Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Skippy
#386160
ik heb runderhart voor onze honden gehaald
nu heb ik 2 vraagjes
1) geef je dit ook gewoon rauw ( dus zonder te koken)
2) hoeveel geef je aan een hond van ongeveer 30 kg voor 1 maaltijd

ik hoop dat iemand me antwoord kan geven

gr. Sylvia
Door Lizzy
#386171
Skippy schreef: ik heb runderhart voor onze honden gehaald
nu heb ik 2 vraagjes
1) geef je dit ook gewoon rauw ( dus zonder te koken)
2) hoeveel geef je aan een hond van ongeveer 30 kg voor 1 maaltijd

ik hoop dat iemand me antwoord kan geven

gr. Sylvia
Ja, dit kun je het beste rauw geven. Wat voer je je hond verder? Want alleen (of teveel) hart is natuurlijk niet goed.

Hart laxeert overigens wel iets. Dus als je voor het eerst hart gaat geven, dan zou ik niet teveel in 1 maaltijd geven want anders kun je de dag erop diarree verwachten.
Door Skippy
#386173
Zelf hou ik (ong)20 gr per kg lichaamsgewicht aan.

[quote][/quote]

bedankt

sylvia
Door Skippy
#386176
[Wat voer je je hond verder? Want alleen (of teveel) hart is natuurlijk niet goed.

wij zijn een partime barfer zoals jullie dat noemen
smorgens krijgen ze brokken
savonds
1x kippen nekkies
2x groenten
1x yoghurt 1 liter voor 8 honden door hun eten
1x vis
1x duck met ei inl. schil

en 1 dag helemaal Duck

dus de runderhart is voor de afwisseling moet dit soms nog met iets aangevuld worden?


verder sta ik open voor tips

gr. sylvia
Door Lizzy
#386179
Skippy schreef: [Wat voer je je hond verder? Want alleen (of teveel) hart is natuurlijk niet goed.

wij zijn een partime barfer zoals jullie dat noemen
smorgens krijgen ze brokken
savonds
1x kippen nekkies
2x groenten
1x yoghurt 1 liter voor 8 honden door hun eten
1x vis
1x duck met ei inl. schil

en 1 dag helemaal Duck

dus de runderhart is voor de afwisseling moet dit soms nog met iets aangevuld worden?


verder sta ik open voor tips

gr. sylvia
Aha, OK!

Tja, ehhh.... ik zou je natuurlijk aan willen raden om de brokken 'weg te gaan managen" uit je menu ;D!

Als ik het dus goed begrijp eten ze 's avonds: 2 maal per week Duck, 1 maal per week vis, 1 maal per week kippennekken en dan 1 maal per week hart? En vasten ze dan 1 avond per week?

Ik kan niet zo goed inschatten of je percentage-wise ook goed bezig bent, maar als je 6 maaltijden per week 'compleet' voert, dan komt dat natuurlijk niet zo krap en lijkt me dit er goed uit zien. Ik zou zelf alleen proberen 1 keer per week vuile pens te geven en ik denk dat je ook nog wel ruimte hebt om een maaltijdje vlees (gewoon vlees/spiervlees) te geven met iets van groentemix.

Als ik mijn honden een orgaanvlees maaltijd geef, dan geef ik dat gemengd met groentemix. Daarna krijgen ze altijd een wat groter bot. Ik geef overigens meerdere soorten orgaanvlees in 1 maaltijd. Bijv. runderhart + lamslever + lamsnier + groente + lamsribben. Maar aangezien jouw honden nog brokken eten, zou ik niet direct voor lamsribben/andere harde botten gaan. Maar je zou dus een beetje hart + lever kunnen geven, dat kunnen mengen met bijv. groentes en een paar kippennekken toe. Door wat bot toe te voegen aan een orgaanvlees maaltijd heb je minder kans op diarree.
Door Skip
#386317
ls ik het dus goed begrijp eten ze 's avonds: 2 maal per week Duck, 1 maal per week vis, 1 maal per week kippennekken en dan 1 maal per week hart? En vasten ze dan 1 avond per week?

Ik kan niet zo goed inschatten of je percentage-wise ook goed bezig bent, maar als je 6 maaltijden per week 'compleet' voert, dan komt dat natuurlijk niet zo krap en lijkt me dit er goed uit zien. Ik zou zelf alleen proberen 1 keer per week vuile pens te geven en ik denk dat je ook nog wel ruimte hebt om een maaltijdje vlees (gewoon vlees/spiervlees) te geven met iets van groentemix.


ze krijgen 1 avond en 1 hele dag Duck

ik neem aan dat dit geen pens is uit een pakje
waar haal je verse pens?

vanavond krijgen ze dan runderhart met groenten

gr. sylvia
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door