Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost
#396636
Bij de AH kun je van die soeppakketten kopen soms, met een bot erin. Mag je deze aan je hond geven (rauw uiteraard) , of kan ik beter een soepbot van de slager halen?

Groetjes Marieke (een beginner)
Door Borke
#396641
Heb je in de bibliotheek al het artikel over botten gelezen, is een hele fijne uitleg :-)

Ik weet niet of ze het bij Appie hebben, maar ongekruide lamsribben zijn prima en veel slagers verkopen die.
Wat Appie wel verkoopt is kipvleugels of gewoon een hele kip die je in stukken kunt delen en met bot en al rauw geven.
Maar lees svp eerst even dat artikel over botten ;D
Door Lizzy
#396642
Hoi Marieke,

Het hangt van een paar dingen af.... (jeetje, je krijgt hier ook gewoon nooit een simpel ja of nee antwoord he ;D!).

De meeste soepbotten zijn van dragende botdelen van het rund. Deze botten zijn eigenlijk altijd knetter hard en staan er om bekend tanden/kiezen van de hond te beschadigen/breken. Als je ze regelmatig geeft: dan slijten de tanden ook.

Laatst zag ik ook soepbot van kalf. Ook dit is dragend deel en dus heel hard maar het is ietsjes zachter dan rund. Ik zag er grote stukken liggen en kleine stukken (en dan praat ik over het bot zelf). Kleine stukjes zou ik zelf NOOIT geven omdat honden deze in 1 keer in kunnen slikken. Die grotere: als ze ze onmogelijk in 1 keer in kunnen slikken: dan zou je deze best af en toe kunnen geven. Maar: je moet nooit uitsluiten dat er toch tanden of kiezen kunnen breken op deze toch behoorlijk harde botten....

Misschien dat deze link je ook wat helpt het juiste bot te selecteren voor je hond: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door