Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#389884
Morgen gaat een kennis van me vissen op zo'n boot en vroeg of ik ook wat makreeltjes wilde hebben voor de honden....
JAAA tuurlijk graaaaag!
Maar nu is mijn vraag, mag je die geven met graat en alles??
ze maken em wel even schoon voor me darmen eruit enzo...maar zit beetje met de enge gedachten van die scherpe graatjes...
ik hoor het wel...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#389887
Die kun je zo geven. Ik zou er niet teveel in 1 keer geven omdat sommige honden vrij makkelijk op makreel kotsen. :-X

Nu alleen nog hopen dat kennis daadwerkelijk tegen een school aanvaart ;D
Door Daisy75
#389891
Angelique schreef: Die kun je zo geven. Ik zou er niet teveel in 1 keer geven omdat sommige honden vrij makkelijk op makreel kotsen. :-X

Nu alleen nog hopen dat kennis daadwerkelijk tegen een school aanvaart ;D
whahhahaha nou idd zou mooi zijn.
Dus zo geven met graat erin...ik begin wel met ieder een stukje, je hebt best kans dat ze het niet eens lusten rauw hoor...
Door tieneke
#389921
Rauwe makreel zijn ze hier helemaal gek op.
Ik geef ze met graat en al,Tara kauwt niet altijd op kleinere vissies en laat de vis zo naar binnen glijden ;D
Door essie
#390066
Hier eten ze ook verse makreel met graat en al.

Mijn man kwam een paar weken geleden thuis met 130 makrelen. En we hebben de honden de volgende dag inderdaad teveel in ene keer gegeven, ze gingen alledrie over hun nek na een paar uur.

Als ik er 1 of 2 geef per keer gaat het goed.
Door Yari
#390231
Gewoon helemaal compleet geven idd, met alles erop en eraan, inclusief ingewanden, kop, graten, etc.
Zo eten ze 't in de natuur ook. Rauw zijn die graten hartstikke zacht en verteren prima.
Hier een fotootje van Yaartje die een makreeltje verorberd :D:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Yari op do 22 sep 2005, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#390237
Yari schreef: Gewoon helemaal compleet geven idd, met alles erop en eraan, inclusief ingewanden, kop, graten, etc.
Zo eten ze 't in de natuur ook. Rauw zijn die graten hartstikke zacht en verteren prima.
Hier een fotootje van Yaartje die een makreeltje verorberd :D:
Afbeelding
Mwah, zie een hond in de natuur nog geen makreel weghappen ;D
Een makreel bederft verschrikkelijk snel als die niet meteen na vangst in het ijs gelegd wordt. Omdat dit bij hobbyvissers zowiezo niet gebeurd is het wel slimmer om ze in dit geval wel ter plekke van de ingewanden te ontdoen omdat de kans anders erg groot is dat alle vis bedorven is voordat je thuis bent.
Door Daisy75
#390321
Angelique schreef: Mwah, zie een hond in de natuur nog geen makreel weghappen ;D
Een makreel bederft verschrikkelijk snel als die niet meteen na vangst in het ijs gelegd wordt. Omdat dit bij hobbyvissers zowiezo niet gebeurd is het wel slimmer om ze in dit geval wel ter plekke van de ingewanden te ontdoen omdat de kans anders erg groot is dat alle vis bedorven is voordat je thuis bent.
Ja ik heb dan ook gevraagd of hij ze schoon wil maken, ingewanden eruit en wil invriezen voor me, leek mij het beste. ;)
Door 202spots
#390418
Ik zou niet meer als 1 makreel per maaltijd geven....
Tor heeft ook meer dan genoeg aan 1,
Afbeelding
Door Daisy75
#390527
202Spots schreef: Ik zou niet meer als 1 makreel per maaltijd geven....
Tor heeft ook meer dan genoeg aan 1,
Afbeelding
Oke dank je wel....ik moet zeggen dat ik ook geen plannen had om meer te geven hoor vooral omdat ze het niet gewend zijn.
En is 1 zon makreel dan ghelijk aan 1 maaltijd ofzo?
Ik geef ze altijd 2 keer per dag eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door