Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#383793
Hallo! :D
Ik heb 3 weken geleden van de visboer een zalmkop gekregen voor Joey. Ik heb hem (of haar ;) )net uit de vriezer gehaald met de bedoeling hem morgen als zondagsfeestmaal te geven.
Maar Joey eet altijd carnibest en dan krijgt hij zo'n 250 gram, hooguit 280 gram per keer (klein hondje van 10,5 kilo) en die zalmkop weegt wel 450 gram. Kan ik nou de hele kop gewoon geven of moet ik de helft gewoon weggooien (zonde natuurlijk ::)) ??
Klinkt misschien een beetje mutsig maar ik ben bang dat anders zn maag 'knapt' oid. omdat hij nooit zo'n grote hoeveelheid in een keer krijgt.
Door 202spots
#383825
Je kan de kop in de helft hakken of knippen en dan de ene helft geven en de andere helft terug in de vriezer voor volgende week. ;)
Door Lizzy
#383828
Ik laat ze hier de helft opeten en gooi de kop rustig terug in de koelkast voor de volgende dag of terug in de vriezer voor de week erop.
Door Jojo
#383851
Dus als ie al ontdooit is kan ik um gewoon weer opnieuw invriezen?!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#383856
Jojo schreef: Dus als ie al ontdooit is kan ik um gewoon weer opnieuw invriezen?!
Ja, kan, je kunt het overgebleven stukkie ook de volgende dag geven.

Oh ja....have fun ;D
Door Jojo
#383922
Angelique schreef: Ja, kan, je kunt het overgebleven stukkie ook de volgende dag geven.

Oh ja....have fun ;D
Ik verheug me er nu al op, nog het meest op het doormiddenhakken van die kop :-X :-X :-X
Door Truus
#383967
Jojo schreef: Ik verheug me er nu al op, nog het meest op het doormiddenhakken van die kop :-X :-X :-X
Hou je ogen wel open, doe ze niet dicht! ;D
Laatst gewijzigd door Truus op zo 11 sep 2005, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#384014
Hen net Joey uitgelaten, issie aan de dunne :-\
Hij is overigens absoluut niet ziek, maar wel dunne drab dus wat er uit kwam. Is het wel verstandig om die zalm nu te geven (hij heeft het nog nooit eerder gehad) ?!?
Door Truus
#384023
Dan zou ik het andere stuk niet meer geven maar teug in de vriezer doen. Hier krijgen ze na de vis altijd een kalfsrib waardoor het bot de ontlasting wat harder maakt. Vis werkt laxerend. Heb je wat carnibest gegeven?Het is mischien wat te veel zalmkop geweest.
Door Jojo
#384031
Truus schreef: Dan zou ik het andere stuk niet meer geven maar teug in de vriezer doen. Hier krijgen ze na de vis altijd een kalfsrib waardoor het bot de ontlasting wat harder maakt. Vis werkt laxerend. Heb je wat carnibest gegeven?Het is mischien wat te veel zalmkop geweest.
Hij heeft de zalm nog helemaal niet gehad!!!!
En daarom vroeg ik het juist, omdat ik ook meende dat die zalm ook nog weer wat laxerend zou werken :-\
Laatst gewijzigd door Jojo op zo 11 sep 2005, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#384034
Jojo schreef: Hij heeft de zalm nog helemaal niet gehad!!!!
En daarom vroeg ik het juist, omdat ik ook meende dat die zalm ook nog weer wat laxerend zou werken :-\
O....dan zou ik het nu niet geven nee. Misschien een virusje :-\. Even afwachten hoe het nu gaat.
Door Jojo
#384042
Ik geef hem zo eerst even een eendenek (krijgt hij altijd hele stevige ontlasting van door de botjes) en een beetje fytomix van carnibest voor zn darmpjes. En dan vanavond maar die halve zalm, hij is verder helemaal niet ziekjes dus ik denk dat ik het maar ga proberen, hij is nu al ontdooit :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#384095
Ik merk er hier nooit iets van, dat vis laxerend zou werken. ;)
Door Borke
#384098
mb schreef: Ik merk er hier nooit iets van, dat vis laxerend zou werken. ;)
ik ook niet!
Door Lizzy
#384514
Ik vind sardientjes redelijk laxerend werkend maar zalmkop vind ik ook niet laxerend werken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door