Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sheela
#383045
Gisteren 2 kattinnetjes laten steriliseren.
Doordat het ene af en toe wat bloed plaste vroeg ik de DA eens na te gaan of ze gruis had.
Dat was negatief. Wel vond ze suiker in de urine.
Nu is het zo, volgens de DA, dat indien men suiker in de urine van de hond vindt dat het sowieso diabetes is. Bij een kat is dit niet zo.
Om te voldoen aan 4 criteria moeten ze 1)veel drinken en eten, 2)vermageren, 3)suiker in het water en 4)in het bloed.
Suiker kon stijgen door de stress, heeft iets te maken met de bijnieren die dan te veel cortisol afscheiden (ik kan ook niet dadelijk het verband leggen).
Nu, Tiblanche is een heel heel bang kattinnetje. Ze verstopt zich gauw als er sterke geluiden zijn, stopt dadelijk met eten en ik vermoed dat ze ook stopt met plassen op de kattenbak of ergens anders als ze zich gestoord voelt. Als ze in de tuin een verdacht geluidje hoort sprint ze dadelijk naar binnen.
De arts heeft dat wat bloed geprikt na de operatie (in haar oortje), het bloed op een stikje gedaan en in een apparaatje gestoken om te meten.
Ze had 120, lichtjes gestegen, maar volgens haar vermoedelijk door de stress. Katten met echte diabetes scoren al meteen 300.
Vermoedelijk is haar regelmatig bloedplassen idiopatisch.
De arts zei dat ik stress voor haar moet vermijden (tja, is niet gemakkelijk met een bang katje) en dat ik verzurend eten moet geven. Het enige dat ze tot nu toe maar lust is kippenfilets. Die CB gaat er altijd nog niet in.

Iemand anderes raad?


Sheela
Laatst gewijzigd door sheela op vr 09 sep 2005, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#383110
als je nou eens met bach bloesems aan de slag gaat? volgens mij moet je ver kunnen komen als je de juiste bloesem te pakken kunt krijgen
Door Doedels
#383325
sheela schreef: De arts zei dat ik stress voor haar moet vermijden (tja, is niet gemakkelijk met een bang katje) en dat ik verzurend eten moet geven. Het enige dat ze tot nu toe maar lust is kippenfilets. Die CB gaat er altijd nog niet in.

Iemand anderes raad?


Sheela
Krijg je er ook geen hart of zo in? Evt. gemalen of klein gehakt. Je kunt de voedijg ook verzuren door vit. C en troebele appelazijn.
Door sheela
#383368
Dat is het hem net? Welke? Er zijn er zoveel? Ik ken hier niemand zo dadelijk in de buurt die op die manier met dieren werkt.
Mag ik trouwens die bloesems onder het eten mengen?

Ik kan het nog eens proberen met hart, maar....
Is die vit C niet te zuur (ik bedoel dan van smaak)? Of die appelazijn? Ik weet niet hoe de mensen hier op het forum er in slagen dat aan hun katten te geven.

Een homeopatische korreltje aan haar geven is ook al een gevecht. En dat moet ik dat maar voor een korte tijd geven.
Ik geef haar en de andere kattin gedurende 10 dagen druppels Reco Vetsem (2x5 per dag). Wat een miserie met haar, niet met de andere. En morgen krijgt ze nog eens een pilletje (gelukkig een heel klein) AB gedurende 4 dagen. De DA zei dat als ik er niet in slaagde het haar te laten inslikken dat ik dan maar niet moest insisteren.
De wonde is mooi en zij hebben allebei een spuitje AB gekregen dat een paar dagen werkt. Het is puur preventief zei ze.
Door Femke
#383680
sheela schreef: Dat is het hem net? Welke? Er zijn er zoveel? Ik ken hier niemand zo dadelijk in de buurt die op die manier met dieren werkt.
Mag ik trouwens die bloesems onder het eten mengen?

ja dat mag hoor, door het voer mengen! Ik zal eens zoeken op een site waar de bach bloesems op staan, en dan ga je gewoon zoeken op angst. En dan zul je zien dat er -tig bloesems bij angst staan, en dan ga je gewoon lezen tot dat je degene gevonden hebt die het beste bij je kat past. Ik plaats hier straks onder wel een link (heb een tijdje geleden een nieuwe laptop gekregen dus ik ben alle favorieten kwijt)
Ik kan het nog eens proberen met hart, maar....
Is die vit C niet te zuur (ik bedoel dan van smaak)? Of die appelazijn? Ik weet niet hoe de mensen hier op het forum er in slagen dat aan hun katten te geven.
ik doe voor de katten altijd alles door het voer, tenzij het écht niet mag of kan.
Een homeopatische korreltje aan haar geven is ook al een gevecht. En dat moet ik dat maar voor een korte tijd geven.
Ik geef haar en de andere kattin gedurende 10 dagen druppels Reco Vetsem (2x5 per dag).
Wat een miserie met haar, niet met de andere.
Geef je die reco vetsem rechtstreeks in de bek? Tjeempie er zit iets van 69% alcohol in en het is echt hartstikke scherp (ik heb het geproefd, voor ik het aan mijn hond gaf)
Voor Sunday deed ik de druppels op een lepel, paar druppels melk erbij en dan likte hij het zo van de lepel. Eigenlijk moet het net zo weinig zijn dat ze het niet doorslikken. Katten reageren vaak niet goed op melk, voor hun misschien een theelepeltje kippenbouillon ofzo?
En morgen krijgt ze nog eens een pilletje (gelukkig een heel klein) AB gedurende 4 dagen. De DA zei dat als ik er niet in slaagde het haar te laten inslikken dat ik dan maar niet moest insisteren.
Gewoon het tabletje tussen 2 lepels pletten en dan het poeder door iets heeeeel lekkers mengen (bijv sardientjes uit blik) Niet teveel, hooguit een eetlepel want als ze het niet op krijgen dan krijgen ze ook niet alle medicijn binnen. Maar als de d.a. zegt dat het niet echt nodig is dan zou ik dat pilletje rustig laten zitten ;)

De wonde is mooi en zij hebben allebei een spuitje AB gekregen dat een paar dagen werkt. Het is puur preventief zei ze.
lekker laten zitten dus, die A.B. ;)

Beterschap met je kattin!
Door sheela
#384077
Femke,

Heel erg bedankt voor de info en de tips.
Ik geef die reco vetsem wat vermengd met water (5 druppeltjes is wat te weinig om op te zuigen).
Het valt wel mee, toch met Rani die laat zich doen, maar Tiblanche dat is andere koek.
Ik heb de indruk dat ze goed genezen... Ze lopen goed rond en komen eten vragen..

De links over de Bachbloesems ga ik eens op het gemakske doorlezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door