Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Flips
#394247
Hoi,

Ik weet dat de katten geen gekookte botten mogen krijgen, maar hoe zit het eigenlijk met gebakken/gebraden botten?
Door 202spots
#394259
Flips schreef: Hoi,
Ik weet dat de katten geen gekookte botten mogen krijgen, maar hoe zit het eigenlijk met gebakken/gebraden botten?
Misschien makkelijker wanneer we het woord VERHIT gaan gebruiken inplaats van gekookt, gebakken, gebraden, gestoofd, gestoomd,gefrietuurd, gebarbequed...... :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#394276
Alles wat je verhit veranderd van structuur, botten verliezen hun elasticiteit en worden bikkelhard.

Dus botten alleen rauw voeren, en alleen van jonge dieren en niet van dragende delen.
Door Mevroi Kruim
#394874
Loeka schreef: ??? Wat zijn dat dan? De poten ofzo?
Juist 8) dat geldt trouwens niet voor kip, die botten kun je gerust voeren. Maar van lam of kalf, en zeker van schaap en geit, zijn de poten veel te hard.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 30 sep 2005, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#395029
Loeka schreef: ??? Wat zijn dat dan? De poten ofzo?
Ja dragende delen zijn botten van de poten met uitzondering van kippenpoten, dit ook alleen omdat kippenpoten altijd kuikenbouten zijn. Als je biologische kip neemt die veel ouder is weet ik niet of de poten dan te hard zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#395031
Kruimel schreef: Nee, die geef ik ook aan de honden. En de grotere kippenbotten maal ik.
Van een kip kunnen ze hier alle botten zelf weg krijgen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door