Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#382452
Als het goed is krijg ik vandaag vuile pens!!! Op ringtraining had ik het met iemand (KarinvanBlitz) over versvlees en waar te halen, en de stagiare ving dat op en riep dat zij een kennis heeft die af en toe slacht. Nu was Martijn gisteren op ringtraining en vertelde ze dat hij vandaag ging slachten, dus of we dan interesse hadden in de vuile pens en 'boekmaag' ofzo. Jaaaaaahhh!!!!!!! Dat wordt dus vandaag gebracht.... hopelijk past het in de vriezer :-\

Zit ik alleen nu even diep na te denken waar ik zo'n megapens ga snijden/hakken ??? Effe kijken of ik nog ergens wat hout heb liggen wat vies mag worden.

Langzaamaan kom ik dan aan steeds meer barf-spul!!!
Door Mevroi Kruim
#382453
Groot zeil over de tuintafel, speciale vleessnijplank erop, weegschaal bij de hand, schort en handschoenen aan, messen slijpen .... zagen maar ;D ;D ;D
Oja, de zakken waarin ik de boel verpak zet ik vantevoren klaar, met tekst erop, dan kan ik direct inpakken en dan hop de vriezer in.
Boekmaag is trouwens nog veel taaier :-X :-X ;D
Door Lizzy
#382454
EstherVanPuck schreef: Als het goed is krijg ik vandaag vuile pens!!! Op ringtraining had ik het met iemand (KarinvanBlitz) over versvlees en waar te halen, en de stagiare ving dat op en riep dat zij een kennis heeft die af en toe slacht. Nu was Martijn gisteren op ringtraining en vertelde ze dat hij vandaag ging slachten, dus of we dan interesse hadden in de vuile pens en 'boekmaag' ofzo. Jaaaaaahhh!!!!!!! Dat wordt dus vandaag gebracht.... hopelijk past het in de vriezer :-\

Zit ik alleen nu even diep na te denken waar ik zo'n megapens ga snijden/hakken ??? Effe kijken of ik nog ergens wat hout heb liggen wat vies mag worden.

Langzaamaan kom ik dan aan steeds meer barf-spul!!!
Reken gerust op een kilootje of 15 (als je de hele pens krijgt en als het van koe is) ;D! Ik knip er altijd stukken af met een hele scherpe schaar. Dat vind ik het beste werken. Ik laat de pens dus in de zak, knip er stukken af en deze leg ik dan even in een vleeskrat om later te verpakken.
Door EstherVanPuck
#382456
Ik heb niet zo'n grote, scherpe schaar... en ook geen zeil! ;D Ga nu maar even snel zoeken wat ik er dan onder kan leggen. Ooooooh, dat wordt een smeerboel ;D ;D ;D
Door Lizzy
#382458
EstherVanPuck schreef: Ik heb niet zo'n grote, scherpe schaar... en ook geen zeil! ;D Ga nu maar even snel zoeken wat ik er dan onder kan leggen. Ooooooh, dat wordt een smeerboel ;D ;D ;D
Ja, ik zou zeggen "veel plezier" ;D!

Ik heb mijn schaar trouwens gewoon bij de Albert Heijn gekocht. Wereld-ding! Plastic tafellaken kun je trouwens makkelijk bij zaken als Marskramer per meter kopen!
Door EstherVanPuck
#382461
Lizzy schreef: Ja, ik zou zeggen "veel plezier" ;D!

Ik heb mijn schaar trouwens gewoon bij de Albert Heijn gekocht. Wereld-ding! Plastic tafellaken kun je trouwens makkelijk bij zaken als Marskramer per meter kopen!
Ik vlieg even naar het dorp!!!!!! Ze is er toch nog niet...
Door Malamute
#382462
Esther,
Ik snij mijn pens altijd terwijl ze hangt dat gaat makkelijker want zo een ding is niet plat. Ik gebruik een trapladder en hang de pens met een haak eraan en dan maar snijden.
Nicole
Door Mevroi Kruim
#382491
Vuilniszakken eronder gaat ook prima hoor, maar een zeil is handiger want dat bijft netjes liggen.
En idd is een pens niet vlak, maar ik heb meestal kalfspensen en die passen toch wel goed op de tuintafel, en snijden gat heel snel. Van knippen krijg ik RSI 8)
Ik heb wel een groot en een klein slagersmes en een messenslijper trouwens, in het kader van barfspullen ;D ;D messen worden zeer frequent geslepen want eht werkt zoveel lekkerder met een scherp mes. Alleen oppassen voor de vingertjes :-X :-X ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#382547
Ik zet de zak gewoon in het aanrecht, ik knip in de zak en kiep het direct in een diepvrieszakje
Door EstherVanPuck
#382563
Zeil is gekocht, messen heb ik genoeg. Ooit zo'n dure koffer aangeschaft met alle maten, en een messenslijper! Dat komt nu toch van pas.

Ze brengt het vanavond laat pas, en dan zijn we er niet. Ze gooit het dus in de vriezer, kan ik morgen half bevroren pens gaan snijden. Of vannacht in de tuin..... weet niet wat de buren daar van gaan denken ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#382688
Nou zoals Lizzy al opmerkte je kunt pens het beste snijden als het half bevroren is, dus wat dat betreft zit je goed. ;D
Door Maris
#382689
Kruimel schreef: Nou, dan is het donker en ze slapen, dus een ideale tijd lijkt me ;D
Of ze bellen de politie dat ze denken dat je iemand aan het slachten bent ;D ;D
Door Ike
#382699
Maris schreef: Of ze bellen de politie dat ze denken dat je iemand aan het slachten bent ;D ;D
, ja lijkt me geweldig, heb helemaal beeld ;D ;D
heb zelf jaaaaaaren geleden eens de politie gebeld omdat er volgens mij heel lang een alarm afging bij onze toenmalige buren, bleek uiteindelijk hun wekker te zijn die afliep (en waar hun dus niet wakker van werden) ;D, nou ja, toen was dus iedereen wakker ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door