Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#379854
Ik heb Buck voor het eerst gemalen lamspens (van CB verkooppunt) gegeven.
Een dag later hele dunne ontlasting en zag er stukje pens tussen zitten :-\
Hij kreeg wel eens pens van Rodi, nooit geen problemen mee gehad.
Zou het kunnen dat de pens nieuw is voor hem en dat ie daarom effe diaree heeft? En die stukjes pens in de ontlasting dan?
Overigens wat me ook verbaasde is dat hij er niet echt dol op is ???
Door Lizzy
#379859
pup schreef: Ik heb Buck voor het eerst gemalen lamspens (van CB verkooppunt) gegeven.
Een dag later hele dunne ontlasting en zag er stukje pens tussen zitten :-\
Hij kreeg wel eens pens van Rodi, nooit geen problemen mee gehad.
Zou het kunnen dat de pens nieuw is voor hem en dat ie daarom effe diaree heeft? En die stukjes pens in de ontlasting dan?
Overigens wat me ook verbaasde is dat hij er niet echt dol op is ???
Vreemd. Niet goed verteerd dus.... Is hij wel helemaal lekker? Ik bedoel, misschien heeft hij buikpijn of een klein virusje? Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan de pens heeft gelegen... Hoewel Rodi wel runderpens is en natuurlijk zeeeeeer fijn gemalen... Mmm, ik weet het eerlijk gezegd niet!
Door pup
#379869
Ik zal wel even afwachten wat zijn ontlasting vandaag doet. Hij is verder niet ziek ofzo. En eet gewoon goed.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#379935
pup schreef: Ik heb Buck voor het eerst gemalen lamspens (van CB verkooppunt) gegeven.
Een dag later hele dunne ontlasting en zag er stukje pens tussen zitten :-\
Hij kreeg wel eens pens van Rodi, nooit geen problemen mee gehad.
Zou het kunnen dat de pens nieuw is voor hem en dat ie daarom effe diaree heeft? En die stukjes pens in de ontlasting dan?
Overigens wat me ook verbaasde is dat hij er niet echt dol op is ???
Smaken verschillen, hier happen ze wel gewoon door, ongeacht of het runderpens of schapepens is. Maar ik heb wel meer gehoord dat honden de schapenpens niet lusten.
Voor de rest even afwachten wat hij verder doet. Heeft hij de volgende keer nou weer hier diaree van dan zou ik me beperken tot runderpens.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#379979
Mijn katten hebben liever schapenpens ipv runderpens, de honden maakt het niet uit.
Door pup
#380391
Ik zal volgende week ofzo nog 1 keertje lamspens geven. Als het resultaat hetzelfde is, dan weet ik genoeg.
Wederom bedankt voor jullie info en hulp.
Ik wordt hier echt met de dag slimmer ;D
Door avalon
#380397
Avalon en Angie gaan ook altijd dunner poepen van pens, maar ik geef er nu een lamsribbetje erachteraan (daar kunnen ze meestal moeilijk van poepen hier) en dan is de poep wel normaal. Het valt te proberen of dat bij Buck ook werkt.
Door Marion
#380425
Zelfs Tommie, die alles eet, lustte vorige week de pens van carnibest niet :o Daarvoor kregen ze altijd geitenpens van de toko en die eet hij altijd wel goed. Ik heb ze net zo lang laten vasten tot ze de pens wel aten, en dit was anderhalve dag!
Ik ga het volgende week ook nog een keer proberen. Ik wist helemaal niet dat er meer honden zijn die niet zo van lamspens houden! Hoezo kieskeurig ::)
Door Lil
#380464
Boris heeft normaal gesproken van zowel de runder- als de lamspens een beetje diarree. Van karkassen en ribjes is de ontlasting weer te hard. Als ik nu 's ochtends de botten voer en 's avonds de pens, dan is de ontlasting gewoon perfect (en alle brokkenhonden eten het dan op :-X)
Door pup
#387790
Heb nog een keer die lamspens gegeven. SPUITPOEP !!!!
Nee, dat doe ik voorlopig niet meer. Het vervelende is dat het zo moeilijk op te ruimen is :P :P :P
En voor Buck is het nog vervelender. Ga weer eens runderpens halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door