Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#396057
:-[ :-[
Ik heb van Corine (van Carnibest) wat ribbetjes meegekregen voor Tous...
Geen idee wat voor ribbetjes maar ik had er eentje laten ontdooien. Zojuist Tous eerst wat cb gegeven en toen dat ribbetje....Ik had al staan voelen en vond het best hard, met een schaar kwam ik er niks doorheen..
Nou heb ik nog steeds dat verhaal van Kuma (van Helen) in gedachten en vond het dus toch wel wat eng...Tous heeft er op liggen kluiven en knagen en het ging niet gemakkelijk om er wat af te krijgen. Ik heb dus dat ding afgepakt van 'm en nu ligt hij met wat kippenekjes op z'n plaats..
Wanneer is iets nou te hard?! Horen die ribben zacht te zijn, zou ik ze moeten kunnen knippen?
Door tieneke
#396060
Als Tous niet eerder harde botten heeft gegeten zou ik ze(nog) niet geven.
Zachte lamsribben knip je zo doormidden,er bestaan ook hardere(oudere dieren)lamsribben,hier hebben ze daar geen enkele moeite mee.
Door zurca
#396064
Tous krijgt hoofdzakkelijk cb.
Regelmatig krijgt hij kippennekken en vleugels. Af en toe een runderstrot of kalfsstaart...
Dan had ik het toch goed dat lamsribben zacht horen te zijn, dat waren deze niet...
Door tieneke
#396069
Als Tous botten gewend is mag je ze geven,alhoewel als ze echt knetterhard zijn die ribbetjes?
Door zurca
#396073
[quote="tieneke"]
Als Tous botten gewend is mag je ze geven,alhoewel als ze echt knetterhard zijn die ribbetjes?
[/quote]

Deze krijgt hij niet meer terug ;) :-[
Volgende keer zal ik eens bij Corine navragen van hoe of wat. Maar als ik weer ribbetjes geef dan alleen zachte want dit vond ik niks..
('k ben een "barfheld" van niks :-[ ;D ;))
Door geer
#396078
Mijn ervaring is ook dat ze de ribbetjes van Carnibest niet weg krijgen... Ze kluiven ze af, knagen ze aan...en dan pak ik ze af... Terwijl ze de ribbetjes van de Turkse slager (worden verkocht als lams-spareribs) keurig en snel opeten.....
Door tieneke
#396079
[quote="zurca"]
Deze krijgt hij niet meer terug ;) :-[
Volgende keer zal ik eens bij Corine navragen van hoe of wat. Maar als ik weer ribbetjes geef dan alleen zachte want dit vond ik niks..
('k ben een "barfheld" van niks :-[ ;D ;))
[/quote]
Zelf ben ik ook uiterst voorzichtig met Tinus,hij krijgt dus geen ribben,staarten etc meer,hij rost alles zo naar binnen zonder ook maar fatsoenlijk te kauwen >:(
Hierna wilt hij Tara haar eten grijpen die dan nog niet klaar is natuurlijk ::)
Door Lizzy
#396100
Was het 1 rib? Sinds vorige week heb ik geleerd dat je dat sowieso niet moet geven.
Door geer
#396103
[quote="Lizzy"]
Was het 1 rib? Sinds vorige week heb ik geleerd dat je dat sowieso niet moet geven.
[/quote]

Dat ligt er denk ik een beetje aan wat voor formaat hond je hebt. Ted krijgt ook vrijwel altijd een rib, omdat twee ribben een maaltijd voor drie dagen zouden zijn ;D, dus Ted eet meestal een vlezige rib. Maar in verhouding tot Ted is die rib wel zo groot, dat ze hem met geen mogelijkheid in een keer in haar Teckelbekkie krijgt. Bovendien vindt Ted kauwen veel te leuk ;D
Door zurca
#396110
[quote="Lizzy"]
Was het 1 rib? Sinds vorige week heb ik geleerd dat je dat sowieso niet moet geven.
[/quote]

Euh...het was zo'n soort "spare-rib" ik gok een stuk of 4/5 ribben met wat vlees...
Tous heeft 'm voor de helft op, gelukkig knaagt en kauwt hij wel goed en er word niet geschrokt.
Maar ik vond ze zo hard en "vertrouwde" het niet, dus heb ik ze omgeruild met wat kippennekken ;)
Door Femke
#396132
[quote="zurca"]
Euh...het was zo'n soort "spare-rib" ik gok een stuk of 4/5 ribben met wat vlees...
Tous heeft 'm voor de helft op, gelukkig knaagt en kauwt hij wel goed en er word niet geschrokt.
Maar ik vond ze zo hard en "vertrouwde" het niet, dus heb ik ze omgeruild met wat kippennekken ;)
[/quote]

hier eten ze ook wel de ribben van corine. Ik geef ze zelf eerst een maaltje CB en dan van die ribben als toetje. Ze bijten er echt stukjes vanaf en dat eten ze dan op. Kan volgens mij niet zo heel veel mis mee gaan, als ze maar goed kauwen.
Knetterhard vind ik ze niet, ik vind ze wel kaal maar vandaar de Cb als bodempje.
Door Borke
#396159
Borke heeft vroeger ook lamsribben van CB gekregen.
Hij laat het uiteindelijk altijd liggen als het te hard is, dus ik maak me daar dan niet zo'n zorgen om.
Ik geef hem dus ook gerust hele harde botten, omdat ik inmiddels weet dat hij het laat liggen en er niet zijn gebit op kapot knaagt..

Ik denk dat het met botten voeren toch altijd een kwestie is van doen wat voor jouw eigen gevoel op dat moment goed is. Als je het zelf nog niet vertrouwt, dan bij jijzelf er in ieder geval nog niet aan toe. Dus als je ergens over twijfelt, dan zou ik het (nog) niet doen.
Je leert vanzelf je hond als botteneter beter kennen en dan verleg je zelf ook je grenzen!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#396215
Lizzy schreef: Was het 1 rib? Sinds vorige week heb ik geleerd dat je dat sowieso niet moet geven.
Dat ligt eraan natuurlijk, ik kan ze hier allemaal een rib geven, gebeurd niks raars mee wordt gewoon netjes opgekauwd. Zelfs klein geknaagde ribben worden niet ingeslikt maar gekauwd.
Als je een schrokop hond hebt dan lijkt een bot wat zo naar binnen zou kunnen minder geslaagd.

Ikzelf geef geen kalfsribben meer, daar vind ik enge lange splinters vanaf komen.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 02 okt 2005, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door