Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#393796
Kan ik ook gewoon 200 gr rundergehakt geven ipv 200 gr Energique, gemengd met wat groente en een ei bijvoorbeeld? En ik heb laatst een runderstrot gekregen, mag ik haar die ook geven? Ze heeft onwijs last van haar tandjes, zit overal op te kauwen en heb ook wel een kalfsribbetje liggen maar durf dat eigenlijk niet te geven na wat er met Linga is gebeurd. :-\
Door Audrina
#393799
Je kan best een keer rundergehakt geven ipv Energique, zo lang je dat maar niet te vaak doet. Want in veel gehakt zitten bepaalde toevoegingen om het bijv. langer houdbaar te maken.
Runderstrot kan je ook geven, dat is kraakbeen en vlees en dat is niet te hard voor een pup.
Kalfsribben zou ik alleen doen als er veel vlees aan zit. Vlees eraf laten kluiven en het botje dan afpakken.
Door Peet
#393800
Runderstrot is niet zo zeer bot, als wel kraakbeen. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor.

Rundergehakt met groente en een eitje is voor de afwisseling toch prima? Als je regelmatig een complete KVV voert kan je best met dit soort dingetjes afwisselen hoor.
Door Bianca_Cailin
#393808
:) Da's mooi! Misschien heel onnozel maar ik probeer er zoveel mogelijk variatie in te brengen, ik hou er ook niet van om iedere dag hetzelfde te eten .
Ze krijgt altijd Energique nr2.
Door Peet
#393840
Da's toch helemaal niet onnozel?
Juist fijn dat je je hond zoveel afwisseling biedt :)
Door Anneke V
#393845
Je kan ook kippevlees, rundsvlees, konijnefilet...malen of in heel kleine stukjes snijden/knippen..

Ik maal het fijn voor de katten met mijn mixer!!! ;D
Door SabenJin
#404448
Bianca_Cailin schreef: Kan ik ook gewoon 200 gr rundergehakt geven ipv 200 gr Energique, gemengd met wat groente en een ei bijvoorbeeld? En ik heb laatst een runderstrot gekregen, mag ik haar die ook geven? Ze heeft onwijs last van haar tandjes, zit overal op te kauwen en heb ook wel een kalfsribbetje liggen maar durf dat eigenlijk niet te geven na wat er met Linga is gebeurd. :-\
Even off-topic, wat een ontzettend leuk hondje zeg op de foto :)
Door Tineke *
#404479
Ik doe vandaag net of het dierendag is bij Bas is de rundertartaar in de reclame,kan toch ook wel een keer?

Tineke
Door Mevroi Kruim
#404526
Wanda schreef: Ik doe vandaag net of het dierendag is bij Bas is de rundertartaar in de reclame,kan toch ook wel een keer?

Tineke
Ze boffen maar bij jou! :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door