Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#388913
Mijn pup wil enkel Duck.... :(
Geen rauw vlees....niet gemalen, niet in stukken.... :-\
Tussen zijn Duck eet hij enkel de Duck op & een heel klein beetje vlees......Maar (gebakken) kippenbotten die uit een vuilbak gevallen zijn op straat die gaat meneertje wel oprapen ::) ::) ::)
En voor de rest eet meneertje wel alles: kaas, worstenbroodjes, gebakken vlees..... :-\

Denken jullie dat dit gewoon een fase is, dat hij de smaak van vlees nog moet gewoon worden???
Door 202spots
#389037
Anneke V schreef: En voor de rest eet meneertje wel alles: kaas, worstenbroodjes, gebakken vlees..... :-\

Denken jullie dat dit gewoon een fase is, dat hij de smaak van vlees nog moet gewoon worden???
Tja...zolang je hem volstopt met kaas, worstenbroodjes, gebakken vlees..... waar moet hij 't rauwe vlees laten dan?
Stop eerst met alles wat NIET goed voor 'm is, en als ie honger heeft dan eet ie vast wel wat er in de bak zit.
Door Lizzy
#389108
Anneke V schreef: Mijn pup wil enkel Duck.... :(
Geen rauw vlees....niet gemalen, niet in stukken.... :-\
Tussen zijn Duck eet hij enkel de Duck op & een heel klein beetje vlees......Maar (gebakken) kippenbotten die uit een vuilbak gevallen zijn op straat die gaat meneertje wel oprapen ::) ::) ::)
En voor de rest eet meneertje wel alles: kaas, worstenbroodjes, gebakken vlees..... :-\

Denken jullie dat dit gewoon een fase is, dat hij de smaak van vlees nog moet gewoon worden???
Nou ja, beter Duck als niks! Prima voer, toch! Maar net wat Dory zegt: misschien wat minder lekkere hapjes geven? ;D
Door Anneke V
#389463
Hij krijgt geen gebakken vlees en dergelijke hoor, maar hij begaat er wel bijna een moord voor als hij het ruikt ::)

En wat ik dan doe bij vb een worstenbroodje is 2 kleine stukjes aan de kant houden & als ik gedaan heb krijgen ze dit...

Maar dit gebeurd ook maar heel af & toe.

Misschien als ik hem 2 dagen na elkaar alleen zijn barf maaltijd voorschotel dat hij het wel zal opeten ::)

Gisteren had ik eitjes gebakken voor ons & meneertje sprong de pan bijna uit mijn handen!!!!!! ::)
Door Anneke V
#389919
Het is eigenlijk meer dat als hij die dingen ruikt, hij volledig wild wordt, maar als hij rauw vlees ruikt dat het hem onverschillig laat.... :-\ Zelfs als het voor zijn neus bengelt!
Door tieneke
#389924
Anneke V schreef: Het is eigenlijk meer dat als hij die dingen ruikt, hij volledig wild wordt, maar als hij rauw vlees ruikt dat het hem onverschillig laat.... :-\ Zelfs als het voor zijn neus bengelt!
Probeer eens om er wat kokend water over te doen ;)
Zo komt de geur van het vlees goed vrij en als ie het dan nog niet eet...
Geef je het vlees misschien te koud :-\
Door Anneke V
#390002
tieneke schreef: Probeer eens om er wat kokend water over te doen ;)
Zo komt de geur van het vlees goed vrij en als ie het dan nog niet eet...
Geef je het vlees misschien te koud :-\
Nee, het is niet te koud...Maar die tip van dat kokend water ga ik zeker toepassen ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#391195
Anneke V schreef: Mijn pup wil enkel Duck.... :(
Geen rauw vlees....niet gemalen, niet in stukken.... :-\
Maar geef je Duck dan niet rauw? Dat bak je toch niet eerst :o
Door Sofie
#391268
Rovanna schreef: Maar geef je Duck dan niet rauw? Dat bak je toch niet eerst :o
Nee dat doet ze denk ik niet!

Maar zoals gezegd zou ik even wat warm water eroverheen gieten en die andere lekkernijnen achterwege laten..... ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#391355
Sofie schreef: Nee dat doet ze denk ik niet!

Maar zoals gezegd zou ik even wat warm water eroverheen gieten en die andere lekkernijnen achterwege laten..... ;)
Nou ik vraag dit omdat het zo tegenstrijdig is: de hond eet wel Duck (rauw vlees) maar geen rauw vlees :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#391388
Rovanna schreef: Nou ik vraag dit omdat het zo tegenstrijdig is: de hond eet wel Duck (rauw vlees) maar geen rauw vlees :-\
ja die snapte ik ook niet helemaal
Door tieneke
#391538
Rovanna schreef: Nou ik vraag dit omdat het zo tegenstrijdig is: de hond eet wel Duck (rauw vlees) maar geen rauw vlees :-\
De hond eet de duck gewoon rauw ;)
Maar lust/eet geen barf...rare hond ::) ;D
Door Sofie
#391577
Hoe geef je het rauwe vlees?
Lady deed hier in het begin moeilijk omdat ze het niet gewoon was zulke grote stukken vlees te eten. In het begin sneed ik het dus in kleine stukjes en iedere keer groter en groter.
Door Anneke V
#392222
Rovanna schreef: Maar geef je Duck dan niet rauw? Dat bak je toch niet eerst :o
Nee, ik geef het gewoon ontdooid....
Door Anneke V
#392224
Rovanna schreef: Nou ik vraag dit omdat het zo tegenstrijdig is: de hond eet wel Duck (rauw vlees) maar geen rauw vlees :-\
Ja, hij lust heel graag Duck, maar als ik hem rauw rundsvlees/paardenvlees dat we in het slachthuis gaan halen voorschotel, gemalen of niet, of ook kippenhartjes & runderhart, dan eet hij dit niet... :( Hij ruikt er eens aan & gaat verder...En hij gaat dan wel altijd kijken als ik zijn kom neerzet, maar hij eet er niet van :(

Meestal krijgen ze 's avonds een stuk stinkende pens nadat ze gegeten hebben...De andere dingen krijgt hij niet of heel af & toe een klein stukje, maar als hij deze dingen ruikt wordt hij gek...Als hij rauw vlees ruikt geeft hij geen kik...dan worden Pluto & Frisky (onze kater) wel gek... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door