Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#380872
Janus (kater), 1 van mijn katten is helemaal niet in orde. Een dikke week geleden liep hij ineens mank met zijn linkerzijde. Omdat we niks konden vinden (verder was er ook niks te zien) en hij niet aangaf dat hij pijn had hebben we het even aangezien. We dachten dat hij misschien wel iets gekneusd had en dat moest dan na een paar dagen beter worden. Helaas.

Nu ging het gisteravond ineens veel slechter. Heeft nu last van alle 4 poten, bobbeltje op zijn poot (soort pukkel), bobbeltje aan zijn buik, gevoelige mond/rood tandvlees, opgezette pootje/voetjes en een soort schuurplek. Af en toe miauwde hij erg klagelijk. Dit was er echt nog niet eerder, we houden hem goed in de gaten. We weten dus echt niet wat dit nu kan zijn. Hebben gebeld voor een afspraak. Om twintig over zes kunnen we terecht bij de da. Ben echt benieuwd wat het kan zijn. Hoop niet iets ernstigs. Moet nog even werken en dan naar huis en door naar de da. Ik heb hem ter ondersteuning dagelijks Reiki gegeven, maar helaas heeft het niet mogen baten.

Hoop dat de da ons kan vertellen wat er met mijn knuffeltje aan de hand is!
#381301
Gisteren dus met Janus naar de da geweest. Was best wel ongerust, omdat we zelf geen idee hadden wat het kon zijn.

Dierenarts zag gelijk dat hij was afgevallen. Dat klopt ook. Eerst even ons verhaal gedaan en Janus werd even aangehaald door de da. Hij moest even rondlopen zodat hij kon kijken hoe het ging (Janus sloop over de grond). Toen zijn we begonnen met het onderzoek. Ik hield hem vast (wat ging hij tekeer zeg) en de da heeft hem grondig bekeken. Kreeg een brok in mijn keel toen hij zo'n pijn had en klagelijk miauwde/krijste. Zijn mond was erg gevoelig (chronische tandvleesproblemen) en hier moest ik maar verder gaan met homeopatische middelen. De problemen met zijn tandvlees zijn ineens erger geworden door zijn toestand. Toen de bobbeltjes bekeken. Dit waren volgens hem klieren.

Hij heeft toen de poten eens goed onderzocht. Er was niks gebroken of uit de kom. Zijn voetjes/kussens waren wel opgezet. Toen de da eens goed tussen zijn nageltjes keek en zijn nagels eens goed heen en weer beweegde zagen we het probleem gelijk. Zijn pootjes/kussens zaten helemaal vol (opgezet) met pus/etter. De arme ziel. Zijn nagels gaan nu dus ook los zitten en vandaar de pijn. Bij elke stap die hij zet heeft hij pijn. Verder heeft hij ook inwendig letsel aan zijn spieren. Volgens de da is hij over de grond heen gesleept terwijl hij zich vast probeerde te houden. Dus door een aanrijding van een auto meegesleept of door toedoen van mensen. Arme ziel.

Hij heeft nu tabletten meegekregen (pijnstillers en ontstekingsremmers). Daarnaast ga ik hem nog dagelijks Reiki geven en homeopatische middelen. Ook ga ik hem toch nog maar rescue remedie van Bach Bloesem geven. Vind het zo erg voor hem. Hij is ook zo bang geworden. Schrikt overal voor en kruipt soms helemaal in elkaar. Hij wil ook de hele tijd bij mij zijn. Moet deze week nog even werken en ben dan een weekje vrij. Kan ik hem (en de andere dieren) even extra verwennen/aandacht geven. Vind hij vast wel fijn.

Het zal nog wel even duren voordat hij beter wordt. We moeten hem nu eerst gewoon lekker verwennen en in de gaten houden. Pas als de ontstekingen/pijn weg is kunnen we verder kijken naar ander letsel. Ik hoop dat er niks blijvends is.

Ik hou jullie op de hoogte...

(Edit:) Bedankt voor jullie medeleven. Het doet Janus en mij goed om te weten dat er aan je gedacht wordt...
Laatst gewijzigd door Chrissie op di 06 sep 2005, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door