Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#391061
Ik geef de honden vaak biogarde. Nou zag ik vanavond tot mijn stomme verbazing dat er 2 soorten zijn, biogarde roer (die heb ik altijd) en biogarde stand. Is er verschil tussen die 2 vraag ik me af?
Door Lizzy
#391067
Ik weet eigenlijk alleen wat de uiterlijke verschillen zijn.... Roer is lekker romig en homogeen. Stand is meer korrelig, vind ik. Ik vind stand-yoghurt niet te knagen, feitelijk....

Dit vind ik op de Almhof site :

Wat is het verschil tussen Roer en Stand yoghurt?
Standyoghurt wil zeggen dat de yoghurt direct na bereiding is verpakt en in verpakking verder rijpt, terwijl Roeryoghurt net zo lang geroerd is totdat een romige, gladde yoghurt ontstaat.
Door jon
#391080
Ik heb van de week toevallig verpakkingen staan vergelijken.Volgens mij zitten in beide goede bacterieen. Als ik het me goed herinner heb ik toen voor de stand gekozen omdat daar ( van AH) een iets lager gehalte aan toegevoegde melkeiwitten zit. De volgende keer ga ik voor de roer want ik vind de stand te weinig romig en erg brokkelig.
Door Debora
#391089
[quote="Lupa"]
in de quest van deze mand een hele leuke verhaal over links en rechts draaiende jogurt
[/quote]

Aha ja ik wíst dat ik het ergens had gelezen..dat verhaal over yoghurt en linksdraaiend en rechtsdraaiend enzo :)
Maarre...ik vind de stand ook niet te v**ten om eerlijk te zijn. Gelukkig kon ik het aan de hond wel kwijt ;D
Door Femke
#391090
[quote="Lupa"]
in de quest van deze mand een hele leuke verhaal over links en rechts draaiende jogurt
[/quote]

nou toevallig!!

Ik zag op de pot staan: met rechtsdraaiende melkzuurbacteriën en ik dacht meteen--> zijn er ook linksdraaiende dan?
Door Debora
#391099
Goed, wat de Quest dus zegt:

Alle met melk bereide zuivelproducten (kaas, yoghurt) bevatten zowel links- als rechtsdraaiend melkzuur. Staat op een toetje dat het rechtsdraaiend melkzuur bevat dan spreekt de fabrikant de halve waarheid. Melkzuur is een product van gisting door bacteriën en het draait niet echt. De 'draaiing' zegt iets over de afbuiging van licht als dat door melkzuur schijnt. En dan de hamvraag: is rechts beter dan links? Rechts wordt door je lichaam iets makkelijker in suikers omgezet. Als je teveel linksdraaiend melkzuur binnenkrijgt kan dat een nadelige invloed hebben op je energiehuishouding. Maar daarvoor zou je minstens 7 liter yoghurt op een dag moeten drinken....

Aldus de quest
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door