken als er niets uit het ontlasting onderzoek komt? Dit is haar website: http://www.dierenechocentrum.nl/
Sterkte met Ziggy hoor!![]()
Laura2004 schreef:Heb jij al ooit geprobeerd met schapen of geiten vlees. soms kunnen honden die overal last van hebben schapen en of geiten vlees redelijk verdragen. Ik heb ooit 6 weken lang schapen vlees gekookt voor een zielig geval en dat werken wel. (gekookt is lichter verteerbaar) Ervan uitgaand natuurlijk dat het aan de eten ligt.
Ze is allergisch voor kip, dus gekookte kip gaat niet. Ik wil haar nl. wel eten geven, want ze is echt heel dun en als zij een dagje niet eet dan is ze echt een gratenbaal.
Ik denk ook dat als de DA dieetvoer meegeeft dat ik het toch ga proberen, want dan weet ik tenminste of het goed voor haar is of niet. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Jullie weten allemaal dat dit voor mij echt de laatste keus is, maar ik weet het gewoon ff niet meer.
Laura2004 schreef: Ziggy is dus echt weer heel zwaar aan de diarree. Het rare is dus dat ze heel erg zacht poept (water) en ook momenten heeft dat ze heel erg staat te persen.He bah, wat l*llig dat het nou weer mis is, heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Ziggy
Vandaag was het zo erg dat ze dus helemaal onder de diarree zat, want het was zo vloeibaar dat het overal langsliep, echt heel zielig. Het is ook echt een hele doordringende lucht. Ik kan niet uitleggen hoe het ruikt.
Zij gedraagt zich verder niet ziek, maar je ziet dat ze last heeft van haar maagje. Ze heeft ook overgegeven vandaag![]()
Ik heb dus een afspraak met de DA gemaakt voor vanavond en ik zou graag advies hebben van jullie. Waar moet ik om vragen en is het verstandig om te proberen (als het niet te dun is) wat ontlasting mee te nemen? Wat kan ik haar te eten geven ? Ze is allergisch voor kip, dus gekookte kip gaat niet. Ik wil haar nl. wel eten geven, want ze is echt heel dun en als zij een dagje niet eet dan is ze echt een gratenbaal.
Ik denk ook dat als de DA dieetvoer meegeeft dat ik het toch ga proberen, want dan weet ik tenminste of het goed voor haar is of niet. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Jullie weten allemaal dat dit voor mij echt de laatste keus is, maar ik weet het gewoon ff niet meer.
Ik zit ook echt met het financiele plaatje, want dit wordt ook echt een dure grap. Ik baal er echt van dat ze zo ongezond is. Ik word ook echt gek van onzekerheid.