Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#387570
Hey!

Ik had dus vrijdag een forel gekocht voor Lady en heb ze vandaag gegeven.
Nu ik las ergens dat een forel een zoetwatervis is, en dat deze dus een aparte smaak hebben? En dat sommige honden dit moeilijk eten?

Wel ik denk ook dat Lady wat aan de smaak moest wennen. Eerst gaf ik de forel zo in z'n geheel. Ze knabbelde er een beetje aan, maar daar bleef het bij.
Toen heb ik hem (na een halfuur!) maar in stukken "proberen" te snijden. In het begin deed ze nog wat moeilijk...blijkbaar beviel de smaak haar niet echht, maar na 2 stukken ging het heel vlot binnen. De kop en staart heb ik in z'n geheel gelaten en ook dat heeft ze lekker naar binnen gespeeld.

Vis krijgt ze zowiezo nog in de toekomst maar zou ik het misschien niet beter met iets anders doen of denken jullie dat het goed verliep?

ps: ik moest echt walgen van die geur!!! Bha, heb ze ten eerst buiten laten eten en zelfs daar kwam de geur op me af...en dan moest ik die vis nog eens snijden.....bbbrrrr.....
Nu hangt die geur nog te 'hangen' in LKady haar vacht....ppfff ze stinkt..... ::)
Maar het belangrijkste is dat ze genoten heeft! ;D

De "buit":
Afbeelding

En hier zie je ze wat sukkelen met de vis:
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's heb ik niet aangezien ik hem in stukken heb gesneden.
Helaas was het al wat laat op de avond waardoor de foto's niet echt helder zijn.
Door Truus
#387580
Lady heeft het wel lekker opgegeten dus :D. Vis kan je ook nog even in warm water leggen voor je het geeft, het hoeft niet hoor ;). Dan eten ze het makkelijker.
Foto's leuk.
Door Truus
#387592
Sofie schreef: Hoe komt het dat ze het makkelijker eten als je het in warm water legt?
Alles is dan net iets zachter.Dus makkelijker en ze vinden het vaak ook lekkerder zo.
Door Doedels
#387601
Dat ging dus erg goed. Leuke foto's. Petr is niet zo dol op sardines, maar forel vind hij lekker. Mijn honden hebben ook hangoren met lang haar en ik maak hun oren altijd vast met zo'n haarklem/knijper. Dat scheelt een hoop troep en vislucht in hun oren.
Door Sofie
#390603
Doedels schreef: Dat ging dus erg goed. Leuke foto's. Petr is niet zo dol op sardines, maar forel vind hij lekker. Mijn honden hebben ook hangoren met lang haar en ik maak hun oren altijd vast met zo'n haarklem/knijper. Dat scheelt een hoop troep en vislucht in hun oren.
Hahah had ik daar vroeger aan gedacht....ze rook nog 2 dagen naar de vis.... ::)
Door carlala
#392543
Geef je de vis dus in zijn geheel.

En hoeveel mag de vis wegen?

En de volgende dag weer gewoon kvv?

ben me aan het inlezen.
En wil Pepper een keer vis gaan geven, hij eet al wel sardientjes uit blik enzo....
Door Doedels
#392572
carlala schreef: Geef je de vis dus in zijn geheel.

En hoeveel mag de vis wegen?

En de volgende dag weer gewoon kvv?

ben me aan het inlezen.
En wil Pepper een keer vis gaan geven, hij eet al wel sardientjes uit blik enzo....
Ik geef hele vis. Voor een beginner kun je de vis ook in mootjes snijden. En je geeft de zelfde hoeveelheid als van kvv. De volgende dag weer gewoon kvv of iets anders. Sommige mensen leggen vis even in warm water. Daardoor wordt vis zachter en voor sommige honden aantrekkelijker.
Door Sofie
#392737
carlala schreef: Geef je de vis dus in zijn geheel.

En hoeveel mag de vis wegen?

En de volgende dag weer gewoon kvv?

ben me aan het inlezen.
En wil Pepper een keer vis gaan geven, hij eet al wel sardientjes uit blik enzo....
Het was voor Lady de 1ste keer en had meteen een "moeilijke" vis genomen.
Ik had hem eerst heel gegeven...maar het lukte niet zo goed en heb hem dan maar in stukken gesneden.
Maar het is dus de bedoeling dat ze die altijd heel krijgt (en ja een hele vis).

Hoeveel de vis mag wegen: in een hele vis kan je uiteraard niet echt kiezen maar als ik stukjes ofzo vraag, vraag ik altijd zo rond de 250 à 300gram.

En dan krijgt ze idd de volgende dag weer haar Duck.

ps: jij hebt echt een schat van een cocker joh!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door