Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#383315
Ik heb net even in de telefoongids gekeken en gezien dat er best wel veel islamitische slagers in Den Haag zitten. Nu is mijn vraag wat is normaal om te vragen aan spul voor de hond. Hebben jullie dat via telefoon gedaan of ben je er langs gegaan. Ik ben wat het laatste betreft niet zo een held, buiten het feit dat ik denk dat er misschien een taalprobleem kan zijn of dat ik vierkant uitgelachen ga worden. Hoe moet het eventuele spul eruitzien? :-\

Cindy
Door Audrina
#383331
Bij de meeste islamitische slagers spreken ze tegenwoordig gewoon Nederlands. Ik denk alleen niet dat ze weten wat wel of niet geschikt is voor je hond (bij Nederlandse slagers trouwens ook niet) en dat ze je al gauw dragende botten (delen van poten, zware wervels, e.d.) mee zullen geven als je om iets voor je hond vraagt.
Ze staan daar niet gauw raar te kijken hoor, als je zegt dat het voor je hond is. Ik ben nu bij meerdere islamitische slagers geweest, heb er overal eerlijk bij gezegd dat het voor mijn honden was en ik ben toch overal keurig netjes geholpen.
Waar je wel op moet letten is dat sommige islamitische slagers geen vaste prijzen hebben en dat het dus kan gebeuren dat je vandaag ergens 2,50 per kilo voor betaald en de volgende keer dat je komt ineens het dubbele.
Verder ziet het vlees er gewoon hetzelfde uit als bij Nederlandse slagers.
Door 202spots
#383340
Cindy de Wolf schreef: Ik ben wat het laatste betreft niet zo een held, buiten het feit dat ik denk dat er misschien een taalprobleem kan zijn of dat ik vierkant uitgelachen ga worden. Hoe moet het eventuele spul eruitzien? :-\
Cindy
Kijk ander even hier
http://www.barfclub.nl/BottenTEST.htm
http://www.barfclub.nl/vlees__orgaanvlees.htm
print the fotos van wat je wil hebben, dan hoef je dat alleen maar te laten zien, of zelf in de vitrine opzoeken en aanwijzen.
Success!

Oops had niet gezien dat Lupa ook als had gezegd,,
Door Borke
#383410
Wat wij deden was om te beginnen wat vlees voor onszelf kopen, dat geeft je ook de kans om wat beter rond te kijken.
Dan vragen om pens of lams- of geitenribben, kip voor de hond.
We kregen vaak ook gratis botten mee, dan moet je alleen opletten want dat is meestal van dragende delen. Bij onze Borke is dat niet zo'n punt, want is het van jonge dieren dan eet en verteert hij dat prima en is het ouder en harder dan laat hi het laatste stuk gewoon liggen.
Door Cindy de Wolf
#383429
Dus eigenlijk zou je het een en ander ook moeten kunnen krijgen bij een nederlandse slager? Wij halen namelijk ons eigen vlees bij de scharrelslager.

Ik zie hier ook vaak bij aanbod leuke aanbiedingen staan en die blijken dan afkomstig te zijn van een reguliere slager. Helaas niet op rijafstand.

Cindy
Door Audrina
#383434
Bij de Nederlandse slager kun je wel dingen zoals kalfsvlees, rundvlees, e.d. halen. Geschikte botten hebben ze er meestal niet en vaak zijn ze ook nog eens vrij duur. Bij de poelier kan je ook kip halen, maar ook die is meestal niet goedkoop.
Een islamitische slager is vaak goedkoper en ze verkopen er botten die wel geschikt zijn voor je hond.
Door Borke
#383474
Ik denk dat er niet zovel ambachtelijke Nederlandse slagers zijn en dat ze het vlees vaak 'kant en klaar' (dus zonder botten) aangeleverd krijgen.
Waarschijnljk is dat het verschil met de Islamitische slagers, die veel meer zelf nog uitbenen en daardoor ook botten hebben.
Het zijn echt hele goede slagers met prima vlees voor een goede prijs!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door