Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#381651
Vandaag een aardige partij rundvlees bij de slachterij in Moravie gekocht.
Ik had oa runderstrotten besteld,doe thuis 1 van de grote zakken open en zie daar alleen lange en grote luchtpijpen met veel vet en somige met aardig wat vlees langs de luchtpijp,gelukkig was het maar 1 grote zak ::)de andere partij was wel runderstrotten.
Mag ik deze als maaltijd geven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#381676
De echte strotten geef ik wel als maaltijd, de luchtpijpen snij ik in stukken als snabbeltje omdat het hoofdzakelijk kraakbeen is. Wat er aanhangt aan vet en long is voor de kliko :-X
Door tieneke
#381701
Angelique schreef: De echte strotten geef ik wel als maaltijd, de luchtpijpen snij ik in stukken als snabbeltje omdat het hoofdzakelijk kraakbeen is. Wat er aanhangt aan vet en long is voor de kliko :-X
Das lekker dan >:(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#381835
Lizzy schreef: Waarom zou je long weggooien? En vet? Zonde! Op laten eten die handel! (desnoods in kleinere porties).
Ik gooi de long weg omdat een aantal hier het toch niet eten en anderen er weer hele taaie ontlasting van krijgen. Een ienepiene stukkie wat aan zo'n luchtpijp zit blijft eraan zitten, maar meer ook niet. Het vet haal ik er ook af omdat het eten al vet genoeg is en er al een aantal op rantsoen staan en ik dan als tussendoortje niet nog eens een vettig iets wil geven. Daarbij vind ik het vies vet, het vet wat b.v. aan een pens zit ziet er veel gezonder en prettiger uit. (oke, ik weet nu zeik ik lol)
Door tieneke
#382219
Lizzy schreef: Waarom zou je long weggooien? En vet? Zonde! Op laten eten die handel! (desnoods in kleinere porties).
Okidokie :D
Heb vanmiddag een paar grote stukken in pretporties/ipv staafje pens ::) verdeeld en voor te proberen ieder een stuk gegeven.
Het smerige grote barfvarken Tinus roste het in nog geen 2 seconden naar binnen! :o
Tara deed er iets langer over,een minuut of 10 ;)
Door tieneke
#382221
Angelique schreef: Ik gooi de long weg omdat een aantal hier het toch niet eten en anderen er weer hele taaie ontlasting van krijgen. Een ienepiene stukkie wat aan zo'n luchtpijp zit blijft eraan zitten, maar meer ook niet. Het vet haal ik er ook af omdat het eten al vet genoeg is en er al een aantal op rantsoen staan en ik dan als tussendoortje niet nog eens een vettig iets wil geven. Daarbij vind ik het vies vet, het vet wat b.v. aan een pens zit ziet er veel gezonder en prettiger uit. (oke, ik weet nu zeik ik lol)
;D ;Dlekker vet! :P :P ;D ;D
Door SHIVA
#382238
Tieneke ik geef de strotten als maaltijd en de pijp met vet als tussendoortje
heb geen enkel probleem met de ontlasting en ze vinden het heerlijk
gr shiva
Door tieneke
#382250
SHIVA schreef: Tieneke ik geef de strotten als maaltijd en de pijp met vet als tussendoortje
heb geen enkel probleem met de ontlasting en ze vinden het heerlijk
gr shiva
Ja doe ik nu ook maar!
Ach wat vinden ze hier niet lekker ::) ::)
Door Nelly
#382470
Overigens geef ik strotten, al dan met een stuk luchtpijp eraan ook gewoon als maaltijd hoor, snij er hooguit een paar flubbertjes vanaf voor de katten. Andor schuift zo'n strot in no time naar binnen, voor Angel moet ik 'm in stukken snijden, anders gaat ze ermee lopen mutsen ::) Overiens eet Andor vaak zo gulzig dat de strot er even later weer uitkomt, en dan weer smakelijk opgegeten wordt, da's dus 2x genieten 8)
Door tieneke
#383241
Nelly schreef: Overigens geef ik strotten, al dan met een stuk luchtpijp eraan ook gewoon als maaltijd hoor, snij er hooguit een paar flubbertjes vanaf voor de katten. Andor schuift zo'n strot in no time naar binnen, voor Angel moet ik 'm in stukken snijden, anders gaat ze ermee lopen mutsen ::)
Tara is ook zo'n trut ;)
Had vanavond grote eendennekken moet ik ze klein maken want ze eet het echt niet ::)
Tinus stond te loeren en greep een nek weg,das pech voor Tara.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door