Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#396904
Hey!

Lady krijgt dus duck afgewisseld met BARF.
Nu heb ik onlangs in promotie een lamsbout gekocht (van 700 gram). Nu is mijn vraag:
- bevat dit veel bot? Zoja hoeveel zou dit van het totale gewicht zijn?
- eten ze dat bot ook op of dient dat eerder als recreatiebot?

Ik zou die lamsbout dan eventueel als een volledige maaltijd voor een dag geven. Kan dat?

Sofie.
#396989
Ik zou ook geen lamsbout geven (in ieder geval niet het bot) dat is echt keihard. Ik zou het vlees eraf snijden en dat geven. Je moet alleen niet dragende delen geven, zoals ribben, nek, bekken etc.
Door Sofie
#397158
Kan ik haar het vlees er niet gewoon af laten knagen?
Ik geef haar nl ook regelmatig soepvlees met been en daar knaagt ze het vlees ook af en het bot laat ze dan liggen (heel af en toe knaagt ze er op).
Door Sofie
#397170
Laura2004 schreef: ja, dat kan je doen. Ik geef dat soort botten niet, maar als zij netjes het vlees eraf knaagt en verder het bot niet op eet dan kan je het geven. ;)
Ah ok....komt in orde.... :D

Ohja: is dat eigenlijk een groot bot dat daar in zit? Want het is zo'n heuse klomp en ik weet niet of dat nu voornamelijk vlees is of niet...want anders geef ik eventueel nog wat Duck bij....
Laatst gewijzigd door Sofie op di 04 okt 2005, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#397176
Peet schreef: Ik denk dat een lamsbout voor een Cocker echt wel genoeg is hoor.....met Duck erbij kan je 'm rollen ... ;D
Hahah nee alsjeblieft....ze heeft nu een mooie slanke lijn..... ;D
Door Sofie
#398647
Wel, ze heeft gisteren die lamsbout gekregen en jeetje....ze heeft daar ongeveer 2u20min aan gezeten en er bleef slechts een botje van 2cm op 1 cm over....
Lekker dik ging ze zich ergens neerleggen...Heb dus niets meer bijgegeven die dag.... ::)
Maar ze heeft er allesinds van genoten!!!! En het bot heeft ze mooi gekraakt (dacht eerst dat het te hard was).
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door