Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#393299
Ik heb net bij de supermarkt een pakje met 2 zalmmoten meegenomen, die waren afgeprijst voor 80 cent omdat ze op datum waren.
Maarrrrrrrr, nu had ik voor vandaag al een portie carnibest ontdooit.....
Kan ik die zalm morgenavond nog geven, dan is het dus officieel 1 dag over datum :-\ ?
Door Sofie
#393317
Lizzy schreef: (Leo roept net uit de keuken "die vis die ze buiten in het park vinden is vaak al WEKEN over datum" ;D)
Hahah ja die is goed!!!!! ;D
Door Jojo
#393326
Ahja, dat is ook zo, maar ik heb nog niet zo vaak vis gegeven en wist niet zo zeker, altijd handig dan zo'n helpdesk ;)
Zou je ze evt. ook nog in kunnen vriezen voor later? Er lagen nl. nog meer in het schap en 250 gram zalm voor 80 cent, das nog een goedkopere maaltijd als de carnibest ;D
Door Lizzy
#393336
Jojo schreef: Ahja, dat is ook zo, maar ik heb nog niet zo vaak vis gegeven en wist niet zo zeker, altijd handig dan zo'n helpdesk ;)
Zou je ze evt. ook nog in kunnen vriezen voor later? Er lagen nl. nog meer in het schap en 250 gram zalm voor 80 cent, das nog een goedkopere maaltijd als de carnibest ;D
Oh ja, ik vries dat soort dingen nog gerust een maandje of 3 in!
Door Lil
#393351
mij heeft een slager eens aanbevolen om vlees dat bijna verlopen is wat betreft de datum in te vriezen. Dat was dus een tip voor ons mensen, zwijgen over de honden, die eten ook halfrot vlees (en dat is nu eenmaal de natuur).
Door conleeuw
#393568
al die datums op de verpakkingen luisteren niet zo nauw, ook als iets een dag over de datum is is er meestal helemaal nog niets aan de hand.
Ik vries het ook vrolijk in als het een aantal dagen over de datum is en dan bewaart het toch nog laaaanng in de vriezer. ;D
je zou eens moeten weten hoe er met de datum op vlees gesjoemeld wordt bij de verpakking, en herpakking in de supper markten. Maar dat is een ander topic.
Ik krijg tonnen (nou ja ik overdrijf natuurlijk wel een beetje) met vlees van een super waarvan de vlees of op of een dag over de datum is, dan gooien ze het normaal weg, maar ik ken een mannetje die het allemaal verzamelt, mijn honden smullen dagelijks gratis vlees.
ik heb in heel de tijd (drie jaren) dat ik deze gratis vlees ontvang nog geen eene keer slechte vlees ontdekt, en as het slecht was, kunnen de honden er ook prima tegen.

;D
Door Daisy75
#393623
kan je makkelijk invriezen hoor, de datums die erop staan zijn datums die ze moeten aanhouden, daarna mag het niet meer verkocht worden, maar wil niet met alles zeggen dat het dan al slecht is.
Nou is vis wel sneller vies, maar voor de honden is het heel oke hoor, zeker als het de laatse dag is, en je vriest het in, toppie te eten hoor voor ze!!
Door Anneke V
#393689
Jojo schreef: Ahja, dat is ook zo, maar ik heb nog niet zo vaak vis gegeven en wist niet zo zeker, altijd handig dan zo'n helpdesk ;)
Zou je ze evt. ook nog in kunnen vriezen voor later? Er lagen nl. nog meer in het schap en 250 gram zalm voor 80 cent, das nog een goedkopere maaltijd als de carnibest ;D
Ik doe dat regelmatig...als er vlees in afslag staat omdat het op datum is neem ik een pakje mee voor de avond zelf of de avond erna & een aantal extra pakjes voor in de diepvries...

Diepvriezen legt het "verouderingsproces" stil, dus no problemo ;D Ik let er wel altijd op dat ze het ook te eten krijgen op de dag dat het ontdooid geweest is...

Ze hebben zo zelfs al eendfilet gegeten ;D Ook -70% doordat het op datum was... ;D
Door Anneke V
#393690
Sofie schreef: Ah handig te weten dat geen kwaad kan! Ik dacht altijd dat vlees dat bijna over datum was ook niet ingevrozen mocht worden...
Jawel! Zoals ik al zei het legt het verouderingsproces stil....daarom dat er ook mensen zijn die hun willen laten invriezen.. ::) ::)

Soms als Pluto zo'n groot bot heeft & hij heeft genoeg van eraan te knauwen, dan steek ik dit ook in de diepvries voor later....Ik doe dit wel altijd maar 1keer->het diepvriezen.
Door Lieve 14
#393699
KayleighShanden schreef: kan je makkelijk invriezen hoor, de datums die erop staan zijn datums die ze moeten aanhouden, daarna mag het niet meer verkocht worden, maar wil niet met alles zeggen dat het dan al slecht is.
Nou is vis wel sneller vies, maar voor de honden is het heel oke hoor, zeker als het de laatse dag is, en je vriest het in, toppie te eten hoor voor ze!!
Klein vraagje ivm deze topic...Gelden deze invriesregels ook voor orgaanvlees??Zelf eet ik nogal graag orgaanvlees niertjes enzo en ik heb al gemerkt dat die soms sneller dan de vermelde datum slecht worden ...orgaanvlees is delicater om te bewaren lijkt het...Wat te doen als je bv levertjes of hartjes koopt voor je hond en ze zijn over datum of als ze al niet meer zo fris ruiken...ook invriezen en nog geven of niet?
Door conleeuw
#393712
Lieve 14 schreef: Zelf eet ik nogal graag orgaanvlees niertjes enzo en ik heb al gemerkt dat die soms sneller dan de vermelde datum slecht worden ...orgaanvlees is delicater om te bewaren lijkt het...Wat te doen als je bv levertjes of hartjes koopt voor je hond en ze zijn over datum of als ze al niet meer zo fris ruiken...ook invriezen en nog geven of niet?
Ik vries het alsnog in en geef het alsnog aan de honden en kat als ze het lust, want katten zijn hier ietwat meer kieskeurig wat betreft versheid van eten, katten zijn niet zo gediend van "rijp" vlees. ;D
Door Sofie
#393858
Anneke V schreef: Jawel! Zoals ik al zei het legt het verouderingsproces stil....daarom dat er ook mensen zijn die hun willen laten invriezen.. ::) ::)

Soms als Pluto zo'n groot bot heeft & hij heeft genoeg van eraan te knauwen, dan steek ik dit ook in de diepvries voor later....Ik doe dit wel altijd maar 1keer->het diepvriezen.
Heb ik weer wat bijgeleerd! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door