Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vince
#386355
Ik heb van de turkse slager voor de hond een zak met kipperuggetjes meegekregen en nu wil ik dit gaan voeren, maar ik lees ook wel dat het het slechtste is wat je doen kan, een hond kippebotjes geven,(al is het gekookt). Nu denk ik dat als ik het geef dat de maagwand kapot kan gaan of dat het niet verteerd in de maag. Heeft men mij ook weleens voor gewaarschuwd. Het heeft nu 3 kwartier in de snelkookpan gezeten en ja... het ruikt volgens mijn hond erg lekker... en volgens mij ook.
Door Mevroi Kruim
#386357
Gekookte botten zijn levensgevaarlijk, die splinteren en kunnen dus idd maag- of darmwand doorboren.
Kippensoep maken dus van de bouillon, en de botten veilig weggooien.
Rauwe botten zijn prima te verteren voor honden, maar je moet er wel met beleid mee beginnen als ze nog nooit botten gegeten hebben. Lees alsjeblieft eerst het bottendocument in de bieb http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 15 sep 2005, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vince
#386362
Dankjewel voor de antwoorden. Dus ongekookt kippevlees kan geen kwaad alsmede de vlijmscherpe en keiharde botten ... Ja oke... in de natuur vreten ze het ook zo ja. Vorige week vrat ze een klein konijntje ineens helemaal op in het bos, beestje was zo weg... in zijn geheel. Erg zielig wel, maar toch wel heel lekker.
Door 202spots
#386363
Wanneer Vince in Feb. lid is geworden, dan zou ik denken dat ie onderhand wel weet dat we geen gekookte kip (of andere gekookte botten) geven.
Maar wanneer ie 't nog nergens op BP heeft gelezen......
dan zou ik denken dat ie 't EERST vraagd, voordat ie gaat koken. :-\
Ik denk dat ie voor zichzelf 'n lekker kippesoupie aan 't maken is, en hoop dat ie 't zelf opeet en niet aan z'n hond geeft.
Door Lizzy
#386395
Deze gekookte kippenruggen zou ik echt niet meer geven hoor! Ja, de bouillon kun je natuurlijk wel lekker geven aan de hond of er zelf soep van maken! Kippenbotten geef je altijd rauw. Dan zijn ze namelijk redelijk zacht, niet vlijmscherp en goed verteerbaar. Maar, geef ook geen (kippen)botten tegelijkertijd met brokken! Wat voer je je hond(en)?
Door vince
#386440
Ik heb al het bot weggehaald en het kippevlees dus gewoon gekookt gevoerd( wel zo veilig). er bleef haast geen bot meer over en de stukjes die er nog inzaten waren helemaal zachtgekookt en eruitgehaald. IK geef zoals altijd de honden farmfood, dit zijn geperste brokken. Maar ik geef de kip met rijst, edelgistvlokken, primeval gelatinaat en visolie eens per week
Gebruikersavatar
Door Pauline
#386444
Had na de eerste zin al de indruk dat het hier om zo'n vervelende grappemaker ging! Bah, alsof ze niets anders te doen hebben. :-X
Door Nelly
#386445
Waarom vind jij dat gekookte kip "wel zo veilig is"? En waarom al dat graanspul erdoor? Ik geloof niet dat dit bedoeld wordt als we het hebben over barf en/of KVV :-\
Door bowie
#386457
vince schreef: Ik heb al het bot weggehaald en het kippevlees dus gewoon gekookt gevoerd( wel zo veilig). er bleef haast geen bot meer over en de stukjes die er nog inzaten waren helemaal zachtgekookt en eruitgehaald. IK geef zoals altijd de honden farmfood, dit zijn geperste brokken. Maar ik geef de kip met rijst, edelgistvlokken, primeval gelatinaat en visolie eens per week
??? :-\
Door tieneke
#386476
vince schreef: IK geef zoals altijd de honden farmfood, dit zijn geperste brokken. Maar ik geef de kip met rijst, edelgistvlokken, primeval gelatinaat en visolie eens per week
Heb je hond toch iedere week mazzel gehad dat ie de gekookte kip heeft overleefd ;)buiten de farmfood natuurlijk ;)
Volgens mij en ik denk dat ik er niet veel naast zit,neem je de boel hier even in de zeik ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door