Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#396030
Stan zit de laatste tijd niet lekker in z'n velletje. Ik vind hem dun geworden - het is normaal altijd al zo'n dunne slierterige kat- hij verhaart flink maar daarbij kijk je een beetje 'stoffig' op hem (normaal heeft hij zo'n diepe blauwzwarte glans). Aan weerskanten van zijn staart begint zijn vacht een beetje doorschijnend te worden van het likken.

Helaas kan ik niets met Stan want als ik hem aan zijn ribben wil voelen dan heb ik een klap te pakken :-\
Vanmorgen zag ik hem sleetje rijden over het kleed dus ik heb hem maar een ontwormings pilletje gegeven, hij heeft hierbij mijn handen helemaal open gekrabt. Ik zie geen wormen in de kattenbak maar dat zegt geloof ik niet zoveel?
Verder heb ik hem probiotica door het eten gegeven.

Wat moet ik nou verder met hem? Echinacea druppeltjes ofzo kan ik hem niet geven, door zijn onverdraagzaamheid kan ik hem amper oppakken.

Kan een kat wat met vit c? Anders plet ik zo'n pilletje ook nog door z'n eten.
Door Femke
#396153
nog eve ter verduidelijking: ik heb een tijd in dubio gezeten of ik Stan die ontwormings tabletjes moest geven, want het is natuurlijk extra gif in een lijfje dat al niet lekker zit.
Vanwege het sleetje rijden en de kale likplekken op de staart dacht ik daar echter sterk aan. Ik heb ook een poging gedaan om hem op vlooien te controleren, maar stan is niet te hanteren. Hij heeft zo'n hekel aan mij dat hij al begint te grommen als ik hem oppak (áls ik hem al te pakken krijg). Ik zag geen vlooien of poepjes, moest hem na een paar streken van de kam helaas loslaten omdat hij helemaal uit zijn stekker ging.
Vervolgens heb ik de andere beesten grondig nagekeken en die hadden niets. Conclusie was dus min of meer: dan zal Stan ook niets hebben :-\

Soms vraag ik me af hoe ik het in hemelsnaam moet aanpakken als ik ooit met hem naar de dierenarts moet :-X
Door Borke
#396507
Wat voor eten krijgt hij en is hij je enige kat?

Die wormenkuur vind ik een goed idee.
Is het een kat die vrij buiten loopt?
Lukt het je om hem een tijdje binnen te houden, dan weet je ook wat hij naar binnen krijgt.

25 jaar geleden hadden wij eeen huiskat die vrij naar buiten ging en allerlei kale plekken kreeg en later werden die plekken ook 'plakkerig'. Ik heb hem een paar weken binnen gehouden en toen i.p.v. het allergoedkoopste supermarkt brok/blikvoer Hill's kattenbrokken gegeven en het verschil was enorm, hji knapte weer helemaal op.
NEE... natuurlijk wil ik niet voorstellen dat je hem Hill's gaat geven, ik bedoel alleen maar te zeggen dat voeding gigantisch veel effect kan hebben, zeker op dit soort rare problemen ;D

Mogeljik kan je iets proberen met zalmolie door het eten
Door Femke
#396616
Ja, Stan is altijd zo. Een hele leuke kat, zolang je maar niet aan hem zit. Hij deelt zo ineens een tik uit, als je hem bijv. aan zijn rug, staart of buik zit. Bij mij reageert hij extra fel, omdat ik degene ben die hem bijv. op vlooien nakijkt, een tabletje geeft of een wondje schoonmaakt als hij die heeft. Hierdoor begint hij al te meppen als ik bij wijze van spreken maar naar hem kijk :-\
Danny kan wel goed met hem overweg, zolang die hem alleen maar op zijn kop aait.

Hij komt regelmatig buiten, eet versvlees en alles wat hij maar van het aanrecht kan jatten ;)
Ik zou hem wel kunnen proberen binnen te houden?

En die visolie had ik nog niet aan gedacht, die heb nog wel staan
Door Femke
#396818
ik zat me net te bedenken dat het misschien ook wel stress kan zijn......Stan is weer erg mauwerig en rennerig de laatste tijd :-\

heb een vraagje over bach bij medisch gezet
Door tieneke
#397256
Femke schreef: Ja, Stan is altijd zo. Een hele leuke kat, zolang je maar niet aan hem zit. Hij deelt zo ineens een tik uit, als je hem bijv. aan zijn rug, staart of buik zit. Bij mij reageert hij extra fel, omdat ik degene ben die hem bijv. op vlooien nakijkt, een tabletje geeft of een wondje schoonmaakt als hij die heeft. Hierdoor begint hij al te meppen als ik bij wijze van spreken maar naar hem kijk :-\
Danny kan wel goed met hem overweg, zolang die hem alleen maar op zijn kop aait.
Ja mijn moeder kreeg ook wel eens een lel van hem als ze te lang of ergens aaide waar meneer het niet wilde ::)
Hopelijk is het met Bach-remedie op te lossen want het lijkt mij geen lolletje om met hem in gevecht te raken samen met de Da :-X
Door Femke
#397445
tieneke schreef: Ja mijn moeder kreeg ook wel eens een lel van hem als ze te lang of ergens aaide waar meneer het niet wilde ::)
Hopelijk is het met Bach-remedie op te lossen want het lijkt mij geen lolletje om met hem in gevecht te raken samen met de Da :-X
tja Stan is een geval apart, maar hoewel ik hem af en toe wel achter het behang kan plakken heb ik geen spijt van ze hoor ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door