Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#387053
Hey!

Ik ben van plan om in de toekomst die dure chemische spullen (frontline) buiten te zwieren en me eens te storten op de goedkope knoflook.
Zoals ik begrijp beschemrd het dus tegen vlooien, teken en lichte werking tegennwormen?

Nu mijn vraag: moet ik knoflook enkel in de vorm van teentjes geven of kan het ook anders?
Hoevele moet ik dan geven? En moet dat dagelijks? En gaat ze er niet van stinken?

Mijn kat wil ik ook zo behandelen nu ik betwijfel of die de knoflook wel zal eten.....daarom werd er aangeraden van eventueel biergisttabletjes te geven. Iemand daar ervaring mee? Hoeveel moet ik daarvan geven? Ook dagelijks?

Thanks!
#387056
Ik heb net toevallig in een ander topic geschreven dat het niet wetenschappelijk onderzocht is. Er is overigens wel eens een onderzoekje geweest of knoflook zou helpen tegen vlooien en bij mijn weten was de uitkomst dat het niet hielp. Maar ja, ik weet niet wat voor onderzoek dat is geweest. Kregen de honden 2 dagen knoflook te eten of 2 maanden of twee jaar voordat men vast heeft gesteld "het helpt niet".

Ik geef mijn honden regelmatig knoflook en ik zie zelden vlooien, ze hebben geen wormen en ik heb af en toe zeker-te-weten last van teken (afhankelijk waar ik gelopen heb). Maar ik wijt dat niet alleen aan de knoflook, dat ze vlo en wormvrij zijn. Ik wijt dat aan een combinatie van factoren: vachtstructuur, voeding (rauwe botten is de beste wormafdrijver die er bestaat, als je het mij vraagt!), knoflook, pompoenpitten (ik geef 2 keer per week rauwe pompooenpitten, 1 theelepeltje per hond en dat schijnt ook te helpen tegen wormen), een plavuizen vloer die ik elke dag stofzuig en regelmatig dweil, etc. etc.

Maar, neemt niet weg dat Frontline inderdaad zooi is en knoflook sowieso gezond! Ik zou iedere hond een keer of 4 a 5 per week knoflook geven en dan niet meer als 1/4 teentje per hond. Je moet niet teveel knoflook geven want als je echt teveel geeft (teveel en te lang achter elkaar) dan is er een kans op bloedarmoede.

En ja, het beste geef je verse knoflook, uitgeknepen. En nee, ze gaan niet stinken.

Katten moet je geen knoflook geven. Die kunnen knoflook minder goed verdragen als honden. Biergist helpt niet tegen vlooien en biergist vind ik gewoon echt je reinste puinzooi! Het is afval van de bier-industrie! En ze laten je nog voor hun afval betalen ook! Biergist = gist en niet eens gezond. Niet voor de mens, niet voor een dier.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 17 sep 2005, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#387073
Sofie schreef: Hey!

