Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ester
#3967
Hehe, vandaag was het zover, mijn eerste discussie met een vertegenwoordiger(royal canin).

Hij begon over brokken, ik zei, ja eigenlijk is elke brok slecht. Hij vroeg waarom, en ***** wat ik opnoemde zoals anti-oxydanten, hij snapte niet waarom dat slecht zou zijn voor een hond. Evenals bietenpulp, wat volgens hem goed was voor de vezels.

De anti-oxydanten, of dat nou een natuurlijke of een 'nagemaakte'(chemische) was, dat zou niet uitmaken.

Toen ik zei, dat dat puppyvoer en seniorvoer overbodig was, zei hij dat pups toch echt puppyvoer nodig hadden, dat dat precies was afgesteld voor een gezonde groei etc.

Toen ik begon over eiwitten in puppyvoer(snelle groei), zei hij dat dat helemaal niet waar zou zijn. Groei was erfelijk bepaald, en eiwitten deden er niet toe. Door een slechte voeding kon je wel een groeiACHTERSTAND opbouwen, maar een SNELLERE groei kon volgens hem niet.

Toen ik zei dat honden niet zoveel graan nodig hadden, zei hij dat ze het wel degelijk veel nodig hadden.

Over het 'vlees'wat in brokken zou zitten, wat zou het uitmaken of je er water vandaan hield, de inhoud(meel) bleef het zelfde.

De vraag waar mais goed voor is(royal canin zit veel mais in) reageerde hij niet echt op

Wat moet ik hier mee? :-/

Waarom versvlees/barf selcht zou zijn: ze zouden tekorten oplopen.

Ik heb het adres van deze site meegegeven, zodat hij mischien nog wat kan leren..
Door Lizzy
#3969
Wat moet je hier mee... tja....

Je kunt twee dingen doen:

a)Hem gewoon gigantisch door laten gaan met uit zijn nek kleppen.

of

b)Geef hem een paar goed onderbouwde artikelen waaruit blijkt dat hij gigantisch uit zijn nek klept.

De keus is aan jou! Mocht je willen kiezen voor optie B, dan weten wij nog wel een paar "leuke" artikeltjes voor hem 8)

Groetjes, Lizzy
Door Angelique
#3971
Ach ja, die man doet zijn werk, hij moet brokken zien te verkopen en verteld gewoon datgene waar die op geprogrammeerd is, want ook al zou die om watvoor reden dan twijfelen aan de kwaliteit van datgene wat hij verkoopt, dan nog is "het meisje van de DSZ" niet het aangewezen aanspreekpunt. Overigens zul je inderdaad op moeten passen met de uitspraken die je in de winkel doet (of het moet je eigen winkel zijn) het staat namelijk een beetje vreemd als je een winkel vol brokken hebt en de verkoopster gaat lopen roepen watvoor bagger het is. Resultaat zal zijn dat mensen hun brokken gaan kopen in een winkel waar de verkoopster " niet zeurt" en gewoon datgene verteld wat ze willen horen.
Het is lastig om 2 agenda's te hebben :-/
Door oebaya
#3973
zeg dat wel ;) maar ach. Ik raad in ieder geval aan om 1a2 keer per week vuile pensdag te houden, dat gaat wel goed!
Verkopen jullie dat dan nog in die dierenzaak waar je werkt? Ik heb wel een adresje gevonden waar ik het kan krijgen, maar in geen enkele dierenspeciaalzaak in mijn omgeving (Maastricht en Tongeren) kom je nog van die diepvriesvakken met pens e.d. tegen. Rodi is verworden tot een merk in de supermarkt. Denk dat die vers vlees voeder fabrikanten ook maar eens van die handige vertegenwoordigers in dienst moeten nemen, zodat hun voeders overal verkrijgbaar zijn.
Door Angelique
#3974
De verkrijgbaarheid van versvoer hapert eerder op de logestieke haken en ogen als het gebrek aan een vertegenwoordiger. Bij de opslag en het vervoer van diepvriesprodukten komt nu eenmaal meer kijken als bij een zak met brokken. Gemak en hoge marges zijn voor de meeste DZS-eigenaren heilig en hun assortimenstkeuze is vooral hierop gebaseerd. Wat echt goed is voor een dier zal de meesten worst wezen, dat stadium zijn ze helaas al voorbij, het merk wat de hoogste marge biedt is het merk wat het beste is voor uw hond.
En dan heb ik er heus wel begrip voor dat die ook zijn hypotheek moet betalen.

Verkopen jullie dat dan nog in die dierenzaak waar je werkt? Ik heb wel een adresje gevonden waar ik het kan krijgen, maar in geen enkele dierenspeciaalzaak in mijn omgeving (Maastricht en Tongeren) kom je nog van die diepvriesvakken met pens e.d. tegen. Rodi is verworden tot een merk in de supermarkt. Denk dat die vers vlees voeder fabrikanten ook maar eens van die handige vertegenwoordigers in dienst moeten nemen, zodat hun voeders overal verkrijgbaar zijn.
Door Angelique
#3976
Ja goed, mooi, maar de meeste DZS verkopen weinig tot geen versvoer en houden het op de promotie van brokken met eventueel een blikkie. Hier in Zundert sinds kort naast de boerenbond een nieuwe dierspeciaalzaak, nou nog geen halve vriezer, alleen maar Bento Kronen en dingetje zoals (echt een giller) Doghurt, palsmurriezakjes enz. Nee, de mensen die zich beperken tot inkopen bij de dierenspeciaalzaak, die komen er bekaaid vanaf.
wij verkopen duck
Door ester
#3977
ja,leuk, ik wil dat ze carnibest gaan verkopen, maar dat kost veel geld, om het naar de zaak te laten komen, en dan moet je zeker tig-kilo bestellen :-/
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door