Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#392715
Zeer waarschijnlijk heeft onze Flea kennelhoest. Hij heeft alleen z'n 6 weken enting gehad, geen kennelkuch dus. Hij is er ook niet echt ziek van. Hij kucht een beetje als hij aan z'n lijn trekt (heeft nu dus ook 9 van de 10 keer een tuigje om) en als hij heel opgewonden doet. Hij krijgt nu 1-2 gram vit. C per dag, druppels echinacea/cat's claw van Bloem, visolie en tussistinsiroop (vindt ie erg lekker, van de borstsiroop met thijmtincturen houdt ie niet zo ;D) Volgens mij gaat ie het zonder problemen helemaal zelf oplossen.
Chooky, die dus vanaf haar eerste verjaardag niet meer geënt is, heeft nergens last van. Ze is nu 4,5 dus volgens reguliere opvattingen zou ze ook de boel bij elkaar moeten kuchen, maar madame is kerngezond!
Toch even melden hier.
Door Lizzy
#392782
Kan het ook zijn dat Flea een keer te hard aan de riem heeft getrokken waardoor zijn strottenhoofdje geirriteerd is geraakt? Oh, ook misschien nog het vermelden waard: laatst kuchte Brutus ook heel erg en het leek ontzettend op kennelhoest (vooral omdat Brutus in dit soort dingen zo onwijs overdrijft). Er kwam ineens een schub van een sardientje uit zijn keel en toen was het over! Maar goed, het is ook niet ondenkbaar dat Flea 'gewoon' kennelhoest heeft natuurlijk! Ik heb hier ook wel gehad dat er 1 hond mee besmet was en de rest gewoon doorliep of er niks aan de hand was. Ook allemaal on-ingeent.
Door Mevroi Kruim
#392997
Bij mij hebben ze het alle twee gehad, Tara zelfs twee keer, dus waarschijnlijk twee verschillende vormen. Ze waren er geen van beide ziek van, en bij Tara merkte ik van de tweede keer ook voornamelijk dat ze ging kcuhen als ze aan de lijn trok. Ze hadden elkaar trouwens ook niet besmet, het was onafhankelijk van elkaar.
En als de weerstand van je hond goed is kan het best zijn dat hij maar lichte verschijnselen vertoont. Mijn kinders hebben zo'n beetje alle kinderziekten gehad maar waren nergens echt ziek van. Beetje bultjes, tikkie verhoging, dikke wang van de bof, dat was het wel zo'n beetje. Terwijl hordes buurkinders met hoge koorts en onder de bulten te bed lagen van dezelfde ziektes.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door