Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#391110
Hey!

Ik zou Lady graag wat natuurlijke snacks geven. Nu las ik hier al vaka dat jullie vlees "bakken" in de oven. Maar kan je dat met sardientjes ook?

ps: wat voor vlees bakken jullie weer juist allemaal?
Door Lizzy
#391284
Sardientjes zijn wel pittig groot om te drogen... en er zitten ook nog organen in. Wordt dat geen zootje? Ik geloof dat ik eerder rauwe/hele ansjovisjes zou nemen....
Door Sofie
#391289
[quote="Lizzy"]
Sardientjes zijn wel pittig groot om te drogen... en er zitten ook nog organen in. Wordt dat geen zootje? Ik geloof dat ik eerder rauwe/hele ansjovisjes zou nemen....
[/quote]

Ah, dus ansjovisjes is makkelijker om te drogen? Op dezelfde manier als je vlees droogt in de oven?
Door Lizzy
#391293
[quote="Sofie"]
Ah, dus ansjovisjes is makkelijker om te drogen? Op dezelfde manier als je vlees droogt in de oven?
[/quote]

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, dus ik durf het je niet te zeggen... Je moet wel verse/rauwe ansjovis hebben hoor, niet die gezouten handel.
Door Bert
#391404
Hey!

Ik zou Lady graag wat natuurlijke snacks geven. Nu las ik hier al vaka dat jullie vlees "bakken" in de oven. Maar kan je dat met sardientjes ook?

ps: wat voor vlees bakken jullie weer juist allemaal?
Hoi;

Ik maak altijd leverkoekjes in de oven.

Leverkoekjes
Runder- of schapenlever
Kook de lever een uur en snijd het daarna in blokjes.
Leg de stukjes gekookte lever op een bakplaat en zet het 20 minuten in een voorverwarmde oven op 150 graden en de koekjes zijn klaar.


Ideaal voor een beloning o.i.d

Bert
      
      
Door tieneke
#391536
Lizzy schreef: Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, dus ik durf het je niet te zeggen... Je moet wel verse/rauwe ansjovis hebben hoor, niet die gezouten handel.
Volgens mij gaat dat gigantisch meuren :-X
Door conleeuw
#391555
ik heb mini gedroogde sardientjes (of het echt sardientjes zijn weet ik niet overiginds betwijfel ik het) gekocht voor snoepjes, gaat er in als zoetkoek.
het zijn gewoon heel gedroogde visjes, iets groter dan de gedroogde anjovisjes en ook iets boller dan een sardientje, zeg maar een centimeter of 2,5 groot. Niets er op of er aan, in duitsland gekocht. Niets toegevoegd.
Was niet duur, ik weet natuurlijk niet of je ze ook in Nederland kan krijgen mischien dat iemand weet waar ik het over heb??
Door tieneke
#391557
conleeuw schreef: ik heb mini gedroogde sardientjes (of het echt sardientjes zijn weet ik niet overiginds betwijfel ik het) gekocht voor snoepjes, gaat er in als zoetkoek.
het zijn gewoon heel gedroogde visjes, iets groter dan de gedroogde anjovisjes en ook iets boller dan een sardientje, zeg maar een centimeter of 2,5 groot. Niets er op of er aan, in duitsland gekocht. Niets toegevoegd.
Was niet duur, ik weet natuurlijk niet of je ze ook in Nederland kan krijgen mischien dat iemand weet waar ik het over heb??
Die koop ik hier ook ;)
Ze zijn er voor de kat(klein) en voor de hond(groot)en die krengen meuren als de pest ;D
Maar ze vinden ze toch een partij lekker :P
Door Sofie
#391566
@ Bert: je zegt dat je het vlees kookt.....? Dus niet rauw in de over steken?

Over die visjes: ik denk dat ik ze maar gedroogd zal kopen.... ;D
Door conleeuw
#391654
tieneke schreef: Die koop ik hier ook ;)
Ze zijn er voor de kat(klein) en voor de hond(groot)en die krengen meuren als de pest ;D
Maar ze vinden ze toch een partij lekker :P
Hier ook, ze doen er bijna moord voor ;D
Door Bert
#391806
@ Bert: je zegt dat je het vlees kookt.....? Dus niet rauw in de over steken?
Als ik de koekje ga maken kook ik het altijd, was ook een reden voor, ben het alleen ff kwijt, lever in z'n menu geef ik gewoon rauw hoor!

Bert
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door