Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#386238
Gisteravond aten wij bloemkool en er bleef wat over. Daar heb ik dus een klein beetje van aan de doggies gegeven. Ze vonden het heerlijk!

Nu staat de bloemkool niet op de lijst van dingen die de hond niet mag, maar ik zie hem ook zo 1,2,3 niet staan in het lijstje voor een groentenmix.

Dus is mijn vraag: mogen ze gewoon wat restjes gekookte bloemkool hebben als wij dat overhouden? En hoe zit dat met de gekookte aardappels??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#386242
De bloemkool is geen probleem, zowel gekookt of rauw prima te geven. Hier vinden ze het gekookt/geblancheerd lekker en rauw maar zozo.

Aardappels zou ik beperken vanwege het zetmeel, maar een schepje van wat je overhoud zal ook wel loslopen.
Door Nelly
#386243
Ik geef ook wel eens wat gekookte groente, die over is hoor, en een enkel aardappeltje mag ook wel eens, maar niet te vaak en niet teveel, dan worden ze dik.
Door conleeuw
#386249
ook hier wordt etens restjes tussen de honden opgedeeld, dan komt het vaak op een eetlepeltje per hond uit.
Door Lil
#386500
Ik doe ook wel eens bloemkool door de gf mix voor de afwisseling! Gekookt wordt er hier tussen de katten en de hond bijna letterlijk erom gevochten, ze vinden het heerlijk.
Door richard
#386802
Ik geef mijn Dalmatische honden nooit bloemkool. Er zitten namelijk stevig wat purines in, evenals in brocolli overigens.

richard
Door maximus
#386806
richard schreef: Ik geef mijn Dalmatische honden nooit bloemkool. Er zitten namelijk stevig wat purines in, evenals in brocolli overigens.

richard
wat zijn purines? is dat schadelijk voor een hond?
Door 202spots
#386816
EstherVanPuck schreef: Nu staat de bloemkool niet op de lijst van dingen die de hond niet mag, maar ik zie hem ook zo 1,2,3 niet staan in het lijstje voor een groentenmix.
staat wel op de groentelijst hoor ;)
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=795
Dus is mijn vraag: mogen ze gewoon wat restjes gekookte bloemkool hebben als wij dat overhouden? En hoe zit dat met de gekookte aardappels??.
Van mij wel hoor, ik doe of rauwe broccoli of rauwe bloemkool(met blad) door de groentemix.
Wanneer ik voor mensen eten aan 't schoonmaken ben, dan staat er 2 spots naast me met ieder 'n kop onder me armen om wat uit de bak te jatten...
Zolang je niet TE veel geeft kan je 't dus best wel
rauw of gekookt geven
Aardappels geef ik heeeeel weinig, wanneer er toevallig 'n paar kruimels tafelresten zijn dan wel, maar wanneer je TEveel aardappels geeft gaan er trouwens ook behoorlijke stink winden van waaien... :-X
Door 202spots
#386821
maximus schreef: wat zijn purines? is dat schadelijk voor een hond?
Nee niet schadelijk voor de meeste rassen, maar de Dalmatian heeft 'n ander urine systeem dan andere rassen, en moet uit kijken dat er geen gruis of stenen komen.
Door de purine gehalte van de voeding in de gaten te houden hopen we dat te voorkomen.
Hier meer:
http://home.att.net/%7Ehattrick-dals/Pr ... ation.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door