Ik ben van plan om in de toekomst die dure chemische spullen (frontline) buiten te zwieren en me eens te storten op de goedkope knoflook.
Ik zou het meteen al buiten zieren ;)
Is echt de grootste troep die je maar op je beestjes kan gebruiken.
Hier gebruik ik voor de honden bio druppels voor teken en vlooien(bij Angelique besteld).
Heb ook nog een aardige partij pure biologische etherische olien staan,gebruik dit ook voor de paarden als vliegwerend middel en soms iets voor onszelf of de honden.
Dan raadpleeg ik mijn vriendin(osteopate,olien)en zij verteld mij precies wat ik moet gebruiken.
Hier komt geen enkel gif werkend middel meer binnen,ook niet voor onszelf :D
#388125
Hoi :D
Ik geef mijn hond knoflookpilletjes van Sanavesta.
Hij krijgt elke dag 1 pilletje volgens de doseringsaanwijzingen. Sinds hij het gebruikt heeft hij wel vlooien op bezoek gehad (hij heeft een vlooienallergie en zit dan onder de korstjes) maar ze springen alleen op hem om te bijten en er vervolgens weer vandoor te gaan. Hij bevalt dus kennelijk niet zo als gastheer zijnde ;D Geen vlooien/eitjes/uitwerpselen te bespeuren dus. Dit komt volgens mij wel door die knoflookpillen.
Wat teken betreft kan ik er nog niet echt over oordelen, ik mijd momenteel de echte tekenplaatsen zoveel mogelijk maar ik ben vanavond wel met hem het bos in geweest en heb na afloop 1 wandelende/zoekende teek van hem afgehaald. Nog geen vastzuigers, maar ik ben daar zowieso altijd wel heel scherp op om direct te kammen na een 'risocovolle' wandeling.
Oh, ja, hij ruikt er trouwens absoluut niet naar terwijl die pilletjes wel sterk ruiken :-X
Door 202spots
#388166
Jojo schreef: Hoi :D
Ik geef mijn hond knoflookpilletjes van Sanavesta.
Hij krijgt elke dag 1 pilletje volgens de doseringsaanwijzingen. Sinds hij het gebruikt heeft hij wel vlooien op bezoek gehad (hij heeft een vlooienallergie en zit dan onder de korstjes) maar ze springen alleen op hem om te bijten en er vervolgens weer vandoor te gaan. Hij bevalt dus kennelijk niet zo als gastheer zijnde ;D Geen vlooien/eitjes/uitwerpselen te bespeuren dus. Dit komt volgens mij wel door die knoflookpillen.
Wat teken betreft kan ik er nog niet echt over oordelen, ik mijd momenteel de echte tekenplaatsen zoveel mogelijk maar ik ben vanavond wel met hem het bos in geweest en heb na afloop 1 wandelende/zoekende teek van hem afgehaald. Nog geen vastzuigers, maar ik ben daar zowieso altijd wel heel scherp op om direct te kammen na een 'risocovolle' wandeling.
Oh, ja, hij ruikt er trouwens absoluut niet naar terwijl die pilletjes wel sterk ruiken :-X
Houd er wel rekening mee dat de pilletjes vaak geconsentreerd zijn.....er is kans op ik weet niet hoeveel teentjes knoflook om 1 pilletje te maken. :-\
Ik vind 't net zo makkelijk om verse teentjes door de groentemix te doen, of verse teentje door 't eten te doen.
#388351
202Spots schreef: Houd er wel rekening mee dat de pilletjes vaak geconsentreerd zijn.....er is kans op ik weet niet hoeveel teentjes knoflook om 1 pilletje te maken. :-\
Ik vind 't net zo makkelijk om verse teentjes door de groentemix te doen, of verse teentje door 't eten te doen.
;D Door het eten gaat het er hier niet in hoor! Hij lust geen knoflook. Ik heb in het begin het pilletje door het eten gedaan, maar toen ging hij steeds halverwege stoppen met eten omdat dat pilletje zn geur al had afgelaten aan het eten ::)
Laat staan dat ik verse knoflook door zn eten moet doen :-\
Dus het pilletje gaat dan gewoon ook makkelijker hup in een stukje kaas oid.
#388364
Jojo schreef: ;D Door het eten gaat het er hier niet in hoor! Hij lust geen knoflook. Ik heb in het begin het pilletje door het eten gedaan, maar toen ging hij steeds halverwege stoppen met eten omdat dat pilletje zn geur al had afgelaten aan het eten ::)
Laat staan dat ik verse knoflook door zn eten moet doen :-\
Dus het pilletje gaat dan gewoon ook makkelijker hup in een stukje kaas oid.
Heb je wel eens verse knoflook geprobeerd? Ik hoef bij Ike nl ook geen pilletje door zijn eten te doen want wat het ook is hij laat het gegarandeerd liggen terwijl verse knoflook hem blijkbaar niet 'stoort'door zijn eten heen.
#388456
Ike schreef: Heb je wel eens verse knoflook geprobeerd? Ik hoef bij Ike nl ook geen pilletje door zijn eten te doen want wat het ook is hij laat het gegarandeerd liggen terwijl verse knoflook hem blijkbaar niet 'stoort'door zijn eten heen.
Het gaat hem niet om het pilletje, het is de geur van de knoflook die hij niet belieft. Ik heb nl. ook eens snoepjes van Biofood voor hem gehaald met knoflook. Ook deze wil hij niet ::)
Maar om op je vraag terug te komen, nee, ik heb nog geen verse knoflook geprobeerd ;)
Door 202spots
#388494
Ik had even bij sanevesta knoflook gekeken, http://www.frankfokke.nl/groothandel/ca ... ts_id=2835
maar ik kan nergens vinden wat de ingredienten van 1 tablet is. :-\
Daarbij vind ik €10,- voor 100 tabletten gewoon TE gek om los te lopen. :o
Bovendien staat er dat je 1-2 dragees per dag aan je hond moet geven.... :o

Aan de ander kant heb ik dit gevonden
http://www.vitaminstore.nl/product.asp? ... Ingredient
Hoofdingrediënt
knoflook extract
Ingrediënten
Samenstelling per tablet: PURE-GAR knoflookextract 300mg gewonnen uit 900 mg verse knoflook
welke gestandaardiseerd bevat: Allicine 2400mcg, Alline 5400mcg, Gamma-glutamylcysteïne 6000mcg, Thiosulfaten 2550mcg, Totaal organisch zwavel 1950mcg INGREDIENTEN: Magnesiumstearaat, dicalciumfosfaat, cellulose en knoflookpoeder.

Lees a.u.b even wat ik dik gedrukt heb gezet!!!!
1 tablet heeft 300 mg extract!!!!!!!
Heb je enig idee hoeVEEL tenen knoflook dat is????????
En dan vergelijk wat 'n half teentje verse knoflook weegt?????
Jij geeft nu lekker 'n capsule omdat 't zo makkelijk is, maar je geeft je hond wel mooi VEEEEEL meer als dat ie van verse knoflook zou moeten hebben!
geef gewoon om de dag 'n half fijngehakt teentje verse knoflook en verstop dat in 'n plakje vlees of kaas en stop 't achter in z'n keel ,houd z'n bek dicht totdat ie 't doorgeslikt heeft en klaar ben je!
OOK nog is 'n stuk voordeliger!!
#393852
Hey!

Ik heb zonet wat knoflookteentjes gekocht....alé ik denk toch dat het teentjes zijn.....Zijn dit teentjes???
Afbeelding

Ik zou om de 2 dagen 1/4 van zo'n teentje willen geven. Is dat goed?

Hoe kan ik de aangesneden knoflook verder bewaren?
Laatst gewijzigd door Sofie op wo 28 sep 2005, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door