Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#394379
Ik lees hier wel eens over vleesmolens enzo...welke zijn dat die julie gebruiken?
Ik wil namelijk af en toe kippen en zo erdoor halen, want dat is ideaal voor mijn honden, maar vooral voor de fretten, die eten het veel beter als het wat fijner is.
Alleen wat ik me nu afvraag , in zo'n molen word dat dan niet gehakt??
Ik wil niet van die prut maar wel dat het er nog een beetje in stukjes uitkomt, is dat mogelijk??
Ik hoor graag hoe julie dit doen en waar je zo'n ding kan halen, welke jullie hebben en foto's misschien??
Hihi ik hoor het wel weer...groetjesss daisy
Door Lil
#394387
zelf heb ik er geen, maar het doel van een vleesmolen is normaal gesproken dat het gehakt wordt...
Door Malamute
#394394
Ik heb er wel een, zo een oude wat ze vroeger in een beenhouwerij staan hadden nog op voet. Heel oud maar effectief. Hoe fijn het vlees eruit komt hangt af van de plak wat je gebruikt. Het gaat van hele kleine gaatjes tot hele grote gaten, naargelang krijg je dan heel fijn of grof gemalen.
Nicole
Door Mevroi Kruim
#394544
Ik heb een Husqvarna maatje 10, om kippenbotten voor de katten te malen. Dan wordt het redelijk fijn. Als je er vlees in maalt worden het kleine stukjes maar geen prut. Zelf doe ik dat nooit, die luie beesten knagen zelluf maar. Tis alleen voor de botten die de katten niet wegkrijgen.
Door Daisy75
#394900
Malamute schreef: Ik heb er wel een, zo een oude wat ze vroeger in een beenhouwerij staan hadden nog op voet. Heel oud maar effectief. Hoe fijn het vlees eruit komt hangt af van de plak wat je gebruikt. Het gaat van hele kleine gaatjes tot hele grote gaten, naargelang krijg je dan heel fijn of grof gemalen.
Nicole
ja die wil ik, met 2 gaten ofzo, want wil wel wat grover eruit hebben, waar haal je dat soort, heb je ook een foto?
Door Daisy75
#394902
Kruimel schreef: Ik heb een Husqvarna maatje 10, om kippenbotten voor de katten te malen. Dan wordt het redelijk fijn. Als je er vlees in maalt worden het kleine stukjes maar geen prut. Zelf doe ik dat nooit, die luie beesten knagen zelluf maar. Tis alleen voor de botten die de katten niet wegkrijgen.
Juist dat bedoel ik, ze moeten niet te lui worden, idd het is voor de botten, maar wil wel dat het vlees wat isn stukjes blijft en niet in gehakt vorm... ;)
Door Mevroi Kruim
#394971
Maar in de mijne kun je alleen kippenbotten malen, en dan moeten ze nog niet te stevig zijn; soepkippenbotten gaat al haast niet. Grotere botten krijg je echt niet door een gewone vleesmolen heen, daar heb je industriele molens voor nodig (kassa!)
Mijn honden eten de botten gewoon zelf op, die kaken zijn heel wat beter dan de meeste vleesmolens (en het scheelt mij veel energie ;D)
Door Daisy75
#395022
Kruimel schreef: Maar in de mijne kun je alleen kippenbotten malen, en dan moeten ze nog niet te stevig zijn; soepkippenbotten gaat al haast niet. Grotere botten krijg je echt niet door een gewone vleesmolen heen, daar heb je industriele molens voor nodig (kassa!)
Mijn honden eten de botten gewoon zelf op, die kaken zijn heel wat beter dan de meeste vleesmolens (en het scheelt mij veel energie ;D)
Ja mijn hondjes redeen het ook wel maar het is voor me fretjes...maar dat zou misschien nog wel kunnen in zon vleesmolen, want die hoeven niet van die grote botten alleen wat kippepootjes vermalen enzo...
Door Daisy75
#395055
Kruimel schreef: OK, nou zo eentje vind je vaak op Martplaats, en ze hoeven niet veel te kosten, 5 tot 10 euri's.
Zijn dat gewoon die handmolens?
Door Doedels
#395307
Kruimel schreef: Mijn honden eten de botten gewoon zelf op, die kaken zijn heel wat beter dan de meeste vleesmolens (en het scheelt mij veel energie ;D)
Ik dacht dat meneer Kruimel zijn energie in het malen stopte ;)
Door Mevroi Kruim
#395553
Doedels schreef: Ik dacht dat meneer Kruimel zijn energie in het malen stopte ;)
Zekers, maar het kost mij energie om hem zover te krijgen ;D ;D ;D
Door Doedels
#395745
Kruimel schreef: Zekers, maar het kost mij energie om hem zover te krijgen ;D ;D ;D
Ach, het leven kan soms zo zwaar zijn ;)
Door Mevroi Kruim
#395772
Doedels schreef: Ach, het leven kan soms zo zwaar zijn ;)
Vooral met onwillige en hardleerse mannen >:( >:(
Maar hij heeft het weer braaf gedaan, en er zit voor 2 weken kattenvoer kant en klaar in de mega-vriezer. En dan is het leven toch wel weer mooi :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door