Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door meesmerel1
#38285
Hoi,

ik ben volop aan het versvlezen en mijn hond vindt het super, alsook mijn kitten. Mijn andere kat moet er alleen niks van hebben. Ze snuffelt en haalt haar neus er voorop...ze vindt zelfs de vrije pure blikken niet echt lekker...nee voor haar liever Felix... >:( Ik wil haar dus het minst kwade voeren, maar alle kattenbrokken zijn ge-extrudeerd. Waarom is dat zo? Volgens mij zijn er helemaal geen geperste kattenbrokken....

Lastig lastig...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38652
Aangezien katten moeilijke eters zijn,tenminste ze zijn moeilijker te overtuigen dan de hond,dus moeten fabrikanten de brokjes al overgieten met smaak makers.
Geperste brokken zien er uit en ruiken als bix (koeien en paarden voer) geen kat die daar een brok van in zijn bekkie stopt.
Door meesmerel1
#39319
Ik weet niet of dat het is. Mijn kat vindt de geperste brokken van Mees (de hond) ook lekker.
Ik heb het aan de man van Farmfood gevraagd en hij zei dat ze er nog niet in geslaagd waren om het katteneten te persen. De brokjes vallen steeds uit elkaar.

Volgens de dierenwinkel verkoopt Fokker en Technical geperste brokjes, maar daar geloof ik niks van...

groetjes,

Marije
Gebruikersavatar
Door sylvia
#39482
De reden waarom het niet lukt kattenbrokken te persen zal toch wel liggen aan het extra aan smaakmakers ,meestal is dit vet,waardoor persen niet wil lukken. Mijn vorige kat deed een moord voor vuile pens en daar rennen de meeste poezen hard bij weg,dus het is geen zaak dat 1 poes die brokken lust een fabrikant moet een produkt neerzetten dat door 9 van de 10 lekker gevonden wordt.
Door meesmerel1
#40847
Ik bedoelde, mijn beider katten :D
Mijn kitten vindt pens soms ook wel te eten (beetje), de andere wil toch liever brokken...of vis, dat wel gelukkig, maar dat kan ik haar niet alle dagen geven...Mengen met Felix ofzo helpt ook niet, ze moet het dan niet meer!
Nu dus maar aan de Biofood-brokjes...
Weten jullie of Nutro op dieren getest is?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#41010
meesmerel1 schreef: Weten jullie of Nutro op dieren getest is?
Nee ,alleen bedenk wel dat alle brokken ook al testen ze niet zelf gebruik maken van de test resultaten van die de andere fabrikanten hebben laten doen.
Als je brokken voert weet je dat daarvoor dieren in lab zitten of hebben gezeten,ook voor die brok van de fabrikant die zelf geen lab heeft of er 1 inhuurt
Door meesmerel1
#41033
ze hebben tegenwoordig ook machines (helaas ook op dieren getest om te zien of het werkt) ervoor en vaak testen ze smaak bij fokker...maar idd. ergens in het proces kunnen er dieren in een laboratorium gezeten hebben. Dat geldt trouwens voor veel dingen (bijv. ook het veevoer dat de koe krijgt, je wasmiddel, shampoo, de medicijnen nodig om het slachtkuiken tot wasdom te brengen etc..heeft helaas met voedselveiligheid te maken. Het hotte issue van Min van LNV/VWS en EU).

Als ze het eenmalig testen en dan de testresultaten aan elkaar doorgaven, dan was het nog enigzins goed te praten, helaas is dat concurrentie-technisch kennelijk niet lonend...

maar als er niet actief testen worden gedaan op dieren, is dat al beter dan producten van bijv. royal canin, eukanuba of Hills. Omdat Nutro ook Amerikaans is, ben ik er bedacht op...
Door meesmerel1
#43765
pinkeltje schreef:

wat bedoel je hier precies mee?
volgens mij mogen ze daar meer en makkelijker dierproeven doen dan hier...en de VS is erg gericht op economie....dus hormonen in die beesten...in Europa mag dat niet (alhoewel de controle in niet alle landen even goed is...)

Bij de weg: de EU wil dit vlees niet kopen van de VS en is nu gedaagd voor het WTO-dispute panel (tijdje geleden al) (sorry, ben internationaal recht student, dus zou goed kunnen dat je niet weet waar ik 't over heb 8) )...
Laatst gewijzigd door meesmerel1 op vr 23 jan 2004, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door