Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#380762
Call me stupid, maar ik heb nog nooit kopvlees van dichtbij gezien. Ik krijg het deze week wel van de slager, want ze zijn vandaag weer aan het uitbenen en hij keek niet vreemd op van mijn bestelling. :o

Hoe moet ik me deze delicatesse voorstellen? Zijn het lappen spiervlees van de wang bijvoorbeeld? En zo ja: geef je die dan ook als lap (lijkt me in ieder geval wel leuk voor ze...). Kun je kopvlees als deel uitmakend van de categorie 'spiervlees', mits voldoende afgewisseld met andere beestensoorten natuurlijk, onbeperkt geven? Ik bedoel, met orgaanvlees/lever moet je kwa laxerende werking een beetje oppassen. Zijn er nog bijzonderheden te melden bij kopvlees?

Ben benieuwd!

Groeten, Judith
Door Lizzy
#380766
Judith van Sam schreef: Call me stupid, maar ik heb nog nooit kopvlees van dichtbij gezien. Ik krijg het deze week wel van de slager, want ze zijn vandaag weer aan het uitbenen en hij keek niet vreemd op van mijn bestelling. :o

Hoe moet ik me deze delicatesse voorstellen? Zijn het lappen spiervlees van de wang bijvoorbeeld? En zo ja: geef je die dan ook als lap (lijkt me in ieder geval wel leuk voor ze...). Kun je kopvlees als deel uitmakend van de categorie 'spiervlees', mits voldoende afgewisseld met andere beestensoorten natuurlijk, onbeperkt geven? Ik bedoel, met orgaanvlees/lever moet je kwa laxerende werking een beetje oppassen. Zijn er nog bijzonderheden te melden bij kopvlees?

Ben benieuwd!

Groeten, Judith
Geen gekke vraag hoor!!

Het zijn lappen rundvlees uit de kop. Er zitten altijd wel kimmels aan. Dat zijn witte puntjes (zonder voedingswaarde). Als je pech hebt zit er ook nog wel eens een stukje huid aan. De honden vinden dat alleen maar lekker ;D.

En ja, kopvlees is spiervlees. Je kunt het net zo beperkt/onbeperkt geven als ieder andere vleessoort. Het is vrij taai vlees overigens. En ik vind het ook slijmerig aanvoelen.

Verder kan ik er niks bijzonders over vertellen.....

Ik zoek nog even een fotootje van kimmels!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 05 sep 2005, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#380773
Jummie, ik verheug me nu al op de kimmels ;D ;D ;D. Weer een nieuw woord geleerd! De foto laat werkelijk niets aan de verbeelding over, hihi. Dus je kunt het bij wijze van tandenborstel aan één stuk geven. We zullen zien of ze het wat vinden! Bedankt weer voor de rappe reactie!

Groeten, Judith
Gebruikersavatar
Door Angelique
#380775
Lizzy schreef: . En ik vind het ook slijmerig aanvoelen.

Uhhh, als het vers is is het niet slijmerig hoor, dan voelt het gewoon aan net als ieder ander vlees.
Door Mevroi Kruim
#380800
Het stinkt op de een of andere manier erger dan ander vlees, vind ik. En er zitten van die lekker stevige (=taaie) peesplaten in. Kátur moet er altijd errug van zuchten, de luilak ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#380944
Angelique schreef: Uhhh, als het vers is is het niet slijmerig hoor, dan voelt het gewoon aan net als ieder ander vlees.
Nou ik krijg het onderhand zo van de koe en ik vind het ook slijmerig, ehhhh het kwijl zit er onderhand nog aan om het zo te zeggen. Als je schoon kopvlees hebt is dat net maar als je vuilkopvlees hebt dan is zeker dat waar de kimmels zitten gewoon glibberig.



(of anders weet ik niet wat voor vlees jij eet als je vind dat het het zelfde aanvoelt hahahahahaha)
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 05 sep 2005, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#381053
Geloof toch dat ik mijn meisjesnaam maar weer aanneem, want na het verhaal over kimmels te hebben gelezen vind ik deze achternaam toch een beetje..... :-X :-[ :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381267
Pauline schreef: Geloof toch dat ik mijn meisjesnaam maar weer aanneem, want na het verhaal over kimmels te hebben gelezen vind ik deze achternaam toch een beetje..... :-X :-[ :-\
whaaaaaaaaaaaaaaaaaa Pauline Kimmels ;D ;D ;D ;D ;D

Je zou bijna denken dat we het verzinnen om jou te plagen hahahaha
Gebruikersavatar
Door Angelique
#381298
sylvia schreef: Nou ik krijg het onderhand zo van de koe en ik vind het ook slijmerig, ehhhh het kwijl zit er onderhand nog aan om het zo te zeggen. Als je schoon kopvlees hebt is dat net maar als je vuilkopvlees hebt dan is zeker dat waar de kimmels zitten gewoon glibberig.



(of anders weet ik niet wat voor vlees jij eet als je vind dat het het zelfde aanvoelt hahahahahaha)
Mmmm, ik zei ook, als het vers is. Als het net een dagje langer ontdooit is wordt het wel slijmerig.

En nu ik erover nadenk zit ik eigenlijk nooit met m'n handen aan het gewone vlees :-X
Gebruikersavatar
Door Pauline
#381330
sylvia schreef: whaaaaaaaaaaaaaaaaaa Pauline Kimmels ;D ;D ;D ;D ;D

Je zou bijna denken dat we het verzinnen om jou te plagen hahahaha
Nou dan ben ik gewoon weer Pauline Weenink! :P :P :P :P
Door Robian
#381335
Pauline schreef: Nou dan ben ik gewoon weer Pauline Weenink! :P :P :P :P
Wat vindt Eddie daarvan?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381357
Angelique schreef: Mmmm, ik zei ook, als het vers is. Als het net een dagje langer ontdooit is wordt het wel slijmerig.

En nu ik erover nadenk zit ik eigenlijk nooit met m'n handen aan het gewone vlees :-X
Ik krijg het zo van de koe af.


geloof me gewoon vlees voor je zelf voelt echt anders. Schoon kopvlees voelt trouwens wel als gewoon vlees maar dan harder (tis ook zo taai als.....eehhhh.... een schoenzool.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381358
Robian schreef: Wat vindt Eddie daarvan?

Afbeelding
Als hij ziet wat kimmels zijn dan heet hij voortaan ook Weenink ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door